Verkopen--> IK weet het niet!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Verkopen--> IK weet het niet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 10:19

Ik weet niet meer wat ik met mijn pony moet. Ze staat maar een beetje op stal te staan, heel af en toe rij of longeer ik haar nog weleens. Maar het wordt steeds meer een moeite om er naar toe te gaan.
Aan de ene kant denk ik, verkoop haar, het is een goede haflinger die het goed doet op keuringen. Ik denk ook dat er met rijden heel wat inzit, of dat zeggen de mensen, waar ze op stal staat en de veearts.
Aan de andere kant is het gewoon mijn maatje, heb zelf een hele moeilijke periode gehad vorig jaar om deze tijd, en dan staat zo'n paard er wel weer voor je.

Komt nog bij dat ik straks een andere opleiding ga doen, waarbij ik 1 dag in de week naar school ga en de rest ga werken.
Ik zit dus heel erg in dubio. Ik weet het echt even niet meer.
Ik weet wel dat ze eerst weer helemaal een beetje onder het zadel komt, en dat ze dan pas weg gaat.

Wie weet er raad of heeft in de zelfde situatie gezeten.
Ik vind het ook zielig voor haar zo, en ze verdient beter.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:22

Maar waarom ga je niet? heb je geen zin, heb je het te druk, klikt het niet tussen jullie?

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:24

misschien kan je een bijrijdster zoeken die misschien ook wat meebetaald. zo kan je ook af en toe komen en krijgt ze de rest van de week ook aandacht...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:26

Tja... als je zeker weet dat het geen tijdelijk dip is, dan kun je haar misschien beter verkopen. Als je het financieel aan kan, dan zou je eventueel een bijrijder kunnen zoeken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 10:31

Nou een bijrijder zie ik weer niet zitten. Ze zijn moeilijk te vinden hier en het is niet een van de makkelijksten.
Tja en ik weet dat ik van de zomer wel denk van, oei straks wer keuring, maar allemaal van harte gaat het niet meer. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Met mijn opleiding paardenhouderij stop ik ook al eerder, omdat ik het gehad heb met de paarden. Maar heb wel altijd geroepen dat ik mijn pony niet weg zou doen. Toch vind ik het nou oneerlijk worden tegenover haar.
Ze heeft veel energie voor een haflinger en moet er zeker elke dag uit en dat gebeurd nou gewoon niet.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:32

dan zou ik haar denk toch verkopen, ja ik weet het, iemand anders zegt het makkelijker dan jij zelf, maar het is niet eerlijk tegenover je pony om hem de liefde en beweging die hij nodig heeft niet te gunnen.
succes met je besluit

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 10:41

Kijk het is nie tzo dat ik het haar niet gun, daarom wil ik haar juist dan verkopen. Ik gun het haar juist wel, maar ben ik nog wel degene die het haar kan gaan geven???

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:43

SAKKIA schreef:
Kijk het is nie tzo dat ik het haar niet gun, daarom wil ik haar juist dan verkopen. Ik gun het haar juist wel, maar ben ik nog wel degene die het haar kan gaan geven???

ja zo bedoel ik het ook, misschien niet helemaal goed opgeschreven...

over die vraag moet je dus juist gaan nadenken en eerlijk zijn!
hoe moeilijk het ook is..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:48

ik zou verkopen, is zo niet eerlijk tegenover het dier..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 11:07

JA ik dnek ook wel dat het verkopen gaat worden. Als ik puur en alleen naar de pony kijk. Maar wil ook nog even de mening van meer mensen weten. Mensen die dichter bij mij in de buurt staan zal ik maar zeggen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:12

Als je -zoals je zelf zegt- geen zin meer hebt in paarden, dan zou ik haar zeker verkopen. Uiteindelijk ga je je eigen frustraties toch afgreageren op je pony en dat verdeint ze niet.

Succes!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:24

Vind t eerlijk gezegd een beetje egoïstisch als je dr zou houden alleen maar omdat ze je maatje is en je dr niet kwijt wilt.. Dus daarom maar houden en op stal laten staan?? Vind ik echt niet kunnen! Als ze nou nog in de wei zou lopen oke, maar een paard hoort niet zoveel op stal!
Dus goed dat je erover na denkt om dr te verkopen, als je geen verzorgster wil dan zou ik dr idd verkopen!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:27

als je geen zin meer hebt in paarden dan reageer je dat toch onbewust af op je pony. Wat een nare situatie zeg maar als ik in jou schoenen stond dan zou ik haar verkopen , je pony verdient aandacht en liefde en die krijgt ze van jou niet ( of niet genoeg wantje hebt er geen zin meer in )
Heel veel succes met je keuze

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:30

Je weet wrs. zelf ook wel dat het zo niet langer kan... Je hebt dus een paar opties
* verkopen, dan ben je haar zelf ook kwijt, maar is wel eerlijk tov de pony
* bijrijdster zoeken, dan ben je haar zelf niet kwijt, blijft wel eerlijk tov de pony

Als ik jou was zou ik toch eerst eens op zoek gaan naar een bijrijdster, niet geschoten is altijd mis... Zo kun je zelf ook nog naar je pony als je er wel zin in hebt!

Succes!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 11:39

Nou stond ik net even onder de douche en nou dacht ik dat het misschien een optie was om haar voor een half jaar of jaar als leasepony aan te bieden. Zo kan ik voor mezelf beslissen of ik de paarden echt ga missen en is het niet echt definitief.
Ook is ze met leasen dus echt helemaal weg, maar toch die grote stap van verkopen is dan nog niet gemaakt. Kom ik er achter dat het zo blijft als dat het nu is, en dat ik er echt geen zin meer in heb. Dan hebben de mensen die hem leasen de eerste optie en wordt ze toch verkocht.

Ik weet niet wat jullie hier van vinden, maar ik vind het zelf zo op het eerste gezicht wel een goede oplossing. De stap naar verkopen is voor mij nog net iets te groot.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:08

Ik denk dat dit iets is wat alleen jij zelf an voelen. als je veel van haar houdt en finacieel makkelijk kunt hebben, waarom geen bijrijder?? Die kan er misschien ook uithalen wat erin zit en jij hbet je maatje nog..!!

En ja leasen... ja ben je haar ok echt een half jaar wkijt.. maar tis idd een optie..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 12:11

Ja maar helemaal kwijt ben ik haar dan niet. Ik kan na dat half jaar als ik dan er achter ben gekomen dat ik haar niet mis of het rijden het bezig zijn met paarden. Besluiten haar dan te verkopen. Ik heb voor mezelf dan ook uit gezocht of ik er dan goed aan doe haar te verkopen. Weet hoe het voelt om geen paard meer te hebben, en zij wordt toch gebruikt (als het goed is dan)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:24

Besef dat er iets meer bij komt kijken bij leasen: je moet echt schriftelijk de afspraken vastleggen... Als je "vrijblijvend" een bijrijder zoekt houd je meer invloed op wat er gebeurd met je pony... Als die bijrijdster bevalt en je mist je paardje niet, kun je altijd kijken of je bijrijdster wil kopen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:41

Sas, ik heb ongeveer in het zelfde schuitje gezeten met Maffick, alleen had ik dan nog wel zin in de paarden maar kon ik door tijdgebrek niet meer geven wat ik wou.

Leasen zou ik niet doen, in een half jaar kan ze dusdanig verpest worden dat alles wat je nu opgebouwd hebt met haar weg is.

Sonja is een energieke pony die ver kan komen met de juiste eigenaar, en niet alleen op keuringen.
Je moet zelf kiezen of je dat doen wil, af en toe longeren is geen lol meer aan voor dr, 1 keer per jaar wat keuringen is wel leuk, maar de rest van het jaar doet ze dan weinig.

Een maatje alleen is niet genoeg, Maffick was het beste maatje dat ik hebben kon, we hadden een band die niemand snapte en die niemand verbreken kon, ik riep eerst ook: HIj gaat niet weg, hoe dan ook!

Maar als je diep in je hart kijkt en je wil het beste voor dat ene maatje weet je dat hij/zij bij een ander het beter krijgen zal.
En zo heb ik de stap gezet om Muis weg te doen.

Jij moet ook diep in je hart kijken wat je wil en wat het beste is voor Sonja, denk je echt dat je het rijden zal missen ? Je gaat een vriendje missen, dat doe ik ook, een vriendje voor het leven, maar dat is denk het enige.
Als je niet veel waarde hecht aan het rijden/beweging geven e.d en alleen maar aande vriendschap met het paard, dan moet je kijken of dat eerlijk is tegenover een energieke sonja die dat juist wel graag wil...

Ik denk dat je al aan mijn antwoord kan lezen wat ik ermee bedoel...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:43

leasen is idd wel een goede oplossing. zo blijft ze toch nog van jouw, maar hoef je je niet schuldig te voelen omdat je haar zo weinig rijd.

anders zou ik er toch serieus over nadenken haar te verkopen. voor de pony is het toch leuker als ze een baasje heeft die tijd aan haar besteed.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 12:45

NOu kijk het is zo dat ik de laatste tijd echt wel weer energiek was gaan rijden enzo, en dat het ook heel erg goed ging.
Maar idd denk ik dat het beter is om haar te verkopen, of toch leasen en eerst gaan kijken wat de kwaliteiten van die lease persoon zijn, en het wel in de buur tte houden. In het contract opnemen, dat als je niet te vreden bent over de omgang met MIJN pony, want dat blijft het natuurlijk wel, je de pony kunt terug halen.
Maar goed ik weet het allemaal niet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 14:16

Oke ik heb het er met meerdere mensen nou goed over gehad, en ik heb de knoop door gehakt. Ze wordt verkocht. Nu nog niet, maar in maart/april zoiets. Ik kan haar dan nu nog goed doorrijden weer en zorgen dat ze er tiptop opstaat en dat we nog een paar leuke weken hebben samen.
Ik heb nu dus nog geen behoefte aan mailtjes of pbtjes, wat de vraagprijs is ed.

Ik denk dat ik zo de juiste beslissing heb genomen voor de pony en voor mij zelf ook, want ik had er echt slapeloze nachten van.

Het doet wel heel erg veel pijn, maar het is gewoon even niet anders.
Het is beter zo.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:29

lijkt me een goede beslissing

sterkte!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:42

succes met je beslissing

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:21

Wat jammer zeg dat je er niet zoveel lol meer in hebt. Je zit in een hele moeilijke situatie, ik ken het. Heel veel sterkte met de beslissing