what to do ???? alles leek zo ideaal .....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

what to do ???? alles leek zo ideaal .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 21:25

In november is er een koper geweest voor mijn Precious Pyra, een jonge vrouw uit Duitsland, met haar vriend. Ze was gelijk verkocht ( kan ook niet anders natuurlijk ) en was ( is ) in mijn ogen ook de perfecte nieuwe eigenaresse voor mijn schoonheid.
Ze heeft die avond ook gelijk een aanbetaling gedaan om er zeker van te zijn dat ik haar niet zou verkopen onder haar neus.

Het weekend daarna kwam ze langs om te rijden en had ik ondertussen een koopcontract opgesteld. Daarin had ik onze wederzijdse rechten en plichten vermeld me betrekking tot betaling etc. we hadden een datum in december afgesproken waarop de helft van het koopbedrag betaald zou worden, en bij aflevering zou de andere helft voldaan worden.

Omstreeks 20 dec. nam ik contact met haar op, omdat we hadden afgesproken dat we voor de kerst alles afgewikkeld zouden hebben. Ik had echter niets meer gehoord, en ook nog geen geld gezien.
Ik kon haar echter niet bereiken, ook haar vriend had zijn telefoon niet aan. Na een aantal dagen kreeg ik uiteindelijk een berichtje, dat ze slaande ruzie hadden gehad, omdat hij het geld nog niet bij elkaar had kunnen sparen. Ze wilden het dus uitstellen, maar schaamden zich om dit te vragen. We hebben toen het contract aangepast en afgesproken dat op 10 januari het totale koopbedrag zou worden betaald en dat dat uiterlijk 17 januari het paard zou worden gebracht.

Het is nu 16 januari en ik heb nog steeds geen geld...... Ik heb het transport afgezegd, want zonder geld gaat mijn Pykie nergens naartoe,
Nu blijkt dus dat de man tegen de vrouw had gezegd dat ie het geld al wel had, maar dat heeft ie dus niet. Volgens mij hebben ze dus slaande ruzie en is zij erg teleurgesteld.

Ik denk dat ik ze nu een ultimatum ga stellen dat ze uiterlijk woensdag a.s. het geld moeten betalen en dat anders de koop niet doorgaat, hoe erg ik het ook voor dat vrouwtje vind, want haar had ik het echt wel gegund.... het zou echt de perfecte plek voor Pyra geweest zijn.
Maar ja, voor hetzelde geld heeft ie het bedrag volgende week ook niet bij elkaar gesprokkeld...

What to do ?????????????????

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:28

Toch hard zijn en verkopen als je de kans krijgt. Ik zou dan wel netjes het deel dat ze aanbetaald heeft teruggeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:30

Niet verkopen
Hoe willen zo'n soort mensen een paard goed kunnen onderhouden?
1x keer flink ziek en dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:30

Ik zou als ik een andere leuke koper kreeg m ook gewoon verkopen, hoe sneu ook. Ik bedoel, in zo'n geval is het toch gewoon, jammer maar helaas. Je kan niet aan blijven rotzooien, je houdt je aan de afspraken en zo niet..... dan niet.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:32

Als ze nu het geld nog niet bij elkaar hebben voor de eerste betaling, lukt dat zeker niet voor de tweede/laatste. Dan kom je daar en krijg je je geld niet. Laat je je paard dan achter en hebben ze wel geld om het dier te onderhouden? Lijkt me een rotidee hem zo te moeten verkopen.....

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:32

Inderdaad je kunt niet blijven wachten, als er zich ondertussen nog een andere geschikte koper meld, zou ik hem toch verkopen.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:32

runningkawa schreef:
Niet verkopen
Hoe willen zo'n soort mensen een paard goed kunnen onderhouden?
1x keer flink ziek en dan?



Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 21:39

dat heb ik dus ook gedacht ja, maar het valt niet mee om een koper voor pyra te vinden aangezien ze trailerangst heeft. De meeste mensen die geinteresseerd zijn kappen het daar uiteindelijk toch op af. Het is uiteindelijk ook de rede waarom ik haar wegdoe, naast het feit dat ik haar voor mij iets te klein vindt.

Ik vind het erg jammer voor Nicole ( zo heet ze ) haar vriend had beloofd het paard voor haar te betalen, maar hij kan zijn belofte niet nakomen. Hij moets nog 9000 euro van een klant krijgen, maar die klant van hem komt niet met het geld over de brug.

Ik moet inderdaad zakelijker zijn, maar ik heb haar bezig gezien met Pyra en het klikte perfect en ze was gelijk verliefd.....

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 21:41

Het is gewoon triest voor haar vind ik, ik heb haar afgelopen maandag nog aan de telefoon gehad, ze vertelde me dat ze een mooi lederen halster had gekocht en dat de stal al helemaal klaar was. Zij was dus ook in de veronderstelling dat het geld gewoon overgemaakt was volgens mij.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:43

toch zakelijk blijven denken. Je bent Sinterklaas niet, als ze het geld niet hebben, jammer, maar er zijn vast nog meer (toekomstige) baasjes die goed klikken met je paard.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:44

Niet toevallig een Nederlands-sprekende vrouw die ook al een Arabische merrie, een kween, had?

Tja, 't is spijtig voor die vrouw maar zo te horen zit hier geen toekomst in. Ik zou een vriendelijke brief schrijven, de aanbetaling teruggeven, en rustig op zoek gaan naar een nieuwe koper. Met de tip aan die vrouw dat mocht ze het geld toch geregelt krijgen, ze je altijd kan bellen of het paard er nog staat.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:52

Aanbetaling hoef je niet noodzakelijk terug te geven. Je kan het inhouden als onkostenvergoeding. De tijd dat je het paard voor hen hebt vastgehouden zijn andere potentiële kopers niet mogelijk geweest ....
Ik heb een gelijkaardig geval gehad, moest je meer willen weten PB je maar.
Ik zou in ieder gevan ook niet blijven wachten. Er zijn afspraken gemaakt en niet nagekomen, dat is éénzijdige contractbreuk en ben je vrij om terug te verkopen. Ik heb de legale gegevens hier beschikbaar Knipoog

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 21:54

nee, ze heeft geen paard meer op het moment.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er eens even rustig een nachtje over slapen denk ik.........
Ik denk dat ik maar weer wat advertentietjes ga plaatsen hier en daar...

Duhelo

Berichten: 28533
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:05

ik zou haar nog 1-2 weekjes geven, heeft ze het geld niet, dan verkopen aan iemand anders, maar wel zo moest ze plots toch het geld hebben dat ze kan kijken of het paard er nog staat

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:45

[quote="sonjabelgium"]Aanbetaling hoef je niet noodzakelijk terug te geven. Je kan het inhouden als onkostenvergoeding. De tijd dat je het paard voor hen hebt vastgehouden zijn andere potentiële kopers niet mogelijk geweest ....
en meer hoef ik er ook niet over te zeggen...
veel succes met je beslissing...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:15

Tsjonge, da's wel ontzettend balen.
Mijn gevoel zegt "niet verkopen"..... als het al een probleem is om het geld voor het paard bij elkaar te sprokkelen, dan moet je er ook niet aan denken wat er gebeurt als je paard bijv. ziek wordt.
Maar aan de andere kant: als het een tijdelijk financieel probleem is dan ligt het imo. toch weer wat anders.
Misschien hebben ze genoeg geld, alleen NU even niet.
Het is altijd moeilijk om in andermans portemonnee (en toekomst) te kijken, als je daar iets van te weten zou kunnen komen dan zou het makkelijker zijn....... maar ja, hoe doe je dat ? Knipoog

In jouw geval zou ik je paard opnieuw adverteren.
Mocht ze ondertussen wel geld hebben, dan kun je nog zien wat je gaat doen.
Misschien kun je eens een kijkje gaan nemen, imo. krijg je dan wel wat meer duidelijkheid of het mensen zijn die chronisch geldgebrek hebben of dat het idd. een tijdelijk probleem is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:27

tsja lastig

als je heel zakelijk naar de situatie kijkt, dan zou ik zeggen Niet Verkopen, als ze al zoveel moeite hebben om het paard te betalen, hoe moet het dan met het onderhoud?of als ze eens ziek wordt?

maar aan de andere kant...als ze een moeilijk te verkopen paard is, en het echt goed klikt tussen je paard en die vrouw, en je zeker weet dat ze het daar goed gaat krijgen...? tsja lastig

en opzich, een paard kopen kan ik niet, een paard onderhouden wel(2 zelfs, met de nodige DA kosten erbij) want een paard kopen is toch een stuk duurder dan een bezoek aan de DA

Ik zou hun opbellen, zeggen dat je duidelijkheid wil, en als ze voor het eind vd maand het geld niet hebben, dat je haar dan opnieuw te koop zet.

dan hebben ze nog een week of 2, en dan moet haar vriend maar zorgen dat die klant van hem betaald, of iig een deel betaald, zodat zij jou kunnen betalen

even iets heel anders, een paard met trailerangst, hoe krijg je die helemaal in Duitsland? verdoof je haar ofzo? beetje off-topic maar vroeg het me af hoe je dat ging doen Knipoog

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 16:46

ik heb haar vandaag laten weten dat het ik Pyra weer opnieuw te koop heb gezet en dat ze als ze nog interesse heeft het maar moet laten weten. Maar weg is weg, ik ga niet meer op haar wachten, is me veel te onzeker.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:11

Pyra schreef:
ik heb haar vandaag laten weten dat het ik Pyra weer opnieuw te koop heb gezet en dat ze als ze nog interesse heeft het maar moet laten weten. Maar weg is weg, ik ga niet meer op haar wachten, is me veel te onzeker.


Als je het erg belangrijk vindt dat je paard goed terecht komt...niet verkopen aan deze mensen. Ik krijg er, als ik je verhaal zo lees, een erg naar gevoel bij.
Als die vrouw al afhankelijk is van haar vriend en die is weer afhankelijk van een klant die niet betaalt....blablabla. Komt allemaal erg onbetrouwbaar over, hoe leuk het allemaal ook leek toen ze kwamen kijken.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:27

Als ik jou was, zou ik ze gewoon zeggen, dat eht niet langer kan zo.
Dat als je binnen ene week ofzo, het geld niet binnen hebt, je je paard gewoon weer te koop zet.
Het is mischien jammer voor die vrouw, maar dat is niet jouw probleem.

suc6

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:55

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik haar weer te koop zetten. De aanbetaling zou ik niet retourneren, aangezien je duidelijke afspraken over de betaling hebt gemaakt, en deze niet nagekomen zijn door de kopende partij. Andersom geven ze je ook ECHT geen geld terug...

Het is heel spijtig, maar helaas. Als je je paard aan hun verkoopt en er gebeurt iets waarbij grote DA-kosten komen, kan dat dan wel betaald worden???

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:04

Pyra schreef:
ik heb haar vandaag laten weten dat het ik Pyra weer opnieuw te koop heb gezet en dat ze als ze nog interesse heeft het maar moet laten weten. Maar weg is weg, ik ga niet meer op haar wachten, is me veel te onzeker.

dat had ik ook gedaan als ik jou was, goede keus dus. OK dan!
succes met de verkoop

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:29

Gefeliciteerd met je keuze, veel succes met de verkoop