Prijs paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 14:40

Even een vraag:
Wat is een normale prijs voor een Z dressuur paard, voorheen ook m springen. 16 jaar. Afstamming: Huzaar x Telex x Lucky boy. Schofthoogte 1.63m.
Helemaal gekeurd. Bruin met kolletje en snebje, vier witte beentjes. Zeer braaf karakter, makkelijk te rijden. Mooi paard om te zien. Als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij 16 is.
Ik ben benieuwd.
Groetjes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:42

wil je hem kopen? Ik zou er niet meer dan f 5000,- voor geven, liever zelfs nog minder. Was hij maar minder hoog geklasseerd en iets jonger.

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:53

ik denk dat je er makkelijk 12.000,- voor kan vragen hoor want dit lijkt mij een zeer goed leerpaard voor jongere kinderen die wat willen bereiken in de sport en echt waar er zijn mensen genoeg dit dat er voor willen geven!!!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:02

De leeftijd is een klein nadeel. Voor wie echt wilt met het paard ver komen, is er niet zoveel tijd meer.

Meer een goed leerpaard, zoals Gucci zegt, maar mensen met jonge kinderen zullen al niet gauw 12000,- aan een paard uitgeven, hoor! Verward Ik denk dat Desiree meer in de buurt komt. Misschien een 2000,- meer dan haar idee. Verward

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:37

Voor zo'n leerpaard zou ik een 8 a 9 duizend gulden willen betalen, en ik ben een beetje een krent. Dan wil ik wel dat het dier 100 % gezond is, geen stalgebreken kent, en normaal en fijn te rijden is zonder aparte gebruiksaanwijzing.
Stalgebrek? halve prijs. Niet gezond? Dan laat ik hem staan? De gebruiksaanwijzing is te bezien per geval. Een paard van 16 kan nog een paar jaar leuk meedoen in de sport, nog een jaar of 4, 5 als het goed fit is. Langer niet, daar moet de prijs dus ook op gericht zijn. Meer dan 10.000 gulden zou ik sowieso niet geven voor paard ouder dan 13.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:46

Meer dan F 6000,- zou ik er nooit voor geven. Die leeftijd is echt een groot nadeel. Het paard is niet meer zo soepel als een paar jaar terug je moet steeds langer gaan losstappen. Als je het paard op de rontgen zet kom je allemaal dingen tegen die je helemaal niet wilt weten Scheve mond\ .

Met een paard van die leeftijd kun je niet erg lang de sport meer in, helaas. Daarna zou je hem moeten gebruiken voor de recreatie. Denk goed na wat jou doel is. En hou rekening met toenemende DA kosten naarmate een paard ouder wordt.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:48

Het is inderdaad een ideaal leerpaard! (en lekker veelzijdig!) Als hij gezond is e.d. denk ik dat je rond de 8.000 gulden zit. Jammer dat hij iets ouder is...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:49

Behalve de leeftijd is ook de hoogte een minpunt. Het is een klein paard dat niet bij iedereen zal passen. Dat drukt de prijs. Mijn mening: fl. 6.000,-- als hij gezond is en zonder kuren.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 17:38

Is het een merrie of een ruin/hengst???
Voor een merrie zo ik zowiezo niet onder de 8.000,- gaan zitten die hebben in de regel een vele langere gebruiksduur (fokken) dan ruinen of hengsten.
Als het een ruintje is, is 6.000,- wel genoeg naar mijn idee. De leeftijd is een groot nadeel!
Ze moet wel in orde zijn, geen gekke gebreken of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:08

met een merrie van 16 jaar zou ik niet meer durven te gaan fokken wanneer ze nog nooit een veulen heeft gehad. Door de leeftijd maakt het dan niets uit of je hier te maken hebt met een merrie of een ruin.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:14

Voor een ruin vind ik 4000,- en een goed tehuis goed betaald.
Een merrie kun je nog wat mee fokken, dus wat meer een duizend of 6.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:27

Ik denk dat jullie de hoeveelheid leerpaarden op de markt een beetje te hoog inschatten.
Een leerpaard is echt zijn geld wel waard.
Kijk, je hoeft niet meer te verwachten dat je met zo'n paard nog GP gaat rijden maar je kan er toch zeker nog een aantal jaren mee vooruit.

Ik vind 8.500,- een reeel bedrag voor zo'n paard.

Je moet trouwens geen enkel paard van boven de 8 nog op de foto zetten, ze mankeren allemaal wel wat op foto's. Een klinische keuring zegt meer dan foto;s.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:45

zelf vind ik tussen de 10 en 15.000,- geen gek bedrag als hij M springen en Z dressuur heeft gelopen een vriendin van me had een Zz licht dressuur paard en die was toen 13 jaar voor 20.000,- verkocht hij mocht niet springen ivm zijn sesambeentjes. helemaal geen gek bedrag als je zag wat hij allemaal kon. Dit paard is al iets ouder dus ook iets minder waard,maar je kunt er zeker heel veel van leren.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 12:37

Het paard is in 1999 nog helemaal gekeurd incl. foto's. Hij had op z'n benen voor alle onderdelen of een 1 of een 2. Er is menig jong paard dat niet zulk beenwerk heeft. Hij was voorheen ook al Z dressuur en is nu dus voor de tweede keer naar de Z gereden. Binnen 2 jaar tijd. Ik ben er zeker van dat hij nog zeker 5 jaar in sport kan lopen. En het is niet een suffe oude knol. Er zit behoorlijk wat pit in. Hij heeft een echte wedstrijd mentaliteit. Ik heb hem op concours zien lopen en als hij de ring in komt zie je niet dat hij 1.63m is. Hij heeft enorm veel front en begint echt te showen. Het is trouwens een ruin.
Groetjes