Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:41

Ik zie ineens op de site van EasyCare , www.easyboot.com ,
een nieuw product erbij staan. BOA-hoefschoenen ,
zien er zo op het eerste gezicht heel leuk en sportief uit !

Afbeelding

Ik heb deze nog nooit gezien en ga nu eerst eens de site erover doorlezen ,
leuk , weer een andere schoen erbij , wellicht is het wel wat !

Kende iemand hem al toevallig / wat vinden jullie er zo op het eerste gezicht van ?

Hij lijkt via een klemsysteem te werken net zoiets als de Easyboot denk ik ,
dat is wellicht niet zo prettig...

Ik las al even vluchtig dat hij jaren mee moet gaan als je hem goed onderhoudt...
dat zal toch zeker niet ? Snel verder lezen OK dan!

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:43

ziet er kewl uit trouwens ze zijn ook bij divoza te koop;)

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 21:10

Ja daaa-haaag !!! Verward

Ben ik zo uit de tijd ? Ik geloof nooit dat die bij Divoza te koop zijn...
maar ga toch even kijken voor de zekerheid Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:39

In de nieuwe collectie misschien? Haha!

Mijn eerste gedachten waren:aargghh wat een dingen net van die Reebok Pumps. Vervolgens zag ik die draaischijf zitten. Op mijn cap zit ook zo'n draaischijf en die is niet erg stevig.

Ik vind ze er ook erg groot uitzien en de bovenkant sluit niet mooi aan op de voet, dus veel kans dat daar prut tussen gaat zitten.

Ik ga ze ook nog even nader bestuderen maar dit is het eerste wat in me opkwam.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 16-01-04 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 21:46

Draaischijf stond me ook niet aan , idd vanwege cap-flop-draaischijf Haha!

Maar laat ik dat even het voordeel van de twijfel geven ,
het zal wellicht een kwalitatief veel betere zijn die veel meer kracht heeft.

Ik heb alles doorgelezen , alleen de prijs nog niet gevonden *LOL*

Ik ben al een tijdje bezig met een bestelling bij EasyCare , ik zie die zadeltassen helemaal zitten om bij de Barefoot aan te bieden.

Ik ga nu geld bij elkaar schrapen om ook die schoenen mee te bestellen ,
na alles doorgelezen te hebben klinken ze echt alsof het wel eens hele fijne dingen zouden kunnen zijn ! OK dan!

Het mooie is ook dat Rena haar smalle voetjes die in de andere schoenen
(Macs , Easyboots) qua lengte en breedte een paar maten verschillen ,
precies in de maat 1 van de BOA-schoenen vallen en dat vind ik doorslaggevend om ze te proberen voor Rena Lachen

Die smalle voetjes hebben bij andere schoenen van de juiste hoeflengte altijd erg veel ruimte aan de zijkant over en dat staat me niet aan...
ik zie dit nu helemaal zitten om uit te proberen !

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:58

Dit lijken echt op gym-schoenen!!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:06

Ik heb de tekst even gelezen, ben toch iets enthousiaster geworden maar niet helemaal. Toch denk ik dat ik zowieso eke schoen af moet doen vlak voor ik het bos inga.(veel prut ,zand en water)
Deze schoenen laten wel zien dat het zeer snel aan en af doen is. In tegenstelling tot de marquis waar je en een kliksysteem hebt en ook nog eens moet pompen. Zie dat maar eens te doen met mijn paard langs de weg. . Ook zien ze er vrijveilig uit om aan te trekken.
Het pompsysteem bij marquis vind ik erg onveilig aangezien je bijna met je handen op de grond naast het paard zit. Bij deze kun je aan de zijkant van je paard zitten en kun je zegmaar van boven af werken, een veel mindere kans dat het paard op je handen gaat staan.
Ik heb de sluitingen van de Oldmacs nog even bekeken op de site, daar ben je ook wel even mee bezig en moet je je handen ook erg dicht bij de grond houden. Maar toch geven deze mij nog steeds de voorkeur, ik vind de aansluiting met de hoef wat beter en er steken geen dingen uit zoals pompventieltjes of een dop voorop.
Easyboots vallen zowieso al af, met name om de sluiting en ik las net dat ze niet zo goed tegen prut en water kunnen, dan houd het in dit kikkerlandje met zijn eigen regenseizoen wel op.
Smit en Rijssen nog niet echt in verdiept, gebruikt een skisluiting die wel weer van bovenaf te sluiten is.
Ik heb mijn conclusies via het net gesloten aangezien ik niet direct ervaring heb. In de praktijk zou het natuurlijk wel eens behoorlijk kunnen meevallen.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 22:56

Ik ben aan het schrapen voor centjes , ze zijn vanaf ongeveer 1 februari leverbaar aan de prijs van 140 USD per paar..... maarja dan krijg je die akelige GLS er nog bovenop *bleeeeegh* Boos!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:00

Ik vind het mooi schoentjes. Maar ben benieuwd hoe ze er in het echt uitzien! Kan soms dan toch tegenvallen. Vind het vooral belangrijk dat ze niet te lomp zijn, want dan trappen ze ze sneller uit.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:35

Ik weet niet Verward Verward
Ik vind de voorkant niet mooi (te grof) en de achterkant is niet soepel genoeg (te stug).
Water kan er wel in, maar niet meer eruit (ja tussendoor afstappen en leeg laten lopen )
Allemaal dingen die ik van de OM's beter vind.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:49

1e idee: veel te hoog aan de achterkant....
Verder zien ze er ook nogal steil uit aan de voorkant.
allebei zaken die niet echt goed zijn wanneer je schoenen zoekt voor een paard met natuurlijke hoefvorm... ben wel erg benieuwd hoe ze er in werkelijkheid uit zien!

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 12:45

Ze zijn juist vrij laag aan de achterkant Lachen

Als ik ze vergelijk met de Macs van Rena , die zitten rondom de koot het bovenste randje. Komen hoger uit en zijn minder aansluitend aan de achterkant.
En zijn veels te breed voor haar hoeflengte....

Nu je het zegt , ziet het er idd min of meer stijl uit.
Maar gezien de voorkant van de schoen neem ik aan dat dat gewoon ligt aan het hoefmodel van het paardje dat voor de foto's gebruikt is.

Het lijkt mij dat de voorkant van de schoen een stijlere hoef net zo makkelijk "terug" kan volgen.

Die draaischijf is een beetje afwachten hoe dat zich houdt , of dat idd stevig en makkelijk en betrouwbaar werkt.

Leuk is wel dat je hem in moet drukken waarmee je hem zekert als het ware.
En dan beschermings-klepje eroverheen is ook erg goed !

Je hebt natuurlijk wel een uitstekend stukje daardoor wat een minder prettig idee is. Zou een raar doend paard zichzelf daar mee aan kunnen tikken...?
Of met springen , raak je precies de sprong met dat ding Tong uitsteken

Ik vind ze er veelbelovend uitzien iig ,
zal eerst eens wat spullen te koop gaan zetten weer want anders heb ik geen geld ervoor Bloos

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:49

waarsdchijnlijk heb ik het dan weer fout haha Haha! maar ik zal even voor de ckerheid nakijken en een foto plaatsen van wat ik denk dat het is

Afbeelding
of niet?:?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:50

Janne, er zijn heel veel verschillende soorten hoefschoenen. Die jij bedoeld zijn niet dezelfde als van pmarena!

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:55

ouw haha dan heb ik niks gezegt

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 13:24

Janne , ze zijn van dezelfde producent , maar bekijk de foto die ik heb geplaatst eens goed , dan zie je toch wel dat het een andere is Haha!

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:03

ja is ook wat anders maar lijkt er wel een heeeeeeeel klein beetje op haha
maare wat doet een draaischijf op je cap? even offtopic want k heb zo'n cap met draaischijf ma weet nie wat ik er mee moet

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:04

Met die draaischijf kun je de kap op maat maken, dus kleiner of groter instellen.

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:59

Ik gebruik op maat gemaakte hoefschoenen van de heer Smit uit Rijssen (vlakbij Zwolle) voor mijn paard met platvoeten. Er zitten 3 standen op; 1 ls hij net bekapt is, 1 voor normaal en de 3e stand voor als hij bijna weer bekapt moet worden. Ze bevallen uitstekend, ik gebruik ze alleen voor buitenritten. Wij wonen aan zee, en als je tegen de duinen op moet, loopt er inderdaad wat zand in, maar als we alleen door het bos e.d. gaan, heb ik dat probleem niet. In het weiland en in de bak loopt hij op blote voeten. Ze kosten niet eens veel (per set van 2 stuks Euro 116,--), gaan ongeveer 5.000 km over harde (straat)bodem mee. Ben eindelijk van het gezeur van ijzer kwijt, hoefsmid voorlopig geen tijd, af. Voor meer info zie zijn webpagina www.smit-rijssen.nl

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 21:46

Ik ken Rijssen idd , maar ben niet echt gecharmeerd van dat riempje om de koten bij z'n schoentjes...zou ze graag eens willen proberen om me een eerlijke mening erover te vormen , maar kan het niet maken tegenover m'n paardje om haar dat hele eind in de trailer mee te slepen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:49

wauw, sporty boots Bianca! Haha!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:54

Cowgirl schreef:
Ik heb de tekst even gelezen, ben toch iets enthousiaster geworden maar niet helemaal. Toch denk ik dat ik zowieso eke schoen af moet doen vlak voor ik het bos inga.(veel prut ,zand en water)
Deze schoenen laten wel zien dat het zeer snel aan en af doen is. In tegenstelling tot de marquis waar je en een kliksysteem hebt en ook nog eens moet pompen. Zie dat maar eens te doen met mijn paard langs de weg. . Ook zien ze er vrijveilig uit om aan te trekken.
Het pompsysteem bij marquis vind ik erg onveilig aangezien je bijna met je handen op de grond naast het paard zit. Bij deze kun je aan de zijkant van je paard zitten en kun je zegmaar van boven af werken, een veel mindere kans dat het paard op je handen gaat staan.
Ik heb de sluitingen van de Oldmacs nog even bekeken op de site, daar ben je ook wel even mee bezig en moet je je handen ook erg dicht bij de grond houden. Maar toch geven deze mij nog steeds de voorkeur, ik vind de aansluiting met de hoef wat beter en er steken geen dingen uit zoals pompventieltjes of een dop voorop.
Easyboots vallen zowieso al af, met name om de sluiting en ik las net dat ze niet zo goed tegen prut en water kunnen, dan houd het in dit kikkerlandje met zijn eigen regenseizoen wel op.
Smit en Rijssen nog niet echt in verdiept, gebruikt een skisluiting die wel weer van bovenaf te sluiten is.
Ik heb mijn conclusies via het net gesloten aangezien ik niet direct ervaring heb. In de praktijk zou het natuurlijk wel eens behoorlijk kunnen meevallen.



Wij hebben met de schoenen van Marquis en hele tijd getraind en de paarden gaan echt niet op je handen staan hoor! Hiervoor zit het ventiel te hoog (en onze paarden zijn netjes opgevoed!). Het oppompen maakt de schoen juist haarfijn pasmaat, het is maar wat je wilt...een makkelijk systeem omdat het voor de ruiter handiger is.....of een geavanceerder systeem dat beter voor het paard is?

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 22:45

Hoho , hoho ...

Om te zeggen dat de Marquis-schoentjes beter zijn voor je paard is nogal wat !

Ik ben ook helemaal niet gecharmeerd van de Marquis , en iets wat ingewikkeld is hoeft niet per-sé beter te zijn natuurlijk.

Het gaat mij persoonlijk niet om het gemak voor de ruiter ,
maar om de veiligheid en het comfort van het paard , en de bruikbaarheid in de praktijk.

Marquis vind ik geen overtuigend ontwerp en dat gefrut met dat pompje en dat opblaaskussentje... Scheve mond

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:53

Ik geloof dat het verstandig is eerst beter te lezen! Ik heb niet beweerd dat de Marquis schoenen beter zouden zijn dan een ander. Ik heb slechts aangegeven dat gebruikersgemak (voor de ruiter dus) niet superieur dient te zijn aan comfort voor het paard. Het verbaast mij dat mensen conclusies trekken over wat goed voor het paard zou zijn aangaande de snelheid en handigheid van het aan en uit trekken van de schoenen. Is naar mijn mening ondergeschikt aan de kwaiteit. That's all.

Voor de rest moet iedereen het allemaal voor zich weten! Maar ik betwijfel of je de Marquis schoenen zelf lange tijd gebruikt hebt om een oordeel te kunnen geven........

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 00:32

Maar volgens mij beweert hier dus juist niemand dat voor "ons" het gemak voor de ruiter belangrijker is dan het comfort voor het paard , jij bent de enige die dat in je reactie hierboven beweert hoor Lachen

Citaat:
het is maar wat je wilt...een makkelijk systeem omdat het voor de ruiter handiger is.....of een geavanceerder systeem dat beter voor het paard is?


Hiermee insinueer je dat iemand anders een voor het paard minder goede schoen kiest dan jouw Marquis......omdat ze alleen naar het gebruiksgemak kijken.

En in je laatste reactie zeg je het weer ......

Wellicht lees ik het op een rare manier hoor , dat kan natuurlijk ook Haha!

Maar ik lees echt dat jij zegt :

- je hebt A makkelijk aan te trekken schoentjes
- of B : voor je paard goede schoenen

Als je kiest voor de makkelijk aan te trekken schoen ,
dan denk je alleen aan jezelf want voor je paard is het minder goed.


Ik zie niemand de conclusie trekken waar je het over hebt :
dat makkelijk aan te trekken schoentjes beter zouden zijn.

Wel zie ik jou de conclusie trekken :
de moeilijk aan te trekken geavanceerde Marquis-schoentjes zijn beter voor je paard , zie bovenstaande quote.

Nogmaals : wellicht vat ik het gewoon verkeerd op , het is laat Lachen

Uiteraard heb ik de schoentjes niet zelf lange tijd gebruikt ,
ik heb helaas geen geldboompje om iets uit te proberen wat me al niet direct aanspreekt.

Maar heb jij dan wel de andere merken schoenen lange tijd geprobeerd om erachter te komen of dat "gebruikersgemak" ook inderdaad een minder goede schoen met zich meebrengt ?

Of vergis ik me erin dat jij er zo over denkt ?
In het laatste geval : excuseer Lachen