Iemand ervaring met deze mestvork?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Iemand ervaring met deze mestvork?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:00

Van de site van Harry' s Horse:
Afbeelding
Een mestvork waarmee de ontwerpster al diverse prijzen heeft gewonnen! Lite Lift is een sterke ABS vork op een aluminium steel die slechts 1,3 kilo weegt!
Door de speciaal gevormde steel brengt men het gewicht dicht bij het lichaamwaardoor de rug ontlast wordt en het bukken tot een minimum beperkt! De steel is voorzien van een tweede handgreep die men zowel voor rechts als links handige kan gebruiken!
Ook is de vork op maat te maken voor personen van diverse lengtes. Mensen met bijv. rugklachten, peesontstekingen, reuma etc. kunnen nu een stuk makkelijker hun boxen uitmesten.
ABS is bestand tegen ammoniak, hoge en lage temperaturen. De vork is ook zonder steel te bestellen. Binnenkort komen er nieuwe modellen bij, zoals een schep voor graan, sneeuwruimer, vork voor stro etc.

Heeft iemand al ervaring met deze mestvork en hoe bevalt hij?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:03

nou het eerste deel van je verhaal bevalt me wel.. Dat van die rug ontlasten.. Ik heb namelijk al binnen no time een zere rug door dat bukken en zware tillen etc.. Maar ik vind t er niet zo prettig uitzien doordat je met deze (hoe moet ik dat uitleggen?) het is een soort van schep.. Je kan niet de mest er makkelijk uithalen door het schone stro eromheen weg te halen.. En het lijkt me dat je niet makkelijk stro kan verplaatsen om ergens onder mest weg te halen.. Sorry ik weet niet zo goed hoe ik t moet uitleggen, maar hij lijkt op zo'n 'mestvork'die een hele boel dichtopelkaar staande tandjes heeft en dat vin ik ook zo''n onding!

Snappen jullie het nog? Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:07

Ik heb geen ervaring met deze mestvork, maar hij ziet er wel uit als een fijne mestvork. Wel denk ik zoals SuperSmurf ook al zei je een grovere mestvork erbij moet hebben om het losse stro aan de kant te doen... Dat gaat je denk ik niet zo goed lukken met deze mestvork van HH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:12

Eigenlijk wil ik zo min mogelijk ervaring hebben met mestvorken Haha! Heb ik vier jaar goed volgehouden...........

Helaas heb ik dagelijks weer een aanvaring ermee, maar persoonlijk vind ik het schepgedeelte wat te breed, daar krijg ik altijd ruzie mee.

Persoonlijk vind ik de ouderwetse 4 tand met lange steel het allerfijnst!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:20

ergonomisch natuurlijk zeer verantwoordt Haha!
Ik zou het wel eens willen proberen,alleen denk ik dat ik snel weer naar m'n (nieuwerwetse 5-tand Haha!) terugstap.
Bovendien zal er wel een behoorlijk prijskaartje aan vasthangen en lijkt dat plastic (van de 'bak') me ook niet erg stevig....

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:32

Pipo schreef:
Persoonlijk vind ik de ouderwetse 4 tand met lange steel het allerfijnst!

Als je stro gebruikt wel. Wij hebben de paarden op zaagsel staan. Dan is een puinvork het makkelijkst, maar wel zwaar.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:34

Ik neem aan dat het schepgedeelte van deze HH schep toch wel wat kan hebben.. Maar de ouderwetse mestvorken met ijzeren onderkant zijn natuurlijk het allersterkst!
Ik gebruik voor het uitmesten altijd een mestvork met 4 tanden en een bats. Werkt perfect. Deze nieuwe HH lijkt me wel wat, maar als het plastic zo slecht is als een plastic vork die ik er ook nog heb staan, daar kun je nog niet eens 1 drol mee op tillen! dat is al te zwaar... grrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:38

Albert"]
[quote="Pipo schreef:
Persoonlijk vind ik de ouderwetse 4 tand met lange steel het allerfijnst!

Als je stro gebruikt wel. Wij hebben de paarden op zaagsel staan. Dan is een puinvork het makkelijkst, maar wel zwaar.
[/quote]

De mijne staat op zaagsel Haha!

En dan vind ik deze nog steeds het fijnst, maar ik weet ook niet beter behalve die dingen die ze gebruiken voor vlas enzo....ook van die brede. En die vind ik gewoon niet fijn.

Voor stro zijn ze helemaal ideaal.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:10

Ik gebruik de kunststof vorkjes met houten steel van de WElkoop voor het uitmesten (vlasstrooisel). Die wegen nog geen 1,3 kg. kosten een 18 euro per stuk en gaan bij mij ongeveer een half jaar mee.
Dat werkt bij mij prima.

De vork op foto heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik kan me weinig voorstellen bij die boog in de steel. volgens mij sta je dan ipv iets te schepen meer iets te duwen. En volgens mij moet je ook extra draaien om het geeschepte in de kruiwagen te gooien... Verward Ik zie niet hoe dit nou ergonomischer kan zijn.....
Ben ook heel benieuwd naar de ervaringen van een gebruiker

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:31

hmmz wat dees zegt zit ook wel weer wat in ja.. Maar jullie snappen mijn verhaaltje gelukkig!! Want idd, als je paard op zaagsel staat lijkt t me ideaal. Ga maar eens een stal mesten met een 5 tands vork of een mestboy.. Beide waardeloos...
maar voor stro? Nee lijkt me niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:35

Albert"]
[quote="Pipo schreef:
Persoonlijk vind ik de ouderwetse 4 tand met lange steel het allerfijnst!

Als je stro gebruikt wel. Wij hebben de paarden op zaagsel staan. Dan is een puinvork het makkelijkst, maar wel zwaar.
[/quote]

maar daar heb je dus hele handige kunststof vorken voor met een aluminium steel. Superlicht, en zo weinig ruimte tussen de tanden dat je echt kunt filteren en je paarden dus in hagelwitte boxen kunnen staan Pling


Afbeelding

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:37

Ja idd. Die op de foto van ZEp koop je met houten steel bij de welkoop. Werkt heel fijn

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:40

Mmm,
ik mest al jaren met Handy boy's,
zag deze vork voor een paar maanden terug wel in de Agradi gids staan en hij fascineert wel... Als ik paarden op mot zou hebben staan zou ik hem aangeschaft hebben, op je rug kan je neit zuinig genoeg zijn.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:25

Emmertje, 2 waterdichte dikke rubber handschoenen en handkracht. Werkt nog steeds het beste Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:57

Sugarmiss schreef:
Emmertje, 2 waterdichte dikke rubber handschoenen en handkracht. Werkt nog steeds het beste Lachen


Dan heb ik na 3 stallen een hernia of een hele vieze broek Haha!
De laatste kleine keuteltjes doe ik idd altijd even met de hand.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:43

ow ik gewoon met een schep

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:46

Afbeelding

Mijn moeder had dit ding aangeschaft via Agradi omdat ze dacht er fijn de stro-boxen mee te kunnen doen.
Dat werkte dus niet, en hij verdween in een hoek.
Omdat ik dit bericht zag, heb ik vanmiddag een poging gedaan om er een zaagselbox mee te mesten maar dat werkt voor geen meter