Rijlaarsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Rijlaarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 13:26

Haay Mensen!

Okee, ik loop ontzettent veel in mijn rijlaarzen, en loop er 2 dagen per week stage mee, want als het nat is regenen mijn veiligheidsschoenen door. Maar het probleem met die rijlaarzen is ; ze lekken niet maar ik zweet erg in mijn laarzen. Als ik ze uittrek zijn mijn sokken helemaal zeikkie nat. En de volgende dag zijn ze nog niet eens droog! Verward Ik wilde wel leren laarzen kopen, maar die zijn zo duur! Dus moet het hier voorlopig mee doen. Iemand het zelfde probleem of tips? Alvast bedankt! OK dan!

Groetjes,
Nadine

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:31

Het zijn zeker rubberen rijlaarzen? Daar is niet veel aan te doen, want dat ademt niet.
Tip: spuit je veiligheidsschoenen in met zo'n spuitbus met waterdichtspul voor schoenen e.d.. Dat is ook beter als er een paard op je tenen gaat staan, en je hebt geen zweetvoeten meer!

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:16

je kan ook gewoon super veel gaan sparen heb ik ook gedaan en voor je het weet heb je een mooi paar leren rijlaarzen... ik heb petrie standaard gekocht en heb ze nu 2weken en 2dagen en zitten lekker!! maar ik ga ze donderdag pas uitproberen..dus spaar ze!!! Geld, geld!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:26

Je kunt talkpoeder of menthol poeder op je voeten smeren, dan zweet je minder (heb ik weleens gehoord Lachen ).
En i kweet niet of je gevoerde rijlaarzen hebt, of niet gevoerde.
Ik ben van ongevoerde overgestapt op gevoerde, en had meteen een stuk minder snel zweetvieten.

ook zou je zoals al genoemd alvast kunnen gaan sparen voor leren rijlaarzen,:$
en als je datniet ziet zitten dan kun je je veiligheids schoenen ook inspuiten met waterdichte spay.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:56

Jetta schreef:
Het zijn zeker rubberen rijlaarzen? Daar is niet veel aan te doen, want dat ademt niet.
Tip: spuit je veiligheidsschoenen in met zo'n spuitbus met waterdichtspul voor schoenen e.d.. Dat is ook beter als er een paard op je tenen gaat staan, en je hebt geen zweetvoeten meer!


hier ben ik het mee eens!
tevens:je kunt wel lerern laarzen kopen,maar als je van plan bent ,om daar hele dagen op et lopen/werken,zijn die zo kapot!da's niet best voor het leer!
denk anders eens aan de mountain horse higr rider?
das een mooie laars,maar kan tegen een stootje!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:04

Koop gewoon waterdichte schoenen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:15

In kunststoffen laarzen blijf je dat gewoon houden helaas... Dus je moet inderdaad die keuze maken: OF klamme voeten OF je veiligheidsschoenen inspuiten/nieuwe waterdichte kopen...

Succes ermee!

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 18:42

OK dan! Thanks!
Ik wil al heel lang van die leren rijlaarzen, maar ik ben aan het sparen voor een scooter zodat ik sneller naar mijn werk kan ipv dat mijn ouders me moeten brengen, vandaar dat ik daar nu ff niet the Geld, geld! voor heb Haha! Het zijn van die gevoerde rijlaarzen, en als ze nat zijn van binnen krijg je ze dus niet meer goed aan, hetzelfde bij warm weer, blijven ze plakken en het "zooltje" zit daardoor los en kan niet vast worden geplakt. Maar, ze zijn wel lekker warm met dit oerhollandse weer Knipoog
In ieder geval allemaal bedankt, ik ga het zeker proberen wat jullie voorstelden! OK dan!

Groetjes,
Nadine