Bit dat roest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 21:45

Is dat erg? klein beetje maar hoor...
Maar bij western rijden ze toch juist met een verroest bit? schijnt een lekker smaakje aan te zitten! *LOL*
Dus kan dat kwaad als je bit een beetje is gaan roesten?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:50

Als vermikkeld is zou ik ermee oppassen, er kunnen dan scherpe randjes ontstaan, die hele vervelende wondjes kunnen veroorzaken. Op zich kan roest geen kwaad, dus even opletten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:53

Soms is roest inderdaad soms gunstig, maar ik heb geen flauw idee in welke omstandigheden. Ik denk dat je beter een nieuw bit neemt (ik neem aan dat het bit in kwestie roestig GEWORDEN is), als je niet zeker bent waarvoor het gunstig is of je zoekt het op *LOL* . *LOL*

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:07

Een bit mag tegenwoordig niet meer roesten. ik weet niet hoelang je hem al hebt maar anders zou ik terug gaan naar de winkel. Let wel op dat het niet te veel is gesleten in het midden want anders kan het bit breken tijdens het rijden en dat wil je niet meemaken. ik heb dat ook gehad tijdens het buitenrijden en daardoor sloeg ie op hol en dat is echt heel eng. Koe Party!!

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:04

Citaat:
Op 2001-11-10 20:45, schreef Romy:
Maar bij western rijden ze toch juist met een verroest bit? schijnt een lekker smaakje aan te zitten! *LOL*


Een bit bij western wat roest heet 'sweet-iron'. Dit is een speciale ijzersoort, wat paarden inderdaad lekker schijnen te vinden en ook geen kwaad kan.

Bij 'engelse' bitten zou ik er voorzichtiger mee zijn Verward

Sillie
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:08

Je hebt ook Engelse bitten die van dit materiaal gemaakt zijn, ik heb zelf een dubbelgebroken trens van sweet iron.