Wat zouden welshjes kunnen dragen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Wat zouden welshjes kunnen dragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 19:48

Hoi

Ik heb vandaag voor me broertje een welsh A ruintje van 4 jaar gekocht.
De pony is 1.20m nou vraag ik me af wie heeft er een welsh en wat kunnen ze dragen? Ik ben zelf 1.70 en weeg 55 kilo, zou die mij ook nog kunnen dragen Tong uitsteken Haha! Knipoog ???

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:07

Het kan wel, maar erg lang zou ik er niet op gaan...en niet echt rijden ofzo.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:09

Het kan inderdaad wel, maar dan gewoon even erop zitten en een stukje stappen en draven ofzo, je kan er niet echt op gaan rijden en gaan zitten dressuren ofzo. Gewoon stukjes erop zitten kan een welshje best houden als hij dit aankan.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:17

Tsja, ik zou eht nooit doen, sorry... Je bent dan niet zo zwaar, maar toch...

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:26

nou ja het kan wel!!en hij zou het wel houden ,mischien een beetje lang maar daar zou ik schijt aan hebben Tong uitsteken
ik heb zelf ook een welsh van 1.36 van 5 jaar,en ik ben 52 kilo en 1.68 meter.en ik rij nog gewoon dressuur en buiten op d'r.
en tegen mij word ook gezecht dat ik te groot ben maar ik heb er schijt aan . ik zeg maar zolang me paardje er plezier in heeft om te rijden, kan ik gewoon op dr rijden *LOL* .

maar zo denk ik er over gr sanne en Vingers aflikken Vingers aflikken likjes van snoocky

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:30

snoocky schreef:
nou ja het kan wel!!en hij zou het wel houden ,mischien een beetje lang maar daar zou ik schijt aan hebben Tong uitsteken
ik heb zelf ook een welsh van 1.36 van 5 jaar,en ik ben 52 kilo en 1.68 meter.en ik rij nog gewoon dressuur en buiten op d'r.
en tegen mij word ook gezecht dat ik te groot ben maar ik heb er schijt aan . ik zeg maar zolang me paardje er plezier in heeft om te rijden, kan ik gewoon op dr rijden *LOL* .

maar zo denk ik er over gr sanne en Vingers aflikken Vingers aflikken likjes van snoocky


Die van jou is wel ruim 15 centimeter groter... Het ligt ook een beetje aan de bouw van de pony. Je hebt van die ielige welshjes, maar ook wel wat bredere...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:43

Welshjes kunnen aardig wat hebben. Zelf heb ik dit jaar ook wel 1 rondje op een A'tje gestapt (van 1.18 m.)
Echt rijden zou ik niet meer doen, maar even erop zitten kan geen kwaad. Ben nu trouwens ook wel benieuwd geworden naar je welshje!

AnimalRescue
Berichten: 28
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:48

Ik vind je te zwaar.
Misschien een beetje stappen en een rondje draven, maar de pony is nog jong dus kijk uit voor de rug!

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:08

Wij hebben sinds kort een welsh/shetlander op de manege staan en daar mogen alleen kinderen tot 40 kilo op rijden. Geen idee hoe groot ze is, ze is 5 jaar oud. Volgens mij als jij op jouw pony gaat zitten, kan je met hem meelopen! Haha! Maakt het voor hem weer een stukje minder zwaar. Cool

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Belgiƫ, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:13

Onze Welsh is 1m23 en 17 jaar oud, de DA heeft gezegd dat het maximum gewicht dat erop mag 55 kg is en dan niet om intensief te rijden. Lengte maakt niet uit, maar hoe groter je bent hoe minder confortabel. Ik ga af en toe nog wel eens op ons Welshje wandelen (weeg 56 kg) en hij kan nog mee galoperen enzo met de groten en nog bokken dan, maar toch blijf ik er max een half uurtje op en dan stap ik er wat naast. Wij hebben gewoon een karretje gekocht en nu gaan we leuk samen wandelen in het karretje, ook heel fijn!