iemand bekend met Hoofcare ijzers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

iemand bekend met Hoofcare ijzers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 10:22

Heeft er iemand hier zijn paard op Hoofcare ijzers staan? Wat zijn de ervaringen??

Mijn paard is super gevoelig op haar hoeven en loopt heel snel 'op eieren'. Op internet kwam ik op een site van hoofcare en daar werd mij door de hoefsmid Hoofcare ijzers aangeraden. Mijn paard heeft al op Natural balance ijzers gestaan, maar dit was dus helemaal nix. Daar liep ze na 2 maand ook niet goed meer op.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:25

Van Nassau van Hoofcare is een hele goede hoefsmid. Moet je naar hem toe of kan ook een andere hoefsmid deze ijzers onder je paard zetten?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:10

1 van mijn paarden had al arthrose voordat ze ingereden was (verkorte versie van het verhaal !) Toen ik op de DAP voor iets anders was (Hoofcare werkt samen met Visdonk) wilde Rob graag foto's van mijn paard, niet omdat ze kreupel was, maar voor hemzelf om van te leren. DA's die daar aanwezig waren adviseerden op 4 jarige leeftijd al het paard af te maken, verbening van de hoefkraakbeenderen was toen al desastreus. Het paard (bruine in Avantar) is inmiddels bijna 17 en staat sinds 2 jaar op Break-over beslag (Hoofcare) want teon werd ze pas onregelmatig. Gelukkig heb ik al 20 jaar deze hoefsmid, wat de redding van mijn paard is geweest. Het gaat nog steeds goed ! kan nog steeds alles met haar doen...behalve natuurlijk springen.

als je meer wilt weten pb me maar.