Graag jullie advies over mijn zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-01 16:37

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn dressuurzadel ingeruild voor een veelzijdigheidszadel omdat ik Kaminka daar voor mijn gevoel beter mee kon rijden en minder uit balans raakte door haar manier van doen. Haha!

Afijn, twee maanden later (ja, dat is slim, ik weet het!) heb ik Kaminka geruild voor Toon en dit zadel lag gelukkig redelijk goed op Toontje. Na een paar maanden heb ik het zadel toch iets aan laten passen qua zwaartepunt. Nu heb ik Kaminka wee terug....

Omdat ik Toon toch liever met dressuurzadel rij (mijn houding is dan stukken beter) mocht ik het dressuurzadel van Kaminka's bijrijdster lenen. In eerste instantie dacht ik dat het zadel redelijk goed lag, voor alle zekerheid heb ik toch nog een gelpad onder het zadel liggen.

Nu is het zo dat Toontje erg zuur wordt met opzadelen, naar mij hapt bij het aansingelen, wat hij voorheen bijna nooit deed en mij is opgevallen dat als ik afstijg het zadel naar achteren lijkt geschoven. Blijkbaar past dat ding toch niet zo goed. Drukplekken heeft hij niet, dat hou ik goed in de gaten!

Er moet wat gebeuren, dus ik kan kiezen:

Ik ruil mijn Kieffer Aachen in voor een dressuurzadel wat goed op Toon past (springen mag hij toch niet meer vanwege zijn voeten) of ik rij voorlopig gewoon verder op mijn eigen vzh-zadel en spaar voor een dressuurzadel erbij.

Op Kaminka rij ik niet zo heel vaak en dan het liefst met die Aachen, alhoewel het wel wennen is als ik van Toon met dat dressuurzadel overstap op Kaminka met veelzijdigheidszadel... Dus dan kan ik misschien beter allebei weer gaan rijden met de Aachen...

Waaahhhh, ik ben altijd zo'n twijfelaar en mijn portemonnee laat op dit moment niet zulke grote uitgaven toe (met dank aan mijn auto Extreme duivel )

Het probleem is dat mijn zadel praktisch nieuw is, maar als ik hem inruil krijg ik er maar max 1000 gulden voor, wat gewoon zonde is. Bied ik hem zelf te koop aan, krijg ik waarschijnlijk weinig reacties omdat de meeste mensen die een gebruikt zadel kopen niet al teveel geld daaraan uit willen geven anders kunnen ze net zo goed een nieuwe kopen!!! Frusty

en nu???? Hellup, graag jullie advies....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-11-13 15:38 ]</font>


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 12:23

Ik heb dus gisteren weer eens met mijn veelzijdigheidszadel gereden. O men, dat was wennen!

Christa: "heuh, wat zit jij raar?" *LOL*

Jahaa, je zit veel meer in een soort stoelzit dan dat ik bij dat dressuurzadel gewend ben. Maar ja, na een tijdje was ik er wel aan gewend en ging het beter.

Galopperen gaat met dit zadel trouwens stukken beter dan met dat dressuurzadel... frappant!

Ik heb besloten dat ik dit zadel te koop ga zetten, en ondertussen gewoon met dit zadel blijf rijden. Toon heeft van dit zadel geen last en dat is het belangrijkste.

Bedankt voor het meedenken!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 15:18

Ja, bij het kopen van een ander zadel zal ik uitgaan van Toon, want het lijkt me erg moeilijk om op twee paarden 1 goed passend zadel te vinden. Met het dressuurzadel van Kaminka's bijrijdster kan ik wel op Kaminka rijden, dus dat is geen probleem voorlopig.

Het stomme is dat ik elke keer als ik een goed passend zadel koop, binnen een paar maanden mijn paard verkoop... Is nu al twee keer gebeurd.... Maarre: Toon gaat niet weg hoor, al bieden ze een miljoen! *LOL*


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 16:56

Als je mij een naam en/of adres en telefoon nummer kunt geven, graag!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hwn, juval en 97 bezoekers