bijt pony.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:30

Nou, ik zou eerst achterhalen waarom ze bijt: doet ze het omdat ze bang is of ergens een slechte herinnering aanheeft. Je zegt dat hij/zij niet altijd bijt, probeer er achter te komen als ze bijt, waarom ze dan bijt. Daarna los je het probleem op, alleen als je zeker weet dat ze bijt uit ondeugd en dus gemeen doet, moet je dat met straffen afleren.



_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:07

Als ze je bijt inderdaad terugslaan/bijten. Maar als je weet waarom ze bijt, moet je vervolgens wel de oorzaak zoeken en vervolgens een oplossing zoeken, anders maak je het misschien alleen maar erger.
De eigenaar van een paardje dat ik ken heeft als jong paard 1 keer (zonder gemeen te willen zijn) gebeten; hierop heeft de eigenaar haar gelijk teruggebeten in haar oor; hierna heeft ze nooit meer iemand gebeten - ik weet niet of dit de beste methode is, maar het is wel natuurlijk: als een paard in de natuur een ander paard bijt dat hoger in rang is, krijgt 'ie ook een beet of trap terug.
Verder blijf ik bij wat ik eerder gezegd heb: eerst de oorzaak vinden en de oplossing bij DAT paardje zoeken. maar als jij gebeten wordt voordat je bijvoorbeeld wist dat dat paardje beet en nog geen oplossing wist, natuurlijk wel een klap/beet teruggeven! hier mag je als 'leider, hogere in rang' niet aan toegeven!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 bezoekers