Vraag mbt paspoort en chip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Vraag mbt paspoort en chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 15:00

Het paard wat ik rij is al gechipt. Alleen staat dit niet op zijn paspoort, die hij dus al had.
De eigenaaresse van de manege vertelde mij dat het chipnummer op zijn paspoort vermeld moet staan omdat ik anders geen startkaart met hem aan kan vragen.
Wie weet hoe dit zit en hoe ik erachter kan komen wat zijn chipnummer is. Moet ik dan ook een nieuw paspoort aanvragen??

Veni, vidi, vici


sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 15:29

Hoe kom ik erachter wat de paspoortuitgevende instantie is??
(misschien een domme vraag maar heb geen kaas gegeten van het hele paspoort en chipgebeuren Verward )

Veni, vidi, vici

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 00:58

Yootha schreef:
Wie heeft het paspoort gemaakt? Dit moet in het paspoort vermeldt staan. Ik neem aan dat het om de KWPN-merrie gaat. Dan heeft ze waarschijnlijk een KWPN paspoort. Wie heeft haar gechipt? De KWPN of de KNHS? Het nummer moet ergens geregistreerd staan.


HIJ heeft een KWPN paspoort dat weet ik wel. Wie hem dan gechipt heeft weet ik niet, dat zal ik morgen eens navragen bij de eigenaar. Hij staat geregistreerd in het veulenstamboek als ik het goed heb afgelezen van zijn papieren destijds.
Ik zal morgen de eigenaar eens vragen en als hij het ook niet weet dan kan ik de dierenarts ook wel eens vragen of hij hem wil scannen.

Veni, vidi, vici


sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 17:51

Nou, heb de eigenaar gevraagd. En even goed op het paspoort gekeken Schijnheilig , staat het chipnummer heel klein rechtsboven in de hoek afgedrukt Blond (mag mij dus met recht even een muts noemen Haha! )

Schijnbaar staat het chipnummer alleen zo groot afgedrukt als het bijbehorende dier nog geen paspoort had en die dan dus gelijk krijgt. Bij paarden die al een paspoort hadden wordt het dus op het huidige paspoort bijgedrukt...........
Maar goed, ik kan mij dus in ieder geval gaan inschrijven bij de rijvereniging en de startkaart gaan aanvragen. OK dan!

Veni, vidi, vici


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, IASCrawler, Sintara en 60 bezoekers