Logeeradres voor paard op Texel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Logeeradres voor paard op Texel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 18:59

In maart gaan we misschien met vrienden mee een weekendje naar Texel (vrijdag t/m zondag).

Nu zat ik opeens te bedenken dat het daar misschien ook wel onwijs mooi is om te rijden en dat ik dan mijn paardje wel mee zou kunnen nemen...

Maar ik ben helemaal niet bekend op Texel (en met de reis er naar toe), dus hierbij een aantal vraagjes voor 'op Texel bekende Bokkers':

Wie weet er een prettig logeeradres voor mijn paard voor 3 dagen (2 nachten) in de buurt van hotel 'De Nieuwe Toekomst', Dorpsstraat 10,
De Koog?

En hoe zit het met de overtocht, hoe lang duurt die, wat kost dat voor een auto met trailer?

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:13

misschien moet je op google zoeken ofzo? weleens gehoord dat er een camping is in de krimh (weet niet hoe je het schrijft) je paard kan stallen maar veel succes...

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:20

Misschien kun je in het telefoonboek / gouden gids / op de website van texel kijken of er maneges of pensionstallen zijn? Ik hoop voor je dat het lukt, want het is zeker mooi rijden op Texel !

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:42

Het is (was) er mooi rijden. Ik ben er al in geen tien jaar meer geweest.
De bootreis stelt niks voor, ik ben twee keer naar Terschelling geweest en daar hebben ze ook niks van gekregen (1,5 uur varen). Het is naar Texel ongeveer 20min varen. Geen idee wat het kost.
Als je leuke adressen vindt, PB me dan even, ik wil er ook wel weer eens naar toe, zeker als er weer een paardje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:18

Nouvel schreef:
In maart gaan we misschien met vrienden mee een weekendje naar Texel (vrijdag t/m zondag).

Nu zat ik opeens te bedenken dat het daar misschien ook wel onwijs mooi is om te rijden en dat ik dan mijn paardje wel mee zou kunnen nemen...

Maar ik ben helemaal niet bekend op Texel (en met de reis er naar toe), dus hierbij een aantal vraagjes voor 'op Texel bekende Bokkers':

Wie weet er een prettig logeeradres voor mijn paard voor 3 dagen (2 nachten) in de buurt van hotel 'De Nieuwe Toekomst', Dorpsstraat 10,
De Koog?

En hoe zit het met de overtocht, hoe lang duurt die, wat kost dat voor een auto met trailer?

De overtocht met de boot duurt 20 vaarminuten, met in- en uitschepen erbij ben je een half uurtje onderweg. De boot heeft 2 rijdekken, met de trailer moet je op het onderste dek staan en bij het opstellen in de haven dus ook beneden opstellen, maar dat zie je vanzelf als je in de haven staat.

Voor prijzen en vertrektijden kun je kijken op www.teso.nl dat is de site van de boot.

Dorpsstraat, mijn zus heeft daar gewoond. Volgens mij zit er in de duinen daar wel ergens een stal waar je je paard kwijt kunt en anders zijn er rond en in het bos vast wel plekken te vinden.

Manege Kikkert is gesloten van november tot april, manege Elzenhof heeft volgens mij geen stallen, de plaatselijke rijvereniging weet misschien wel iets?

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:17

Hoi ik kom zelf van Texel, maar woon tegenwoordig in Culemborg.
De boottocht duurt zo'n 15 a 20 minuten.
Ik heb ook wel een aantal adresjes voor je.
Dan zit je lekker dicht bij het bos en het strand en de hoge berg, waar je heerlijk door de rustige paadjes kunt rijden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 08:50

Jessica24 schreef:
Hoi ik kom zelf van Texel, maar woon tegenwoordig in Culemborg.
De boottocht duurt zo'n 15 a 20 minuten.
Ik heb ook wel een aantal adresjes voor je.
Dan zit je lekker dicht bij het bos en het strand en de hoge berg, waar je heerlijk door de rustige paadjes kunt rijden.


Ik houd me aanbevolen!! Lachen
Zou je me anders wat adresjes willen pb'en?

Lovely (en de rest), ook ontzettend bedankt voor je informatie!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:30

Op de Eagles Ranch kun je je paard voor weinig in de wei of op stal zetten. Ze hebben ook een camping waar je zelf voor weinig kan slapen. Als je het tel. nummer wilt kun je me pben.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:07

Robyn schreef:
Op de Eagles Ranch kun je je paard voor weinig in de wei of op stal zetten. Ze hebben ook een camping waar je zelf voor weinig kan slapen. Als je het tel. nummer wilt kun je me pben.


zal ik doen Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:59

je zou eens kunnen informeren bij 'de Zilvermeeuw' van de familie Bakker, ze wonen in De Koogh, zo ongeveer tegenover Ecomare en het strand, ze hebben een soort jeugdhotel en verhuren ook paardenstallen!!(0222-317339)