Wat nu als hengst steeds omhoog vliegt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Wat nu als hengst steeds omhoog vliegt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 19:38

Ik heb een hele lieve shetland hengst hij is nu 1 jaar en 9 maand en het gaat harstikke goed....ik heb hem nog steeds hengst en in het begin was die heel rustig en gedroeg die zich eigelijk als een ruin...nu heb ik de laatste tijd dus als ik hem pak dat die heel erg voor mij uit wil lopen en als je een keer niet oplet dat die dan omhoog gaat en dan wil die tege je steigeren en eigelijk om het makkelijk te zeggen proberen te dekken (hij ziet af en toe het verschil niet tussen een dier en een mens.)

Nu ben ik wezen lopen en deed die dat weer en ik had al dat ik het halstertouw anders heb gemaakt over de neus heen en als die harder dan mij gaat lopen dan kan ik hem makkelijk terug nemen!
Hij luisterd wel heel goed naar de stem dat is het probleem niet.

Maar zou dit misschien komen omdat die in de lucht vliegt dat het door het weer komt of zou dit komen omdat hij 1 of 2 dagen even op stal heeft gestaan door het weer want anders trapt die het weiland helemaal kapot met de andere paarden..en kan dit al een begin zijn van de hengstenstreken of is dit puur uitproberen....?

Dat ik ben wel van plan om eerst nu een hengsten ketting te kopen en dan die uitproberen en als dat niet goed gaat dan wil ik hem laten castreren..wat vinden jullie hiervan?
Want ik wil het eerst zo proberen!

help mij a.u.b.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:28

Is er helemaal niemand die me kan helpen of e.v.t tips heeft?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:34

Ja eigelijk wel, maar als hij ook niet luisterd naar de hengsten ketting dan is er maar 1 ding!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:42

Ja ik had er ook met mijn moeder over en die zegt zo...jij bent de baas en als hij tegen je aan wil steigeren geef hem anders een goeie trap en als die dan niet luisterd dan moet je maar eens zo toen dat je een goeie ruk aan het halstertouw doet zodat die opzij valt en dan doet die dat niet meer...!

Dat ik heb hem vaak buiten maar als ik het bos in ga is het een kwestie van uitdagen en donderjagen.
Dat ik heb hem vanmiddagh nog een goeie trap willen geven maar hij weet gewoon hoe lastig het is want hij gaat net op een plek staan dat het je niet lukt want anders heb je kans dat die sneller is dan ik!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:44

Owh en ik geef hem heust wel op zijn flikker en goed want in het begin was die ook heel bijterig maar dat heeft die snel afgeleert en ook langs de weg lopen om te wennen aan auto´s enzo...heeft die goed op zijn donder gekregen want hij krijgt geen 1 kans om zijn zin te krijgen...dat ik wil zeker geen verpeste pony want daar doe ik alles aan.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:48

Vonnie84"]
[quote="animals schreef:
nu heb ik de laatste tijd dus als ik hem pak dat die heel erg voor mij uit wil lopen en als je een keer niet oplet dat die dan omhoog gaat.


Ik ken 2 belangrijke hengstenregels en die zal ik ook nooit vergeten.

- Je moet nooit, maar dan ook nooit! je ogen van een hengst af laten gaan.
- En je moet nooit, maar dan ook nooit! naast een hengst gaan lopen. ALTIJD ervoor.

En als hij je voorbij loopt, dan 'buts' je hem gewoon een keer tegen z'n kop. (klinkt een beetje lomp, maar beter een keer te lomp, dan altijd te voorzichtig)

Afbeelding
[/quote]


Dat zal ikzeker niet vergeten....en ik probeer gewoon hem hengst houden ik wil eerst proberen om de hengstenketting te gebruiken en als die dan nog aan het donderjagen is dan reken maar dat ik hem laat castreren.

Dat hij leert snel want toen die aan het bijten was heeft die ook goed op zijn donder gekrege en dan had die zoiets van oei oppassen!!!
En ik weet wel zeker dat het wel goed gaat maar ja hengsten zijn slim...en daar moet je verstand van hebben!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 12:40

annegti schreef:
moh, bijna, da's nog niks... Ik gaf die hengst van me een keer een dusdanige knal (hij had hem absoluut verdient) dat zijn lichaam sneller aan de kant ging als zijn pootjes... meneer lag languit te spartellen... Tot overmaat van zijn ramp zette ik ook nog even een voet op de hals zodat ie niet kon opstaan.... De hengst die gevallen was stond op als het braafste manegepaard. Hij heeft werkelijk maanden geen stap verkeerd gedaan.


Ja ik ga vandaag een hengstenketting halen en dan probeer ik het weer als die het dan weer flikt en mij de baas wil zijn en hij vliegt weer de lucht in dan probeer ik hem goed op zijn flikker te geven en als het hem niet intreseert dan trek ik hem omver..wat ik wel mooi vond om te lezen hier was van annegti...en daar had zij over een hengst die languit lag te spartelen en dan nog even de voet op zijn hals neerzette zodat hij nog niet mocht opstaan!
En dat vond ik wel heel appart om te lezen en misschien leert dat hem snel af..!

Dat als ik een zweep gebruik dan is ie me nog sneller dat ik hoef maar een klikje te geven en hij loopt al iets harder omdat ik hem heel erg op stem heb geleert!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers