Zuur op stal :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:51

Ik denk dat dit wel het soort pony is dat niet echt heel erg aanhankelijk wordt... Verder kan je dat natuurlijk niet ECHT kopen met snoepjes... Maar ik denk dat het zeker wel beter kan worden, maar dat ze gewoon niet echt een echte knuffelpony is... Verder moet je natuurlijk wel nadenken of je haar echt aankan en of deze pony eigenlijk wel iets voor jou is!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:54

en kan je haar niet ergens anders stallen?? of ergens neerzetten waar het rustiger is? en anders kan je mssn het aan de vorige eigenaars vragen hoe ze daar was??!!!
good luck!!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:56

Ze zal waarschijnlijk zo blijven maar er zal wel een band tusssen jullie komen.
Die ene keer dat ze dan om een knuffel vraagt is dan extra waardevol.
Als je kan accepteren dat ze zo is kan je er een leuke pony aan hebben,anders op zoek gaan naar een knuffelpaard.
succes!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:56

Tigo schreef:
IK kan haar wel aan hoor !


ik bedoelde ook helemaal niet te zeggen dat je dat niet kon, ik wilde je er alleen aan herinneren dat je daar goed over na moest denken!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:52

Het lijkt me inderdaad ook zeer sterk dat het opeens een aanhankelijke en vriendelijke pony gaat worden. Ik zou er eens goed over nadenken en als je het na wikken en wegen nog steeds super graag wilt en het kan: dan gewoon doen en je ziet wel wat het wordt!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:24

Hoe oud is deze pony?

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:32

Ja dat wilde ik ook net vragen, hoe oud is de pony en wat weet je van haar achtergrond? Verward

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:35

Grote kans dat ze gewoon een zuur karakter heeft, en dat ook houdt, hoe erg je haar ook verknuffeld en versnoept...

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:38

Mijn paard is ook altijd een beetje zuur op stal. Altijd al geweest, en zal ook wel zo blijven. Die van mij is naar de één ook zuurder als naar de ander, beetje eenkennig want tegen mij is ze wel altijd vriendelijk. Houdt er rekening mee dat zo'n paard nooit echt een knuffelpaard wordt, en dat het ook niet altijd makkelijk is, want je moet je paard altijd in de gaten houden als 'ie bijvoorbeeld in de stalgang staat en er lopen ook andere mensen.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:52

Waarschijnlijk blijft ze wel zuur, maakt niet uit hoeveel snoepjes je haar geeft. Verder ben ik het eens met Kay27.

Als je een grote knuffel wil hebben zou ik nog even verder gaan zoeken.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:06

Evita is ook niet zo een aanhankelijke lieverd op stal. Ze bijt ook niet, maar ze geeft toch duidelijk signalen van blijf maar van me af.

Wat je zeker nooit mag doen is gaan omkopen met snoepjes, dat gaat juist het omgekeerde effect geven. Hij gaat dan misschien heel (schijnheilig) lief doen tegen je omdat je snoepjes bijhebt, maar door veel te vertroetelen en niet te straffen ben je hem bovenaan de rang aan het helpen, en op het moment dat je toevallig nikst bij je hebt kan hij wel eens agressief gaan reageren omdat hij een snoepje wil...

Prima heeft in het begin ook geprobeert te schoppen naar de singel als je hem aansingelde. Ze heeft toen een paar keer een flinke schop tegen dr gat gehad, en na een keer of 2 heeft ze nooit meer geprobeert. Zorg ervoor dat de pony altijd weet dat jij de baas bent. Als hij braaf is beloon je hem, maar als hij stout is moet hij ook gestraft worden.

Verder heb ik ook best een band met Evita, alleen op een andere manier. Evita heeft niet graag dat ik haar omhels, dus ik kan gewoon langs haar staan, haar niet aanraken en gewoon wat babbelen. Haar zachtjes wat strelen in de hals, en aan allerlei dingen laten ruiken die ik in mijn jaszak heb zitten(ze is weg van mijn lippenstift Haha! ) en dan gaan haar oortjes ook naar voren en is ze op haar gemak. Jouw pony zal waarschijnlijk nooit een aanhankelijk knuffelbeest worden, maar dat wil niet zeggen dat je er geen band mee kunt opbouwen Knipoog

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:07

iedereen heeft weer eens dezelfde mening! (ik ook dus) maar eh, ga je het paardje nu kopen of niet?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:55

Par is niet echt zuur te noemen, wel een echte blijf van mijn lijf merrie.

Omkopen met snoepjes, overhalen te knuffelen heeft allemaal geen zin.
Gewoon lekker haar gang laten gaan, en door dat te doen heeft ze me al een paar keer vanzelf opgezocht.....kleine knuffel halen, hoofd op mijn schouder, kriebelen in mijn nek.

Het gebeurt niet vaak maar komt wel vanuit haar zelf, en ik dnek dat dat bij zurige of blijf van mijn lijf paardjes toch het beste is.

Ze zal je niet leuker gaan vinden door snoepjes.....als je haar gewoon eerlijk behandeld en geduld hebt en niets afdwingt komt dat vanzelf wel...misschien niet 10 keer per dag maar 1 keer per week kan al prettig zijn toch?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:44

Tigo schreef:
Zal ze als ik haar kooop,en als ik elke dag bij haar ben en haar goed verzorg en zelf voer en vaak poets,zal ze dan liever worden ? En als ik haar ff lekker verwen met snoepjes ?

Want ik wil dat mijn pony aanhankelijk en lief voor me word...want ik ben ook lief voor haar ! Lovers


*Je moet niet denken van o god,wil ze haar daar een afgedankte manegeknol kopen,nee dit paardje is pas aangekocht door de manege en is dus echt geen paardje om op de manege te staan,veel te goed om op een manege te staan.Je kan er niet zomaar iedereen opzetten,zelfs gevorderde ruiters hebben moeite met haar.


Doei ! OK dan!


Hey jij kan best willen dat je pony lief voor jou word omdat jij dat ook voor hem bent. ik heb zelf ook wel een zure pony die vreemden bijt, maar ik kan uitstekend met hem overweg, hij moest gewoon ook weten wie de baas is (1 tip nooit slaan).
Citaat:
En als ik haar ff lekker verwen met snoepjes ?
sorry zoiets heb ik nog nooit gehoord, ik zou je pony dan echt geen snoepjes geven, je pony kan er om gaan bedelen, of misschien verwaand worden en gaan happen als ze een keer niets van je krijgt.
Citaat:
Je kan er niet zomaar iedereen opzetten,zelfs gevorderde ruiters hebben moeite met haar

weet je dan wel zeker dat je genoeg gevorderd bent voor het paardje (kan niets in je profiel vinden)... als zelfs gevordenen haar/hem niet aankunnen lijkt het me zeker geen paardje voor je!!!

dit is niet bedoeld om jou aan te vallen of wie dan ook maar denk wel na voor je het paardje koopt of je het echt aankan!!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:55

Ik heb het zelfde mijn paard is op stal ook zuur, en zoals ik al eerder heb gelezen tegen de een meer dan de ander. Tegen mij doet hij we lief en knuffelig maar mocht er iemand langs lopen gaan gelijk die oren weer naar achteren. Ik denk dat zoiets altijd blijft. Als je pony je het maar niet bij jou doet, want dat is echt niet leuk. Maar die band komt vanzelf wel. Als ik jou was zou ik wel altijd consequent blijven anders krijgt ze misschien nog meer praatjes! Suc6