merrie eist aandacht: slaan tegen staldeur wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

merrie eist aandacht: slaan tegen staldeur wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 21:23

Bij mij op stal staat een merrie van 2 jaar, bijna 3. Ze staat naast en tegenover een ruin. Maar nu is het zo dat als je langs loopt dat ze tegen haar staldeur begint te slaan. Als je bij haar gaat staan is het over en als je met haar bezig bent dan is het echt een schat, alleen kan ze er dus niet tegen dat je bij een ander paard staat op aleen maar langs loopt zonder haar aandacht te geven.

Het is wel zo dat ze redelijk veel voer krijgt voor een paard dat (maar) ongeveer 1 keer in de week de stal uit komt...
(ik weet dat het slecht is, maar ik kan haar niet naar buiten gooien, dan loopt ze me omver en de eigenaar doet het alleen als ik het vraag, en ik zie hem niet zo vaak Scheve mond Scheve mond )

Wat kan je hier het beste tegen doen. Moet je reageren en haar bestraffen, maar op die manier geef je haar toch weer aandacht en krijgt ze dus wat ze wilde. Of moet je haar gewoon laten slaan en het negeren, maar dan slaat ze dus gewoon door.
wat vinden jullie moet ik het negeren, of bestraffen??

Ann

Berichten: 13247
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:26

Ik denk dat ze er wat vaker uit moet, kan haar voer niet worden aangepast, ze verveelt zich en is blij met alle aandacht die ze kan krijgen, ik denk dat straffen weinig effect heeft, negatieve aandacht is ook aandacht Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:27

Zouden jullie niet eens beginnen met het dier normaal uit zn boks te halen........

vind het niet zo gek hoor......... ze houd vanzelf wel op als ze gewoon eruit kan............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:33

idd kim
gek hè dat je paard gek doet en als je haar eruit haalt ze over je heen loopt.
Nog ff en hij weeft of zuigt lucht, maar dan niet snappen hoe het komt.

Er zijn 3 oplossingen.
1 je spreekt af met de eigenaar dat hij elke dag buiten komt
2 je verhuist naar een stal, waar hij automatisch elke dag uit zijn stal komt
3 je verkoopt hem

maar dit is niet eerlijk!!!!!

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 21:40

ik vind dat jullie (gijsenkim en runningkwa) helmaal gelijk hebben, maar het is mijn paard niet, en ik heb daar ook geen eigen paard staan (maar een verzorgpaard) dus ik kan het beessie niet verkopen. Ik kan haar ook niet uit haar box halen, want ze loopt over me heen (ben 14 en nie zo sterk) Ik probeer vaak te vragen of ze uit haar stal kan komen, maar ik ga zelf geen inniatieven nemen... Dan ben ik straks mn verzorgpaard kwijt. Ze word binnenkort ook beleerd en ingereden, dus dan komt ze vaker buiten. Maar op dit moment kan ik verder niet veel doen

maar moet ik het bestraffen of negeren

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:42

Normaliter zou ik zeggen, gewoon tegen de deur laten trappen, geen (negatieve) aandacht geven en misschien een speelbal op stal ophangen. Alleen in dit geval is het denk ik niet alleen een geval van aandacht te kort, maar komt het dier ook iets essentiels als beweging te kort. Je kan dus niet verwachten van haar dat ze zich 'normaal' gedraagd, want ze zit absoluut niet in een normale situatie. Ik vind het banketstaaf voor jou, want jij kan hier niks aan doen. De eigenaar moet zijn verantwoordelijkheid nemen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:44

Negeren.......... helaas!, Negeren is het enige wat je kan doen........ Triest!!

Jij kan er verder niks aan doen, behalve je ongenoegen te uiten over een jong paard dat slechts eens per week uit de stal komt!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:47

Tegen de deur laten trappen zal ik niet doen, hoewel...

Een tijd geleden stond op de manege ook zo een aandachtrekker, jaloers beest zeg maar. Als je een ander paard tegenover hem aaide begon het gedonder, als je voor zijn stal stond en je aaide hem niet BAM BAM BAAF met zijn knie tegen de wand aan totdat je hem een aai gaf en dan was het over. Het was enorm vervelend want het was een zeer groot paard dus dat daverde wel door de stallen op als die stampte.

Maar op een keer sloeg hij een beetje te hard, kreupel en meer dan een maand kunen manken. Heb je wel pech als eigenaar dat je paard zich bezeert, maar het was hem daarna toch wel over... Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:47

Negeren, zorgen dat ze haar energie kwijt kan (buiten dus), en eventueel een rubberen mat tegen de staldeur ophangen om het geluid te dempen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:48

xKatleentjex schreef:
Maar op een keer sloeg hij een beetje te hard, kreupel en meer dan een maand kunen manken. Heb je wel pech als eigenaar dat je paard zich bezeert, maar het was hem daarna toch wel over... Haha!


moeten ze m uit de stal halen Boos!