Buitenbak:Rijden jullie in de blub?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Buitenbak:Rijden jullie in de blub?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:53

Onze bak is op het moment heel nat, daar zouden wel meer mensen last van hebben. Het is nog niet zo dat het helemaal overstroomd is, maar elke hoefafdruk is gevuld met water, en er liggen grote plassen.
Vandaag heb ik er wel in gereden in de regen, je moet toch wat. Haha!
Echt fijn is het niet, maar om nou elke keer naar de binnenbak te tuffen met de trailer, nou, nee.
Of doen jullie dat wel?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:59

Onze bak is geheel droog Haha!:D Geen plasje of wat -> drainage
Maar de paarden staan nu niet thuis, omdat we bijna gaan verhuizen en t hekwerk vand e bak is al weg.En op t pension waar ik nu even sta heb ik een binnenbak.En tis toch wel leuk om binnen te rijden als je de regen buiten te keer hoort gaan haha Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:59

Bij ons op de manege hebben we een Agterberg bodem, dus geen plasje te bekennen Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:03

Nee dat doe ik echt niet, vaan schudt al geïrriteerd met zijn hoofd als hij een beetje zand tegen z'n hoofd gooit onder het rijden, dus ik denk niet dat ik fijn kan rijden als de blub ons om de oren vliegt. En bovendien is het een schimmel en ik háát het als alles onder de modder zit (ik begin toch een beetje dressuurmieperig te worden Haha!)
Maar ik zie op bokt inderdaad wel vaak mensen in een zeiknatte bak rijden, dus het zal niet ongebruikelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 12-01-04 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:04

Jah ik heb dat probleem dus ook, ik kan bijna niet rijden. Maar ik heb geen eigen paard maar een verzorgpaard, dus ik mag niet naar een (andere) binnenbak. Ik ben dus gedwongen om in de blubber te rijden. Dat is wel erug vervelend, maar als ik de kans had dan was ik denk ik wel in de binnenbak gaan rijden... Maar dan zou me moeder of vader moeten rijden, en ik denk diet dat die dat gaan oen (als het zou mogen)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 21:05

Gelukkig 1 lichtpuntje, de binnenbak is in aanbouw!! Vandaag hebben ze alles uitgezet en het grondwerk is ook al klaar.
Dus dit is de laatste winter in de blub. in mei is de bak klaar!! (2 binnenbakken van 20x 60m, dus ik vermaak me wel.... Haha!)

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:05

Pascha schreef:
Gelukkig 1 lichtpuntje, de binnenbak is in aanbouw!! Vandaag hebben ze alles uitgezet en het grondwerk is ook al klaar.
Dus dit is de laatste winter in de blub. in mei is de bak klaar!! (2 binnenbakken van 20x 60m, dus ik vermaak me wel.... Haha!)

OF je maakt me ff jaloers!!!!!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:08

Bij ons ook geen last van met onze Megatop bodem. In de paddock is het wel 1 grote blubbershow, ben blij dat ik daar niet in hoef te rijden.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:08

Onze bak is pas opgeknapt.
Prima bak geworden en geheel droog.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 21:10

Volgens mij heeft bijna niemand een natte bak Huilen

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:11

Mijn bak is droog, lang leve de drainage!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:13

Mijn bak is jaren echt toppertje geweest kon altijd rijden, nooit geen plas of blubber, maar deze winter is het drama.... Ga me drainage pijpen maar even doorspuiten deze week!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:15

Mijn paard staat al een tijdje stil.
eerst blessure en toen de vorst en daarna de regen.
Ze heeft nu veel enrgie en ik wil haar de eerste keer weer in de bak loslaten om effe flink uit te kunnen crossen, maar gezien de bak nu meer op een zwembad lijkt, doe ik dat maar effe niet.
Juist nu ik haar weer op kan gaan pakken belet het weer het ons.
De longeer paddock is net zo beroerd en gezien ze daar haar laatste blessure in heeft opgelopen(onderuit gegaan) durf ik het absoluut niet aan.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen als je ook geen mogelijkheid hebt om in een binnenbak ta rijden????

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:31

Ik heb alleen een wei Boos! en die is nu veeltste glad Boos! . Maar op de club rijden we ook gewoon door de blub en in het bos . Wordt ie hard van Haha! . In de wei rent en rolt hij ook door de blub Bloos Knipoog .

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:33

Blubberbak ook hier...bah Boos!

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:35

Ik rij ook in de blub!
Bij de pensionstal waar ik sta, staan de paarden overdag in de bak (ja, er zijn ook nog droge stukken, daar staan ze dan gezellig op een kluitje).

Vandaag had ik geen zin om ze binnen te zetten, dus ben ik buiten gaan rijden.
Omdat ik daar nog maar net mee ben begonnen, heb ik er ook een heel stuk naast gelopen. Dit is voor mij geen alternatief, want ik wil ook een aantal keer in de week in de bak trainen. Dan dus maar in de blub! Haha!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:37

Pascha schreef:
Volgens mij heeft bijna niemand een natte bak Huilen


Wel hoor, ik heb ook een natte bak. Hij is wel gedraineerd, maar zoals het weer gister was, met 's ochtends heel veel regen en 's middags droog, dan heeft het water nog geen tijd gehad om weggevoerd te worden en dan rijd ik gewoon in de blub. Wel pas ik m'n schema aan. M'n paard kan niet zo regelmatig lopen als in een droge bak, dus ik doe niet al te moeilijke dingen.
Gelukkig was vandaag de bak iig weer droog op een heel klein plasje na, maar daar hoor je me niet over Schijnheilig

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:46

ja hoor, kleigrond is ook altijd nat. Er staat wel water op, maar de bak is niet zwaar gelukkig.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:48

wij hebben wel een natte bak. vandaag heb ik gewoon gereden, als je de binnenhoefslag neemt is het meestal wel redelijk te rijden (oke, je kan niet al je figuren zo maken als normaal, das wel lastig). als er echt door de hele bak overal plassen liggen dan ga ik niet rijden of soms alleen wat stapoefeningen doen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:53

blubberbak en megablubber paddock Huilen Boos!
ik kan alleen buiten rijden, maar als ie drijfnat geregend is, kan ik ook weer niet opzadelen, dus het is al weken lang niets..... Verdrietig

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:03

Ik rijd nu vooral in de berm op straat, de wei waar ik normaal rijd is nogal blubsiej

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:07

Mijn bak is ook nog behoorlijk droog Lachen Woon gelukkig nog een beetje op de bult.. Maar als het te nat wordt, ga ik wel met de trailer naar de manege Haha!
Hou er niet zo van om in die regen te rijden Tong uitsteken

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:15

Onze bak is nu ook aardig nat. Ik rij wel (als tie niet helmaal onder water staat) Paard boeit het allemaal nix! Ik doe wel wat rustiger aan, omdat de bak toch wat gladder is, dus geen kleine voltes galopperen ed, maar dat is wel logisch. Ik heb ook niet echt de mogelijkheid om in een binnenbak te rijden, dus je mot wat!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:39

ik rijd ook gewoon in een natte bak of hij meo tla heeel erg wezen is goed voor mn pony krgijt ze spieren van...ahahha anders lekker op buitenrit of ind ebinnenbak van de manege

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:56

Ik kan alleen in een weitje rijden waar dus echt minstens tien cm water in staat Boos! niet rijden dus! alleen een beetje stappen...

Twas trouwens wel lief:
We hebben één grote stal voor drie pony's en twee van de drie pony's kunnen niet zo goed met elkaar omgaan, staan wel samen in een wei, maar we hadden nooit gedacht ze samen in een stal te zien staan, maar vanmiddag met de regen stonden ze heel schattig met zun drietjes in de stal! Echt cute... jammer dat ik geen fototoestel bij me had.