Pony slaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:17

daarom moeten 1,5 jarige hengsten niet bij mensen opgroeien. Je kan nog veel meer ellende verwachten. Opvoeden doen andere paarden. Dier op het land zetten met andere paarden dan leert hij dat er zoiets is als rangorde en dat hij onderaan de ladder staat.

Of m zo ongenadig voor zn flikker schoppen met alle kracht die je in je hebt als die naar je schopt............


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:03

o sorrie......... beloon m

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:38

hoe denk je dat het is als hij straks 3 is....... dan kan ie pas echt hard slaan! Nu de kop indrukken dat gedrag.............


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:43

dat is natuurlijk hypothetisch........... je moet hem heel duidelijk maken dat JIJ bepaald, hoe dan ook... JIJ ben de baas en als hij schopt naar jou moet jij hetzelfde reageren als de hogere in rang zou je paard zijn....... en das toch echt dattie enorm op zn sodemieter krijgt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:59

estragon......... een paard is gevaarlijker van de voorkant als van de achterkant Knipoog Haha!, maar hoe dan ook elke vorm van dominantie moet je nooit accepteren van een jong peerd

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

lageveld schreef:
Zelfs opgroeiende PONY-hengsten kunnen volwassenen voor verrassende problemen plaatsen waarvan je niet kunt verwachten dat iemand van 12 dit zomaar even oplost.
Eerlijk gezegd vind ik de situatie levensgevaarlijk. Zoals al gezegd, het mooist is bij hengsten in de wei. Anders zit er weinig anders op dan castreren en wel zo spoedig mogelijk tenminste wanneer ik er vanuit ga dat je hem wilt blijven verzorgen. Alle bovengenoemde goedbedoelde adviezen ten spijt.


heheh bijval OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:13

Ik werk met hengsten, doe ik al een jaar of 10. ben 34 jaar en ik heb ook nog wel eens mn handen vol. Het is gewoon gevaarlijk, buiten dat ze zelf gevaar loopt is de kans ook levensgroot aanwezig dat deze hengst zich ontwikkeld als een verwende klerelijer......... die alleen nog maar bij de slager terecht kan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Googlebot en 80 bezoekers