Stal dillema

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Stal dillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:23

Op zich sta ik bij een erg gezellige stal.
Wat beperkte uitrijmogelijkheden, een erg goede buitenbak, 2 losgooibakken wat bijna altijd zwembaden zijn, een stapmolen, een spuitplaats, kantine, paarden krijgen 2 x hooi of kuil en 3 x voer. 2 x per week uitmesten en alle dagen worden ze opgestooid. In de zomer is er voldoende weidegang.
Op stal is een instructrice waar ik tot voor kort erg fijn bij leste, maar ik vind het niet helemaal meer aansluiten bij mijn gedachtes en bij mijn doel. Helaas mag er geen andere instructie op stal komen en ik heb geen trailer dus ik kan niet gaan en staan waar ik wil.

Nu kan ik voor 15 euro per maand meer ergens anders gaan staan. Een buitenbak, binnenbak, weidegang (zomer en winter), losgooibakken, longeerbak, 3 verschillende instructeurs (geen mogelijkheid om je eigen instructeur mee te nemen), kantine, spuitplaats, er wordt uitgemest en opgestrooid, voer weet ik nog niet hoe het zit en... de mogelijkheid om de veewagen te huren voor 0,40 ct. per kilometer.

Ik vind het zo moeilijk. Want met een jong paard is goed les erg belangrijk en als ik nu al denk dat onze doelstellingen niet op elkaar aansluiten, waar gaat het dan heen. Voordeel is gewoon dat ze op die andere stal ook spiegels hebben en dat is iets wat ik nu erg mis. En Treasure zou ook leren omgaan met een binnenbak want tot nu toe is iedere keer in een binnenbak stress geweest.

Nu weet ik wat ik heb, dat het verder gezellig is, maar ik denk dat ik al heel snel vast kom te zitten qua rijden en dat ze me er niet helemaal lekker doorheen kan helpen. Bij die andere zitten 3 instructeurs. Daar moet vast wel iemand tussen zitten en anders kan ik veewagen pakken en ergens anders gaan lessen.

Eigenlijk denk ik dat ik het antwoord wel weet wat ik moet doen, maar ik vind het toch wel erg moeilijk.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:32

Hahahah, je hebt alles op al op een rijtje! Het enige wat je van ons wil horen is: Gaan hoor meid!


Dus bij deze !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:32

Tsja, eigenlijk geef je het zelf al aan..... je weet wat je hebt, je weet wat je gaat krijgen, alleen het blijft altijd een gokje of het helemaal gaat lopen zoals je zou willen.
Toch denk ik dat je verstandig genoeg bent om op een reeele manier in te schatten of het echt een verbetering is.
En zo te lezen is het zeker een vooruitgang, doen dus
Heb je een mogelijkheid om een proefles te rijden bij een van de instructeurs ?
Als de klik er is, dan is er imo. echt niets meer wat je tegen zou houden.
Wat je ook gaat doen: veel succes !

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:35

Ik denk ook dat je moet gaan, omdat je zoals je het verhaal vertelt eigenlijk je keuze idd volgens mij ookal gemaakt hebt... Maar het is natuurlijk wel een moeilijke beslissing, ik bedoel om zomaar te gaan !! Heel veel succes en het komt vast wel goed, je hoeft het iig om het gled neit te laten!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:37

Nou, dat lijkt wel duidelijk... voor 15 euro per maand meer, een binnenbak en keuze uit drie instructeurs i.p.v. 1 en dan ook nog het hele jaar weidegang...
Waar wacht je op? Toch niet op 20 reacties met mensen die jou vertellen wat je zelf al voelt en wilt?

Kijk wel goed of de dingen die belooft worden ook inderdaad gedaan worden. Kijk naar hoe de instructeurs lesgeven. Vraag mensen die daar op stal staan hoe het hen bevalt daar en kijk ook naar de eigenaren en de sfeer onderling...
Veel succes!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:38

Gewoon verhuizen Lachen. Klinkt alsof je het zelf eigenlijk al besloten hebt Lachen.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:41

zoals jezelf al hebt bedacht gewoon gaan!
maar ik vind het erg vreemd dat je geen eigen instructeur mag laten komen en dat mag bij beide stallen niet, vreemd hoor!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:46

susan schreef:
zoals jezelf al hebt bedacht gewoon gaan!
maar ik vind het erg vreemd dat je geen eigen instructeur mag laten komen en dat mag bij beide stallen niet, vreemd hoor!


dat mag bij heel veel stallen niet hoor!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:46

Ik zou meteen verhuizen!! Binnenbak en weidegang in de winter, wou dat ik dat hier in de buurt had!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:47

verhuizen! 100%! als je op een stal komen met een binnenbak......
alleen dat al, is een gtoot voordeel, en zoals je zelf zegt, voor een jong paard moet je goeie lessen hebben!

dus verhuizen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:48

Op zich klinkt de nieuwe stal wel goed. Maar ik ben het niet helemaal eens met je opmerking dat als je kan kiezen uit 3 instructeurs er wel eentje bij zit die goed met jouw manier van rijden klikt. Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar ik heb ook weleens op stallen gereden, waar ik uit meer dan 3 instructeurs kon kiezen en maar waar ik over geen van de instructeurs echt enthausiast was.
Je geeft aan dat les heel belangrijk voor je is. (ben ik het helemaal mee eens, zeker met zo'n jong paard) Zou je dan niet een paar keer bij wat lessen gaan kijken om te zien of het echt wat voor je is.
Als je op die andere stal alsnog elke week een trailer moet huren en ergens anders moet gaan lessen, kost het je behoorlijk wat geld en tijd. Een goede instructeur op je eigen stal is toch wel erg handig. Zeker als je jonge paard bijvoorbeeld een beetje gaat puberen en je tijdelijk wat meer hulp kan gebruiken.
En ik zou ook eerst even informeren naar het voerbeleid en kwaliteit van het voer, voordat je je keuze maakt.

succces.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:54

Suzan schreef:
Op zich klinkt de nieuwe stal wel goed. Maar ik ben het niet helemaal eens met je opmerking dat als je kan kiezen uit 3 instructeurs er wel eentje bij zit die goed met jouw manier van rijden klikt. Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar ik heb ook weleens op stallen gereden, waar ik uit meer dan 3 instructeurs kon kiezen en maar waar ik over geen van de instructeurs echt enthausiast was.
Je geeft aan dat les heel belangrijk voor je is. (ben ik het helemaal mee eens, zeker met zo'n jong paard) Zou je dan niet een paar keer bij wat lessen gaan kijken om te zien of het echt wat voor je is.
Als je op die andere stal alsnog elke week een trailer moet huren en ergens anders moet gaan lessen, kost het je behoorlijk wat geld en tijd. Een goede instructeur op je eigen stal is toch wel erg handig. Zeker als je jonge paard bijvoorbeeld een beetje gaat puberen en je tijdelijk wat meer hulp kan gebruiken.


dit is natuurlijk zeker waar! Ik zou ook eerst gaan kijken of die andere instructeurs wel beter zijn, maar ik neem aan dat je dat wel van plan was, of niet? Sowieso zou ik alles eerst daar bekijken en voor jezelf keuren...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:59

Ik ga vanmiddag langs bij de andere stal. Eens kijken, eens praten en verder informeren.

Tuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat er tussen die 3 instructeurs iemand zit waarmee het echt klikt, maar de kans is wel groter dan wanneer je de keuze hebt uit 1 iemand.
Tuurlijk is het duur om iedere week met de trailer weg te gaan voor les, maar ik zou dan om de week kunnen lessen maar dan wel goed les. Dan kan je vaak weer even verder.

Inderdaad is vooral de weidegang erg belangrijk voor me, vooral omdat het een jong paard is. Ik vind dat ze nu te weinig uit haar stal komt. Minder dan dat me beloofd is toen ik hier ging staan.

Ik vind het wel moeilijk omdat de huidige staleigenaar en ik elkaar wel heel erg liggen. Zij is ook de instructrice en het klikt verder echt wel heel erg goed. En eerlijk is eerlijk, het klikt qua les dan nu niet meer zo, maar ik heb echt heel erg veel van haar geleerd en zonder haar was ik echt nog niet zo ver met Treasure als dat we nu zijn.
De staleigenaar is nu een week met vakantie dus ik moet het een week voor me houden want ik wil niet dat ze het via een tamtam hoort.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:49

Ik zou ook gewoon lekker naar die nieuwe stal gaan. Mocht het nou allemaal niks worden dan kan je toh ook altijd nog terug gaan? Wel zou ik inderdaad wat je zelf ook al zegt eens lekker gaan kletsen met die andere instructeurs en kijken of je op 1 lijn zit. Zo ja? Gewoon lekker gaan meid!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 13:21

Gisteren dus geweest en het ziet er geweldig uit. Stallen zien er goed uit, paarden zien er goed uit, voerschema ziet er goed uit, manegepaarden zien er goed uit, stapmolen (moet je een abonnement op nemen per maand), longeerring, buitenbak, binnenbak, veel losgooistukjes, omgeploegd weiland door de regen Knipoog, een tribune bij de binnenbak en een gezellige kantine. Daarnaast is het dichterbij voor mijn verzorgster en hebben we geweldige uitrijmogelijkheden. Rottemeren, bergsche bos en als je flink doorrijdt ook het kralingse bos.

Vanavond heb ik een afspraak met de eigenaar om nog wat vragen en dingen door te nemen en daarna beslis ik. Ik denk dat ik het wel weet, maar ik wil gewoon echt niets over het hoofd zien. Er wordt hier ook een goed contract opgesteld.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:07

De keus is dus al gemaakt.
Je hebt groot gelijk.
Rest mij alleen om je heel veel plezier te wensen!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:32

ik zou ook idd eerst gaan kijken, en misschien eens kijken hoe er les woirdt gegeven.

maar ik zou eigenlijk ook naar de nieuwe stal gaa denk ik. Je kaan dan ook met slecht were en alles rijden, hij leert de binnenbak kennen enz.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:35

Wanneer je de knoop definitief hebt doorgehakt horen we het nog wel even he? Ben erg benieuwd...
Hopelijk wordt dat gesprek van vanavond een succes! Haha! Vast wel...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:39

Zelf zou ik de beslissing nemen naar een andere stal te gaan verhuizen waar je toch wat meer kanten op kan gezellig maken dat komt vanzelf wel weer toch..

succes met je beslissing

gr

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:39

gewoon doen..... je weet eigenlijk al wat je wilt...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:05

En weet je ook al hoe de instructeurs daar zijn? Je kunt natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar dat je iig niet met hetzelfde probleem zit over een paar maanden. Ook al zijn het er 3, misschien is niet 1 geschikt voor jou.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 18:48

Als er niet 1 geschikt is voor mij, dan heb ik wel meer faciliteiten, en de mogelijkheid om de veewagen te huren (wat goedkoper is dan mijn E rijbewijs halen, een andere auto kopen die de trailer kan trekken en een trailer huren/kopen) en om daarmee naar een andere instructeur te gaan!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:04

Kleintje schreef:
Ik vind het wel moeilijk omdat de huidige staleigenaar en ik elkaar wel heel erg liggen. Zij is ook de instructrice en het klikt verder echt wel heel erg goed. En eerlijk is eerlijk, het klikt qua les dan nu niet meer zo, maar ik heb echt heel erg veel van haar geleerd en zonder haar was ik echt nog niet zo ver met Treasure als dat we nu zijn.
De staleigenaar is nu een week met vakantie dus ik moet het een week voor me houden want ik wil niet dat ze het via een tamtam hoort.


Ik denk dat ik ongeveer weet hoe je je voelt! Je verstand zegt gaan naar die andere stal. Tja maar dan je gevoel! Dat houd je tegen! Omdat je het fijn hebt en je misschien zelfs wel schuldig voelt dat je weggaat??
Ik heb zelf ook les van iemand( nu winterstop door slechte bak enzo) Heb heel veel van hem geleerd. Maar het is niet mijn manier. En het gaat soms recht tegen mn gevoel in. Dus na met verschillende mensen gesproken te hebben. Weet ik dat ik moet stoppen maar mn gevoel vind me dan een stomme trut!! en dat is moeilijk! Veel succes met je beslissing!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:20

Donderdag ga ik nog even naar de lessen kijken en daarna nog even een goed gesprek met de eigenaar. Maar zoals het er nu uitziet gaan we dus verhuizen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:57

Kleintje schreef:
Donderdag ga ik nog even naar de lessen kijken en daarna nog even een goed gesprek met de eigenaar. Maar zoals het er nu uitziet gaan we dus verhuizen.


Nou, gefeliciteerd dan maar he? Haha!

Alvast heel erg veel plezier op je nieuwe stekkie gewenst! Weet je al wanneer jullie dan gaan verhuizen?