Wat is de beste regendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Wat is de beste regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 14:10

Ik heb nu een bucas regendeken maar deze bevalt mij niet zo qua pasvorm. nu ben ik op zoek naar een regendeken van of 150 grams of ongevoerd. Hij moet bij de borst verstelbaar is. Is deze deken goed:

Regendeken Diamond Rain Rug
BR regendeken van polyester, waterdicht en ademend. Voorzien van een comfortabele twill katoen-voering die er voor zorgt dat de deken niet op de huid plakt. Met loopsplit, twee verstelbare borstsluitingen met musketonhaken, korte kruissingels, elastische, verstelbare en afneembare beenriemen, een staartflap en een schoftbontje.

Kan het hele jaar door gebruikt worden, in koudere periodes kunt u de deken zeer goed combineren met de staldeken Thermo 300.

Afbeelding

Wat vinden jullie de beste regendeken?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:11

Ik heb een Rhino Pony Turnout Lite voor Dennis. Dat vind ik echt een super deken. Ik zweer bij Horseware(Rambo en Rhino dus, Dennis z'n maat is alleen Rhino). Geweldige dekens, ik moet ze alleen uit engeland halen omdat ze in NL niet te krijgen zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:46

De rambo is idd de fijnste deken. Qua pasvorm en het houd de hele dag regen tegen, heb nog nooit meegemaakt dat er iets van water doorheen is gekomen..

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:19

Nou, in ieder geval niet die van Harry-horse. Die is namelijk absoluut niet scheurvast. Over de waterdichtheid kan ik niet zo heel veel zeggen, want na 4 maanden, in die 4 maanden heeft mijn paard het dek misschien 20 keer opgehad, lag het dek in tweeen in het land. Van schoft tot staart helemaal over de rug stuk gescheurd. En dat voor een dek van 99 euro. Ik denk dat mijn paard met zijn achterbeen in de singel terecht is gekomen. Normaal gesproken scheurt dan de singel eraf, maar de scheurvastheid van de Harry Horse deken is zo slecht dat hij echt helemaal door midden was. Ik heb Harry-Horse hierover gemaild, maar ze vonden het niet eens de moeite om mij antwoord op mijn vraag te geven. Over de scheurvastheid dan. Verder heb ik ook wel eens klachten gehoord over de waterdichtheid. Maar nogmaals ik heb de deken niet zo lang gehad. Huilen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:28

goed dat je het meld wauweltje van hh ik had er ook in op het oog omdat ze in verhouding met sommige andere niet zo duur zijn. € 99.00 is idd te duur voor zulke slechte kwaliteit

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:38

Ik (en nog 4 kennisen) heb met harry's horse goede ervaring.
Ik heb dan de uitvoering met 300 grams vulling maar hij is absoluut waterdicht.
Mijn paard kan er een hele dag mee in de zeikende regen lopen en dan nog laat ie geen druppel door.
Hij ligt prettig en past goed.
Over scheurvastheid heb ik ook geen klachten, een ander (groot, dik) paard kon er (een week lang) met heel zn gewicht aan hangen en alleen de stiksels aan de onderkant waren door, ze konden het zo terug stikken en nu is ie weer heel.
Zeker voor deze prijs vind ik het een hele goede deken.
Minder goede ervaring heb ik met de pagony tiger outdoor.
Deze is totaal niet waterdicht, als het miezert blijft ze droog maar als het echt regent of langere tijd miezert is hij zo lek als een vergiet.
Na 1,5 maand was het band waarmee de borstsluiting vast zat doorgesleten, terwijl mijn paard hem alleen overdag in de wei op had, waar ze dus alleen graasde, heen en weer liep en af en toe ging liggen voor een dutje (niets bijzonders dus).
De deken lag erg raar en was erg lang naar onderen toe.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:49

ik vind de bucas helemaal top is absoluut waterdicht (heb zelf de 490 gram)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:57

Ik heb zelf ervaring met Bucas, HH en Horseware Rhino.
Mijn Bucas wordt wanneer het een hele dag regent erg zwaar en klam. Hij is dan ook moeilijk droog te krijgen, een nacht is vaak niet lang genoeg om deze deken weer droog te krijgen. Ook vind ik de pasvorm van Bucas niet goed, hij schuurt behoorlijk op mijn paard. Ik heb via Bokt wel gehoord dat er borstverbreders te krijgen zijn..
De deken van HH ligt op zich erg goed, maar wordt na een dag zoals nu, veel regen erg zwaar en is heel erg moeilijk om droog te houden. Ook is de bovenlaag niet van die kwaliteit dat die meerdere jaren mee kan..
De Horseware Rhino ligt erg goed, kan goed tegen regen, blijft droog. Een topdeken, maar wel aan de prijs..

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:12

Ik ga voor de rambo.
Helemaal top.
Heb ook een ongevoerde van HH, deze is echt wel waterdicht, geen probleem mee.
Alleen de scheurvastheid is minder, veel minder.
Had speciaal de sterkste gekozen en helaas..... aan flarden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:15

Ik vind de Weather Beeta dekens geweldig (de waterdichte iig... haha).

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:30

Mijn HH is nog steeds heel, maar kan volgens bovenstaande berichten dus elk moment scheuren...Geen probleem dan kan ik mijn koopwoede ook weer eens uitoefenen.
Koop dan denk ik een Rhino, dat lijken me toch heel goede dekens.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:42

Dennis loopt al 2 seizoenen(deze winter word de 3e) onder een HH winterdeken. Maar ik heb d'r geen klachten over, als je zie hoe hij dat ding mishandeld ziet hij er nog perfect uit!!!!!!
Al blijven de Rhino deken's die hij heeft mooier. Zodra er weer geld is komt er dus ook nog een Rhino bij zodat hij z'n hele deken-set van het zelfde merk en type heeft.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:46

Ik gebruik bij Jolynn een HH, die bevalt mij heel goed, hij blijft goed liggen en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Haha!
Vroeger had ik voor mijn pony een bucas, daarmee stond hij dag en nacht buiten. Mijn pony is ondertussen overleden maar de deken leeft nog en is nog steeds waterdicht. De Bucas is nu zo'n 9 jaar oud!!!
Jammer dat ze zo duur zijn ( maar ze zijn het zeker waard)

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:01

Ik heb een hurricane. Bevalt me heel goed!
Zit prima!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:27

ik heb een HH en ik ben er wel tevreden over. Met de tijd wil ik er nog een regendeken bij en dat word een bucas.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:46

Nico heeft ook een HH en die is super. 100% waterdicht, ook als ie van 9 uur 's morgens tot 3 uur 's middags in de regen staat. Hij heeft hem nu voor het 2e of 3e jaar (weet niet precies) en er zit alleen een klein winkelhaakje aan de zijkant.

Hij heeft een regendeken van Hurricane maar die is niet 100% waterdicht, ik heb hem 2ehands gekocht dus ik denk dat ie teveel gewassen is oid. Nu is ie behandeld met spul voor in de wasmachine en spray en nu is ie volgens mij weer helemaal goed Lachen

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:14

ik heb die deken die jij beschrijft.Hij is echt heel goed waterdicht.En ik heb het beste paard omdat te testen.Hij rolt namelijk altijd midden in plassen.Ik doe er dan een staldeken onder en die blijft droog.

Tuurlijk is rambo ook heel goed,alleen minder voor je portomonee

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:31

Ik had het over de HH regendeken, dus ongevoerd, met de anders HH dekens heb ik geen ervaring. Maar de HH regendeken hoef ik dus nooit meer. Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe regendeken, dus interessant Topic.
Ik gebruik al jaren de gevoerde Rambo deken, 200gr, en die is fantastisch. Niet te zwaar, ligt prima, is waterdicht en het allerbelangrijktste voor mijn grote zware paard, scheurvast. Als er een scheurtje in ontstaat, scheurt deze niet door en is dus heel goed te repareren. Ik doe al jaren met mijn Rambo, 200 gr.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:34

ik heb zelf een Pagony Turn Out met 300-grams voering en ik ben er niet zo tevreden over... pasvorm is niet optimaal bij Banjer (erg mooi ROND paardje... Haha!), de voering komt bij de kont iedere keer naar buiten geschoven.... en Banjer heeft een 205 op, die goed zit als ie pas omzit... terwijl ze normaal een grote 185 heeft, of een 195.... Hij is wel goed waterdicht... Lachen Na 4x gebruik was ook het ringetje al los geraakt, waar de beenkoord aanvast gemaakt moet worden... dat is gelukkig gerepareerd over een stiksel van een singelophanging heen, dus hij is nog steeds waterdicht...

Ik heb ook nog een zwart/grijze ongevoerde regendeken... merk weet ik niet zo gauw uit mijn hoofd.... als ik de deken over een deken heen gooi ligt ie prima... zonder deken eronder ligt ie nog rotter dan de Pagony Turn Out...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:38

Ik heb een Bucas Sunshower en Rhino/Rambo's.
De Bucas kwam de voering ook op dekont er achteruit zetten, dus die heb ik eruit geknipt. Pasvorm ben ik ook niet echt over te spreken, maar tot nu toe wel waterdicht.

De Rambo's (paars) zijn heerlijke dekens, maar eigenlijk te warm voor een paard wat normaal winterhaar heeft.

De Rhino's heb ik jaren met plezier gehad (dik 4 jaar) en ze zijn heel veel gedragen.
Nu merk ik dat de paarden toch op de kont klammig worden. Dus ik denk dat ze nu 'op' zijn. Impregneren met Harmisol hielp niet meer.

Ik vrees dus dat ik ook aan nieuwe moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:48

wauweltje schreef:
Nou, in ieder geval niet die van Harry-horse. Die is namelijk absoluut niet scheurvast.


Ik geloof dat Harry's Horse verschillende soorten waterdichte dekens heeft. Ik heb die met de sterkste buitenstof en die is zowel waterdicht als heel erg scheurvast. Mijn paard staat nu al de tweede winter met die deken in een paddock vol paarden en hij is nog helemaal heel.

Als je ziet hoe hard er bij ons in de paddock in dekens gebeten wordt en hoe hard andere paarden er aan trekken, dan is dat een wonder. Er zitten zelfs paarden bij die wat van een pittbull weg hebben, wat dekentrekken betreft. Maar nog geen enkel scheurtje...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:35

Ik heb ook goede ervaring met HH-deken. Dan wel de gevoerde waterdichte versie. Ze zijn goed scheurvast en echt waterdicht.
Pagony vind ik helemaal niks, die vind ik veel te synthetisch aan de binnenkant.
Qua pasvorm vind ik de meeste waterdichte dekens niet zo mooi, omdat ze bijna nooit een naad op de rug hebben, waardoor hij wat raar zit.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:38

chantal_cs schreef:
Ik vind de Weather Beeta dekens geweldig (de waterdichte iig... haha).


Ik had nog even een bijvoeging... ik kon laatst de naam niet zo snel bedenken maar de Hurricane regendekens zijn ook perfect!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:57

wauweltje schreef:
Ik had het over de HH regendeken, dus ongevoerd, met de anders HH dekens heb ik geen ervaring. Maar de HH regendeken hoef ik dus nooit meer. Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe regendeken, dus interessant Topic.
Ik gebruik al jaren de gevoerde Rambo deken, 200gr, en die is fantastisch. Niet te zwaar, ligt prima, is waterdicht en het allerbelangrijktste voor mijn grote zware paard, scheurvast. Als er een scheurtje in ontstaat, scheurt deze niet door en is dus heel goed te repareren. Ik doe al jaren met mijn Rambo, 200 gr.


Deze deken heb ik ook, en heb dezelfde ervaring... Pony heeft hem nu voor derde seizoen op, vorig jaar met weidegenootje is hij helaas wel beschadigd (die sloopt echt alles) en omdat ik hem no inet heb laten repareren zit er nu wel een paar gaatjes in en een winkelhaak, maar verder blijft hij heel droog en scheurt niet verder! Lichte deken van gewicht, pasvorm niet helemaal perfect, maar mijn paard staat er droog onder in deze regendagen 24 uur per dag!

Voor de zomer en najaar HH ongevoerde regendeken gekocht, deze was na een paar weken gebruik al niet waterdicht meer en ging rafelen op de naden en randjes... Zonde... volgende keer geef ik liever wat meer uit voor een goede deken...

De weather Beata van heel lang geleden is ook zo'n jaar of 5 waterdicht gebleven zonder behandeling en met schoonspuiten met hogedrukreiniger...
Goede kwaliteit, maar die oudere was wel zwaar (wol gevoerd) Andrew groeide er uit helaas. Weet niet hoe de nieuwere modellen zijn... Wel dat ze erg prijzig zijn... (om even te proberen)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 19:52

ik ben van het weekend even naar een ruitersportwinkel bij mij in de buurtgeweest maar ze hadden er geen rambo's. ik ga nu voor een ongevoerde deken omdat ik nog een hele bubs niet-waterdichte staldekens heb liggen en straks voor de overgang van winter naar lente zo;n ongevoerde wel handig is. ze hadden alleen eskadron (ken ik niet zo goed, bucas en hh. ik had de hh meegenomen een mooie bruine maar die moet ik ruilen want hij paste voor geen meter. veel te krap terwijl hij altijd 1.85 heeft en een andere highliner van mij ruim valt maar die is van vorig jaar (?). dus ga hem maar weer terugbrengen en verder kijken. ik lees hier dat ze sowiezo niet echt goed waterdicht zijn en dan heb je er weinig aan. ze zijn € 85.00 dus een te dure grap voor iets wat niet goed is. ze hadden ook bucas ongevoerd maar die passen niet bij mijn paard te krap van voren en met borstverbreder gaat hij schuiven en regent hij in... pff wat een gedoe om een goede deken te vinden. hoeveel kost een rambo ongevoerd of 150/200 grs ongeveer?