Lamsvacht shabrak (help, weet het niet meer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:00

Volgens mij gaat het er niet om dat haar zadel niet past, maar omdat de rug van haar paard regelmatig verandert door zijn ouderdom.
Ik vraag me zelf af of een lamsvel echt een lamsvel is. Is het niet gewoon schapenvacht? (afgeschoren dus) Als ik Okki's shabrak bekijk, dan zie ik nergens vel ziiten, alleen maar vacht.



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:30

dutske schreef:
maar met een lamsvel of bontje , vul je de vrije ruimte tussen de rug en het zadel dan niet op zodat het zadl toch enigzins op de rug drukt?


Nee hoor, je gebruikt een bontshabrak ipv een ander shabrak en qua dikte scheelt dat niet zo veel. Een bontshabrak verdeelt echter de druk beter, vangt schokken op, reguleert de temperatuur en neemt zweet op.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:36

dutske schreef:
oh, maar ik heb een tijdje geleden een bontje gekocht, as nep, en zeker 8 cm dik, en plots, ik kwam naar het paard waar ik mee reed, en met het biontje in men hand, en hij bokt naar mij, heb hem een lel verkocht, en eens zonder bontje gereden, resultaat: ze liep veel fijner, en zat ook fijner, nu heb ik dat bontje verkocht, maar ik had echt het idee dat het zadel daardoor knelde...


Was het een onderlegger of een shabrak?
Ik vind 8 cm ook wel erg dik eerlijk gezegd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tess1, YandexBot en 84 bezoekers