Met paard naar het buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:38

Ik heb de omgekeerde weg gedaan, een paard geïmporteerd vanuit Spanje.

Ik denk dat je het beter niet zelf kan doen, maar door een erkend transportbedrijf. Je moet een gezondheidsverklaring hebben van de DA en een paspoort, alsmede een schema van de route die het paard (of de vrachtwagen) zal afleggen. Ik heb dit echter niet zelf geregeld, maar mijn bemiddelaars in Spanje, dus ik kan er ook naast zitten, meer info bij het bedrijf waar je beroep op doet.

Een paard verhuizen van Nederland naar Zuid-Spanje kan 700 tot 1000 EUR kosten, afhankelijk van het bedrijf waar je beroep op doet.

Ik heb gebruik gemaakt van Gelissen Transport.
Dinkeygirl hier op Bokt van Potijk.
En Cloris van een Spaanse maatschappij, die was ook een stuk goedkoper, maar daar weet ik de naam niet van.

Benieuwd: ga je naar Spanje verhuizen?


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:56

Nee, geen quarantaine, daar ben ik zeker van.


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:23

Vraag het eens aan een transportbedrijf? Wie weet willen zij je wel helpen?

Maar naar waar in Spanje ga je? Noord of Zuid? Is nl wel een heel verschil in reistijd...

Hou er rekening mee dat je paard om de zoveel tijd even uitgeladen moet worden om zijn beentjes te strekken. Je kan niet in 1 ruk doorrijden... Dus moet je opzoek naar stalling etc. Dat kost ook wat PLUS je moet nog adresjes kennen etc.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Marjelle1992, MyrtheJ, Veldbloem en 67 bezoekers