HELP!mijn verzorgpony wordt afgepakt!!Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat moet ik doen??

Met de eigenaar praten
48 (96%)
Met dat meisje ruzie maken
Geen stemmen
Ander (graag vermelden)
2 (4%)

Totaal aantal stemmen: 50


Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

HELP!mijn verzorgpony wordt afgepakt!!Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:37

ik ben een meisje van 13 jaar...
ik heb dus een hele leuke verzorgpony: Leila.. OK dan!
Ik ben een tijdje depressief Ach gut geweest en kon dus niet naar Leila..
Ik had de afspraak met de eigenaar dat een ander meisje hem zolang moet doen...
Dat meisje wist zelf ook dat dat voor tijdelijk zal zijn en zij zei van: dat is goed...

Maar ik kwam dus terug en ik zit natuurlijk op school enzo dus ik kan niet eerder dan een bepaalde tijd..
Wat deed dat meisje nou..Ging spijbelen (van de basischool) om op Leila te rijden...Ze wist dat ik al terug was en de regel is:
*Niet meer dan 1x rijden per dag..maar dat lijkt me logisch..
Dus ik kwam daar 2 weken om te poetsen en te rijden(dacht ik)
en iedere keer kon ik niet rijden....dat vond ik eerst niet erg weet je..ik dacht van..ze is het vast vergeten Frusty
ik zag haar een keer dus heb ik gezegt dat ik weer reed en poets en dat zij het niet meer hoefde te doen...
Ze zei van oke...dus ik dacht dat ik weer kon rijden poetsen jah..
Maar nee hor iedere keer ging ze toch weer rijden..

Dus ik sprak haar op msn....
Kreeg ik die moeder op mijn dak..
Dus ik zeg rustig dat IK de verzorgster ben van Leila en niemand anders..
Die moeder weet van de afspraak maar WIL dat ik leila deelĀ“...
Ik heb de eigenaar van Leila nog niet weer gesproken..Maar morgen is ze er wel dus dat wordt heibel met dat meisje en haar moeder..
Die moeder zegt ook vn dat ze me komt opzoeken..
En dat ze muh wel wat zal laten zien..Ik denk dat ze me wil gaan slaan dus ik ben nu best bang..
Ik wort in principe van mijn verzorgpony afgejaagt

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:41

dat meisje luistert dus duidelijk niet! en de eigenares is de enigste die aan jouw kant staat en je dus kan helpen (er staan er veel meer an jouw kant maar niet mensen die er nu wat aan kunnen doen)

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:54

Ik zou als ik jouw was naar de eigenaresse van je verzorgpony gaan en haar alles uitleggen, want ik denk dat jij niet kan zeggen dat zij niet meer mag komen, en dat de eigenaresse dat moet doen!

En ik denk dat ze je heus niet zal gaan slaan hoor, maar als iemand boos is, zegt diegene vaak dingen zonder na te denken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:03

Heel duidelijk... Gewoon met de eigenaar gaan praten. Het is haar pony en zij heeft het waarschijnlijk ook geregeld met dat andere meisje en jou. Dus bij haar melden dat je al twee weken weer poetst en verzorgd maar dat je steeds niet kunt rijden omdat het andere meisje elke keer al gereden heeft, en vragen wat zij heeft afgesproken met het andere meisje en eventueel vragen of zij samen met jullie eventueel nieuwe afspraken wil maken... Duidelijkheid is heel belangrijk!
Ik zou zeker geen ruzie maken met dat andere meisje, want dan heb jij het straks gedaan... Blijf rustig en beleeft en probeer er over te praten, desnoods met een rustig en ouder iemand erbij als je het moeilijk vind...
Succes!!!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:09

Ik zou idd ook met de eigenaar gaan praten, samen met dat andere meisje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:14

Met de eigenaar gaan praten! Ruzie lost niets op! Misschien kun je samen met haar de pony verzorgen? Toen ik klein was, kon ik ook een pony niet aan. Toen heeft een ander meisje erop gereden en vanaf toen hebben we altijd samen gereden!
Vertel de eigenaar maar eerlijk hoe en wat. Want paarden kunnen je 'genezen' als je depri bent. Helaas ben ik er ook een voorbeeld van Haha!

Niet opgeven hoor!

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 20:17

LuvdaTossa schreef:
Met de eigenaar gaan praten! Ruzie lost niets op! Misschien kun je samen met haar de pony verzorgen? Toen ik klein was, kon ik ook een pony niet aan. Toen heeft een ander meisje erop gereden en vanaf toen hebben we altijd samen gereden!
Vertel de eigenaar maar eerlijk hoe en wat. Want paarden kunnen je 'genezen' als je depri bent. Helaas ben ik er ook een voorbeeld van Haha!

Niet opgeven hoor!



helaas wil e eigenaresse dat niet want het is al een keertje fout gegaan...
daar werd helaa de pony de dupe van..
en ik kan haar zeker aan..
ik rijd al een jaar op haar enzo..
dat andere meisje WIST dat het voor tijdelijk ws maar zij is er zelf mee akoord gegaan....ze wil er geen afstand meer van doen..
Maar dat moet wel want het staat op papier

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:08

je moet met de eigenaar gaan praten, zoiets heb ik ook (bijna) gahad, maar het enige dat je kan doen is met de iegenaar gaan praten, ga niet op dat meisje lopen schelden (waar de eigenaar bij is) maar zeg rustig wat je ervan vind en wat je graag zou willen dat hij eraan doet. Hou vooral die moeders erbuiten, en blijf ook rustig ookal ben je nog zo boos. zo is het namelijk bij mij gegaan, bijna hetzelfde verhaal alleen die moeder heeft de eigenaar gebeld, en toen mocht ik bijna niet meer komen...
Maar mijn advies is: altijd rustig blijven en duidelijk zeggen wat je wil! Maar ga anders een keer met het meisje samen naar de eigenaar. veel succes OK dan! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:11

Anders

Bespreek dit ook met je ouders.
Sla je msn bericht op of haal ze erbij als hun zo raar doen op msn.

Ga morgen, met je ouder(s) naar de eigenaar toe en leg uit hoe de situatie is.

Succes.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:19

Idd RK. Als die moeder zo idioot is te zeggen dat ze je morgen wel even aanpakt........ nou ik zou in iedergeval dit vertellen tegen mijn ouders en vragen of die met me mee zouden gaan...... Sla idd je sms berichten op.

Heb je geen telefoonnummer van de eigenaar van de pony?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:25

runningkawa schreef:
Anders

Bespreek dit ook met je ouders.
Sla je msn bericht op of haal ze erbij als hun zo raar doen op msn.

Ga morgen, met je ouder(s) naar de eigenaar toe en leg uit hoe de situatie is.

Succes.

idd, en als het moet zou ik ook dat msn gesprek gerpint aan de eigenaar geven, zodat hij ook weet hoe en wat

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 21:39

runningkawa schreef:
Anders

Bespreek dit ook met je ouders.
Sla je msn bericht op of haal ze erbij als hun zo raar doen op msn.

Ga morgen, met je ouder(s) naar de eigenaar toe en leg uit hoe de situatie is.

Succes.



mijn moeder weet alles van wat er aan de hand is..en als die moeder aan me komt ofzo kan ik gelijk mijn moeder bellen (we wonen maar 5 minuutjes van dekinderboerderij)
Mijn moeder staat volledig achtermij..
Maar ik ben bang als ik leila verlies WEER depri wordt

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:41

Als het op papier staat is het toch niet moeilijk:
Je gaat naar de eigenaar je zegt:
kijk, deze afspraak hebben we gemaakt zij wil hem niet nakomen.

Dan neem ik aan dat de eigenaar wel iets zegt van dat klopt dat is fout, meisje, je moet weg...

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 21:43

maar het probleem is....er is een grote opruiming geweest en nu kunnen we het papir niet meer vinden maar er zijn 3 getuigen dat het zo is gegaan morgen is de eigenaresse op de kinderboerderij en gaan we met zen allen praten

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:46

Is niet zo handig dat je het papier kwijt bent. Maar ik denk toch wel dat de eigenaresse achter jou staat! En als ik jouw was, zou ik mijn moeder meenemen!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:56

joeylover schreef:
Is niet zo handig dat je het papier kwijt bent. Maar ik denk toch wel dat de eigenaresse achter jou staat! En als ik jouw was, zou ik mijn moeder meenemen!


haha... idd!

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:19

ik zou ook met de eigenaresse gaan praten. ik weet zeker dat zei achter je staat.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:24

runningkawa schreef:
Anders

Bespreek dit ook met je ouders.
Sla je msn bericht op of haal ze erbij als hun zo raar doen op msn.

Ga morgen, met je ouder(s) naar de eigenaar toe en leg uit hoe de situatie is.

Succes.


dit zou ik ook doen Lachen

maar wat ga je nu dus doen?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:33

met de eigenaar van de pony praten lijkt mij de beste oplossing...

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 09:01

ik ga zeker met de eigenaar van de pony praten wat zij staat achter me dat heeft ze gezegt...

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:10

heel succes he!!! Ik denk dat ik geen advies mee hoef te geven want dat is gedaan nu maar hopen dat dat kind dat begrijpt. Ik snap van haar kant ook wel dat ze het moeilijk vind maar ze wist waar ze aan begon... veel succes!!!

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:12

Idd zoals je al zei met de eigenaar praten.
Ik heb nu ook zoiets... Ik werd er helemaal niet goed van.
Als je dat wilt weten stuur me dan een PB Lachen
Iig veel succes!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:18

Ruzie maken met dat meisje heeft geen zin.
Ik zou met de eigenaar praten en hem de keuze laten maken.

Ik kan dat meisje ook wel begrijpen.
Zij heeft de pony verzorgt toen jij niet kon en nu moet ze er weer mee stoppen omdat jij er weer bent.
Dat is voor haar ook niet leuk.
Okay jullie hebben een afspraak gemaakt en daar houdt zij zich niet aan.
Maar probeer eens te begrijpen dat het voor haar ook moeilijk kan wezen.
Is er geen mogelijkheid om het meisje 1 a 2 x per week te laten komen en jij de andere dagen?

En wat die moeder betreft.......alles staat op msn neem ik aan
Zij heeft niet het recht je bang te maken en dat hoort een moeder ook niet te doen!
Een moeder hoort een voorbeeld functie te hebben en dit is niet bepaald een voorbeeld moet ik zeggen.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:32

Zeker als haar dochter spijbelt om bij de pony te kunnen zijn en ze het dan toch goed vindt is het al duidelijk dat ze zelf het ook niet zo nauw neemt met regels.
Hebben het lak aan wat een ander wil.
Zulke mensen bestaan helaas.
En die slaan ook gerust een kind.
Als de eigenaresse al achter haar staat hoe is het dan mogelijk dat dit meisje nog steeds bij die pony komt.
Ik zou er niet aan moeten denken dat er iemand op m'n pony ging rijden zonder dat ik het wil.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:42

Vertel het in ieder geval aan je ouders, want dat die moeder zegt ik zal je wel even opzoeken e.d Dat kan echt niet!
Ga desnoods met je ouders naar de eigenaar van de verzorgpony en dan vraag je even hoe het nou zit.
Ik zie al dat je gaat praten OK dan!
Blijf zelf vooral rustig en ga daar geen ruzie staan te maken. Als het allemaal zo is afgesproken dat dat meisje tijdelijk jouw verzorgpony zou doen, dan kun je tijdens het gesprek weer duidelijk maken dat je weer helemaal oke bent en graag weer de verzorging en het rijden helemaal over wil nemen, dit was immers ook de afspraak. Dat had dat meisje van te voren kunnen weten, anders had ze er niet aan moeten beginnen.
Dat dat meisje spijbelt zal er dan ook wel uit komen, want als jij smiddags komt en de pony is al gedaan en gereden, dan moet ze het wel onder schooltijd hebben gedaan.
En nog een tip: zoek de eerste tijd maar even geen contact meer met dat meisje op msn, blokkeer haar desnoods. Want het is een laffe manier om het over msn uit te vechten, ga gewoon een duidelijk en eerlijk gesprek aan. Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt D
Succes!