waterdichte deken kapot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

waterdichte deken kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:34

Nadat Taverno op 3 januari in de sloot is terecht gekomen, heb ik een nieuwe waterdichte deken moeten kopen ( Weatherbeeta).
Nu kwam ik op stal en zag ik 2 grote scheuren op z`n kont, helemaal kapot tot de binnenvoering.
Wie heeft er een tip hoe je zo`n deken kan herstellen,zodat hij toch nog waterdicht blijft.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:46

Hoi,

Ik heb helaas niet een heel concrete tip, want ik zit met hetzelfde probleem. Ik weet echter wel dat er in een van de laatste editites van het blad Bit iemand was die en tip had dat je een soort lapjes kon kopen die je er op kon strijken (dacht ik), maar ik kan die Bit niet meer vinden Boos! Bij mij zijn het twee klein winkelhaakjes in de buitenste laag van het dek, dus ik denk dat ik ga kijken of ik er een stukje stof op kan plakken en dat nog voorzichtig vast stik, dus ook alleen door d bovenste laag heen.

Mocht iemand weten waar je zulke lapjes (zoals in Bit beschreven) kan kopen, dan hoor ik het graag.

Groeten,
Judith

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:28

Ja gewoon op de markt of bij de fournituren winkel kun je reparatiedoek kopen die je er op kunt strijken. Volgens die mevrouw in bit kwam dat nooit meer los.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:16

Ik heb ook 2 winkelhaakjes in mijn deken. Maar ik ga dat niet met van die doekjes doen, weet niet of dat wel werkt. Ik breng ze naar de plaatselijke ruitersportzaak Knipoog. Die maakt de deken dan weer.

Vorig jaar had mijn pony de deken ook van voor naar achteren helemaal kapot, ook de binnenvoering. Ik heb de deken toen naar een zadelmaker gebracht. En die heeft de deken toch wel weer goed gemaakt.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:47

Ik heb sinds vandaag dus ook een paard met een natte kont onder een (weliswaar wat oudere) Rhino light Huilen
Er had een klein winkelhaakje (4x4) ingezeten en die had ik met waterdichte tape afgeplakt en vastgestikt. De deken is toch door gaan lekken en de regen heeft zich over de hele binnenvoering verspreid.
Hij ligt nu te drogen in de hal (gratis paardeparfum in huis Lachen )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:47

Als het goed is hebben ze bij een beetje hengelsportzaak speciale spullen om je tent waterdicht te repareren.

Voor zover ik weet kan je dat ook op je paardendekens gebruiken.