Paardrij vakantie in NL - LEs chevaux en meer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Paardrij vakantie in NL - LEs chevaux en meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:06

Ik en mjn vriendin zitten er over te denken om een paardrij vakantie te houden in de zomer vakantie. Beiden gaan namelijk verder niet op vakantie...

De manege Les chevaux (http://www.leschevaux.nl) leek me wel leuk. Je kan daar paarden huren, en een huisje van 2 tot 4 personen en mooie rijomgeving. In ieder geval staat dat op de site (die overigens het nu even niet doet Verward)

Hebben er mensen ervaring met deze manege?

Of hebben jullie tips van maneges in nederland waar je een leuke paardrijvakantie kan houden? Niet een ponykamp maar iets op zichzelf.
Paardje huren, wat dagen lekker van de natuur genieten. Te paard of in een huifkarretje of iets dergelijks. Voor 2 of 3 personen.

Zelf dacht ik ook aan het Fjordenpaard in Drenthe, maar dat zal niet echt onze eerste keuze zijn, omdat mijn eerste indruk daar niet echt heel positief was...

Tips en dergelijke dus welkom!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:20

Een clubje mensen van mij huidige stal zijn daar volgens mij vorig jaar op vakantie geweest en het was (naar wat ik heb gehoord) onwijs leuk daar. Ik zal je topic doorgeven aan hun.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:04

Hihi, ja ik heb er ervaring mee! Haha! Ik ben er 2 keer op vakantie geweest, en heb er afgelopen zomer5 weken geholpen!

Je kan er inderdaad paarden huren! Je kan dan in een huisje, en voor een hele week een paard huren, maar je kan ook wel per uur een paard huren. Het is echt heel leuk, en ik ga er deze zomer als het goed is, ook weer heen! Heb er nu al weer zin in! Ze hebben er ook onwijs leuke paarden, allemaal anders! En het bos is ook heerlijk om in te rijden. Ik heb er nou 5 weken rondgereden, en ik ben nog steeds niet overal geweest! Hihi

De site doet het nu trouwens weer wel! Ik denk dat ze er even mee bezig waren. Ik weet niet of je hier genoeg info aan hebt, anders kan je nog wel even pben!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:07

het fjordenpaard in drenthe kan ik je zeker aanraden, hele mooie omgeving, goede paarden/Fjorden

De eigenaar gaat daar zeker niet 'mainstream' met z'n dieren om, maar behalve zijn dekhengsten staat iedereen er super bij vind ik. bovendien kan je er heerlijk buitenrijden.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:07

mag ik vragen waarom je eerste indruk daar niet positief was? *gewoon nieuwsgierig*

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:47

Mijn tinker salmiak komt van les chevaux. Ook ben ik er een keer heen geweest met ponykamp het is er echt super tof en erg gezellig je doet er veel leuke dingen als je meer info wilt kan je ook frappa pben die is er leiding geweest dit jaar en aankomende zomer geloof ik ook weer!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:48

Zit die Gert-Jan daar nog steeds??

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:49

neej al een tijd niet meer!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:37

Ellende schreef:
mag ik vragen waarom je eerste indruk daar niet positief was? *gewoon nieuwsgierig*


We hadden met een familie weekend wat paardjes gehuurd.
Kregen gewoon 2 huifkarren mee en twee losse pony's zonder gegeleiding. En om nou te zeggen dat mijn familie verstand van paarden heeft ein: Enkel ik.

De ponys die ik en mijn neef kregen om op te rijden waren niet schoon. Logisch, ze kwamen uit de wei, maar vond het niet fijn om op een niet gepoetste pny te rijden, onder het zadel zat ook nog behoorlijk wat vuil. Het was toen ook nog erg koud, dus ze hadden wel een dikke wintervacht.

Verder konden de paardjes enkel de weg volgen die ze gewend waren, even een voltetje rijden ofzo was heel moeilijk, dat wilde ze dus echt niet.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:37

snoopy_689 schreef:
Hihi, ja ik heb er ervaring mee! Haha! Ik ben er 2 keer op vakantie geweest, en heb er afgelopen zomer5 weken geholpen!

Je kan er inderdaad paarden huren! Je kan dan in een huisje, en voor een hele week een paard huren, maar je kan ook wel per uur een paard huren. Het is echt heel leuk, en ik ga er deze zomer als het goed is, ook weer heen! Heb er nu al weer zin in! Ze hebben er ook onwijs leuke paarden, allemaal anders! En het bos is ook heerlijk om in te rijden. Ik heb er nou 5 weken rondgereden, en ik ben nog steeds niet overal geweest! Hihi

De site doet het nu trouwens weer wel! Ik denk dat ze er even mee bezig waren. Ik weet niet of je hier genoeg info aan hebt, anders kan je nog wel even pben!


Dat lijkt me echt super een huisje huren en lekker paard rijden! Heb je ook een cmaping daar voor een tentje? Dat is wat minder dur Tong uitsteken

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:46

Ik ben als kind al naar Les Chevaux geweest (nu praat ik over 20 jaar geleden)
Het zag er niet zo gelikt uit als nu, maar heb wel de tijd van mijn leven gehad!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:23

Donna1 schreef:
neej al een tijd niet meer!


En zijn ouders (vader) ook niet meer? Ben er ongeveer 10 jaar geleden geweest.

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:41

een paar paarden van les chevaux komen in de winter altijd bij ons op de manege te staan. voor bruikleen zeg maar. ik ben er zelf al heel vaak gewest en moet zeggen dat het daar genieten is. mijn verzorgpaard was ook van hun Haha!
misschien herkent iemand hem wel: kelvin
Afbeelding

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:51

Jorie"]
[quote="Donna1 schreef:
neej al een tijd niet meer!


En zijn ouders (vader) ook niet meer? Ben er ongeveer 10 jaar geleden geweest.
[/quote]

neej het is nu van martin en zijn vrouw

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:07

Was Martin daar toen ook (10 jaar geleden ongeveer)

Ze hebben het boeltje vast wel verbouwd want "in mijn tijd" stonden de paarden op het land want er waren amper boxen. Waren net een paar bij gebouwt.

Uitrijmogelijkheden zijn geweldig daar!!!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:09

nee volgens mij is martin er nog maar een paar jaar ze hebben nu wel 2 schuren met stallen en nog een nieuw gedeelte. Ik vind het er super OK dan!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 14:15

Ik denk dat ik maar een foldertje ga aanvragen

Meer ideen van manege met fijne uitrijmogelijkheden om een weekje vakantie te houden???

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:22

Ik ben er ook geweest. Wij hadden voor een weekendje een appartement gehuurd en we bekeken gewoon per dag hoelang we wilden rijden. Je zit ook zo in het bos! Het was dus erg leuk alleen die zadels van hun zijn wel heel erg hard.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:41

Anders moet je eens op www.trailfinders.nl kijken. Daar staan verschillende ruiterreizen. Zelf ben ik 3 jaar geleden in Frankrijk geweest (met mijn ouders), daar was het echt super! 5 a 6 uur buiten rijden per dag, heerlijk! Ik hoop dat jij het net zo fijn krijgt als ik daar toen heb gehad!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:45

het klopt dat het fjordenpaard paarden meegeeft aan mensen die er geen verstand van hebben, maar dat kunnen ze aan... Ik ben er een keer geweest en toen hadden ze de een groep daklozen uit Groningen daar die een rit gingen maken. Geniaal om te zien! Lachen

als je aangeeft dat je gevorderd ben geven ze vaak andere paarden mee, waar je meer mee kan zeg maar.