Stamboekloos veulen... waar paspoort aanvragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Stamboekloos veulen... waar paspoort aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 17:52

Wie kan mij een duidelijk antwoord geven op deze vraag?
Ik heb een stamboekloos veulen. Ik hoef haar voorlopig nog niet te laten chippen, maar ik zit toch met de vraag waar ik een paspoort aan moet vragen in de toekomst? Ik had begrepen dat de KNHS het alleen afgeeft voor paarden van 3 jaar en ouder.

Verder heb ik nog geen papieren, kan ik wel haar afstammingen op laten nemen in het paspoort?
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 14-01-04 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 18:44

gabyfedde schreef:
Je veulen moet voor dat ze 7 maanden oud is gechipt worden.


Nee, alleen als ze op of na 1 januari 2004 geboren is. Xara is van maart 2003.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:27

Dat is niet waar wat LadyJane zegt. Het heeft niets met wel of geen stamboek te maken. Het heeft ermee te maken of je wedstrijden rijdt met je paard, of je je paard wilt vervoeren in een trailer en of je paard medicijnen moet krijgen waardoor hij niet meer geschikt is voor consumptie. Veulens die na 31-12-2003 geboren worden moeten binnen 7 maanden gechipt worden, evenals hun moeders. Per 01-01-2006 moeten alle paarden gechipt zijn.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 14-01-04 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:53

LadyJane schreef:
Heb je het al bekeken dan?? Want daar staan ook alle stamboeken en organistaties die de paspoorten uitgeven.


Ik heb me er al enige tijd in verdiept ja. Ik kan volgens mij alleen bij de KNHS terecht.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 20:29

Maar ik zie niet waar dat staat over die stamboekloze paarden waar jij het over had.

Hierboven staat toch gewoon wat ik zeg of niet?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 22:52

LadyJane"]
Tessebes -> dat zijn dus de paarden voor hobby en recreatie... Misschien moet je zelf even kijken naar de link die ik je anderhalf uur geleden heb gegeven??
http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/ en dan: overgangsregeling I & R paardachtigen 2004
[/quote]

We zeggen toch gewoon hetzelfde???
Jij zei alleen in het begin dat stamboekloze paarden helemaal niet gechipt hoeven te worden, maar dat is niet waar.

[quote="Kuzco schreef:
Maar het maakt mij niet uit als je je beessie wil laten chippen, it's your money!

Ik moet mijn veulen sowieso laten chippen, dus ik snap niet waar deze opmerking op slaat. Verward


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 11:23

Anya schreef:
Ik heb ook een veulen zonder papieren. En de oplossing is heel simpel...

Je kunt gewoon je dierenarts bellen. Die chipt je paard en regelt het paspoort. Jij hoeft er zelf niet achteraan..


Ja, dan moet het wel een erkende da zijn, volgens mij mag niet iedere da het doen.

Verder wacht ik liever nog even tot ik Xara's certificaat bij het (buitenlands) stamboek aan kan vragen, want dan komen haar afstammelingen ook in het paspoort te staan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 20:01

LadyJane"]
[quote="Tessebes"][quote="Kuzco schreef:
Maar het maakt mij niet uit als je je beessie wil laten chippen, it's your money!

Ik moet mijn veulen sowieso laten chippen, dus ik snap niet waar deze opmerking op slaat. Verward
[/quote]

Er kan in die tijd nog heel veel gebeuren!
[/quote]

Wat bedoel je? Qua wetgeving of met het veulen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 10:32

Kuzco"]
[quote="Tessebes"][quote="Kuzco schreef:
Maar het maakt mij niet uit als je je beessie wil laten chippen, it's your money!

Ik moet mijn veulen sowieso laten chippen, dus ik snap niet waar deze opmerking op slaat. Verward
[/quote]

je hoeft je veulen voorlopig nog helemaal niet te chippen, vanwege de overgangsregeling (zie www.pve.nl) en tegen de tijd dat het wel moet kan je veulen al lang wat overkomen zijn, waardoor het weggegooid geld is! maar als je toch zat heb, dan maakt het niet uit!!
[/quote]

Ik vind het toch een fijner idee als het niet op het laatste moment gebeurt en ik ben sowieso van plan het pas volgend jaar te doen. Ik informeer alleen maar, 't is niet zo dat ik er morgen al een chip in laat zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden, s0173957 en 48 bezoekers