Wat vinden jullie een goede staleigenaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:20

Voor mij is een goede staleigenaar, iemand die zich aan zijn afspraken houdt. Ik heb in het verleden bij een stal gestaan met hele goede faciliteiten en toch beviel het mij daar niet, omdat niet alle (sommige wel) staleigenaren zich hielden aan de afspraken. Als je ergens je paard wilt stallen, dan vraag je van te voren wat je kan verwachten, dan kan je namelijk immers een goede keus maken. Voor mij is belangrijk, paard iedere dag even buiten in een paddock of in het land. Fijne rijbak, met goede bodem, hoeft niet een binnenbak te zijn. Frisse stal, die ook schoon moet zijn. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om zelf te mesten, omdat mijn ervaring is dat als de staleigenaar mest, het paard of kaal staat, of vies staat. Verder vind ik het belangrijk dat mijn paard voldoende ruwvoer krijgt, 3x daags hooi of kuil van goede kwaliteit vind ik heel belangrijk. Mijn paard is niet moeilijk wat betreft krachtvoer, hij heeft er niet veel van nodig en het type is voor hem ook niet zo belangrijk, bovendien kan je dat makkelijk zelf aanschaffen, ruwvoer is veel moeilijker. Maar ik kan mij voorstellen dat als je paard afhankelijk is van een bepaald type krachtvoer dat je staleigenaar dat wel mogelijk moet kunnen maken.
Ik begrijp wel dat als je bepaalde eisen hebt, die niet de gewoonte zijn van die stal, dat je er dan ook meer voor moet betalen, maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn. En wat belangrijk is, dat de staleigenaar dus deze afspraken nakomt.
Verder houd ik persoonlijk niet echt van een grote stal, dan ben ik te snel afgeleid en niet meer met mijn eigen paard bezig.
Gelukkig heb ik nu een stal gevonden (bij Paulanda, ook op Bokt), waar ik het prima naar mijn zin heb. Ik heb met deze eigenaar ook geen speciale afspraken, want ieder paard wordt daar op de bovengenoemde manier verzorgt en gevoerd. Bovendien als er iets is, kan ik dat op een prettige manier bespreken.
OK dan!



wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:40

Dat is ook zeker waar, het een en ander moet je ook bekijken door de ogen van een staleigenaar. Het is natuurlijk niet mogelijk om de hele dag voor je klanten klaar te staan. Ik heb er bijvoorbeeld zelf ook geen problemen mee, als mijn paard een keer een uurtje later te eten krijgt. Dan krijg je tenminste ook geen paarden die iedere dag op een vast tijdstip onrustig worden. Vroeger had ik de paarden thuis en als ik dan een avondje uitging, dan voerde ik ze gewoon s'middags en weer als ik thuis kwam. Heel makkelijk, heel simpel, en ook dat werkte prima.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:47

Citaat:
Met sinterklaas of kerst ligt er altijd een kleinigheidje voor ons klaar dat vinden wij zo lief van ze.



He, dat mis ik nog bij ons op stal. Schijnheilig

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:34

En de staleigenaar moet natuurlijk verstand van paarden hebben, je toch een beetje vrij laten, ik vind het heel prettig om bijvoorbeeld veel dingen zelf te doen. En belangrijk is ook, dat de staleigenaar je wilt helpen bij ziektes door bijvoorbeeld medicijnen te geven.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:25

Alweer, wat leuks met Sinterklaas. Potverdorrie.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:18

Het is inderdaad ook fantastisch als de staleigenaar ook nog dekens verwisseld. Bij ons wordt dat in noodgevallen ook gedaan. Maar ook onderling doen wij veel dat soort dingen voorelkaar. Inderdaad is het ook fijn als je het goed kan vinden met de staleigenaar. Het belangrijkste is dat je vertrouwen in die persoon hebt. Want je zet daar toch een heel groot bezit neer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers