Talent gespot!!! Maar wat kan ze ermee???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Talent gespot!!! Maar wat kan ze ermee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 01:50

Ik heb een meisje van 11 jaar in mijn les rijden die werkelijk een brok talent is! Zonder dat ze er zelf erg in heeft rijdt ze elk manegepaard en pony nagevelijk. Met een brede lach op haar gezicht loopt het meest vervelende paard als een Bonfire door de bak. Ik kan nog wel even doorgaan maar daar hebben jullie geen boodschap aan natuurlijk.

Vraag me alleen af of iemand mij kan helpen aan een naam of adres waar ze wat meer met haar talent kan doen. Ik doel op een sortement van Young Riders. (Hier in het Westen) of zoiets dergelijks.

Wie weet er wat???

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 02:34

ik denk dat er het meest kans is als ze uitkomt op (nationale) wedstrijden. vaak lopen daar spotters voor nieuw talent rond.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 03:00

Dank voor het meedenken! Maar het probleem is dat dit meisje dus "gewoon" een lesklant is. Natuurlijk kan ik haar op mijn paard zetten en d'r dan mee latem doen op wedstrijden maar ik denk dat dit een hele lange weg is. Sowieso is mijn paard veel te groot voor haar...
Ik hoop dat iemand mij kan tippen op een andere manier...

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 03:05

ik snap het probleem. heb je trouwens al eens met dat meisje zelf erover gehad (en / of haar ouders)? misschien dat jullie samen nog op een idee komen of via (collega) instructie.
en wie weet zijn er nog mensen op zoek naar een wedstrijdruitertje voor hun sportpony (komt voor).
zolang ze alleen manege lessen blijft rijden zal er helaas (voor haar, niet negatief bedoeld) weinig gebeuren dat het talent opmerkt.
ik weet trouwens ook niet hoe dat zit met wedstrijden als rabobank talent van het jaar, misschien dat je eens met het hoofdkantoor kan bellen om te vragen hoe dat zit?

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:49

eerst met die ouders praten, misschien kunnen zij een pony kopen of leasen en kan jij les geven. en dan naar wedstrijden he. kijken of t echt supergaat en dan wachten op een spotter

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:54

Kijk eens of er ponyfokkers bij jullie in de buurt zitten. Die kunnen vaak een klein talentje best gebruiken. Dan kan ze ervaring opdoen en kijken of ze het ook leuk vind om veel met pony's bezig te zijn.
Zou wel de ouders ook even polsen of er eventueel interesse in is, want als ze vanuit huis niet wordt ondersteund zal er met het talent waarschijnlijk weinig gebeuren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:57

kebie schreef:
Kijk eens of er ponyfokkers bij jullie in de buurt zitten. Die kunnen vaak een klein talentje best gebruiken. Dan kan ze ervaring opdoen en kijken of ze het ook leuk vind om veel met pony's bezig te zijn.
Zou wel de ouders ook even polsen of er eventueel interesse in is, want als ze vanuit huis niet wordt ondersteund zal er met het talent waarschijnlijk weinig gebeuren.


Dit wilde ik ook zeggen.
Bekijk of het meisje er ook behoefte aan heeft om echt hogerop te komen of dat ze het wel best vindt zo.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:33

probeer ergens een adresje te vinden waar ze een leuke pony kan rijden, en laat haar meedoen aan officiele wedstrijden
bij de paarden heb je in de klasse M2(en ik dacht ook in de Z) de rabobanktalentenrubrieken, degene die dan die klasse wint komt in aanmerking voor dat Team, of ja, iig ben je dan 1 stapje verder

bij de pony's hebben ze die rabobank talentenrubrieken ook, ik weet alleen niet in welke klasse

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:36

kebie schreef:
Kijk eens of er ponyfokkers bij jullie in de buurt zitten. Die kunnen vaak een klein talentje best gebruiken. Dan kan ze ervaring opdoen en kijken of ze het ook leuk vind om veel met pony's bezig te zijn.
Zou wel de ouders ook even polsen of er eventueel interesse in is, want als ze vanuit huis niet wordt ondersteund zal er met het talent waarschijnlijk weinig gebeuren.


Hier ben ik het helemaal mee eens, niets aan toe te voegen dus! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:41

Ik weet niet hou het bij jou in de buurt zit Nique, maar zowel hier als waar ik in het Westen woonde zouden genoeg mogelijkheden zijn om met een bijrijdpony te lessen/starten. Goede talentvolle meisjes zijn over het algemeen nog steeds zeer gewild om paardjes bij te rijden en ook uit te brengen.
Leuk hoor, zo'n talentje in de les! Ik hoop voor jullie dat je een leuk diertje voor haar kan vinden en dat ze een kans krijgt om zich te bewijzen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:06

Er zijn vast ponyfokkers die een talentje van die leeftijd kunnen gebruiken om hun pony's uit te brengen. Helemaal omdat ze pas 11 is, die kan nog een heel eind komen met de juiste pony's. Inderdaad wel eerst even de ouders polsen en dan het meisje zelf, maar daar moet toch een mouw aan te knopen zijn?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 00:26

Sonja schreef:
Ik weet niet hou het bij jou in de buurt zit Nique, maar zowel hier als waar ik in het Westen woonde zouden genoeg mogelijkheden zijn om met een bijrijdpony te lessen/starten. Goede talentvolle meisjes zijn over het algemeen nog steeds zeer gewild om paardjes bij te rijden en ook uit te brengen.
Leuk hoor, zo'n talentje in de les! Ik hoop voor jullie dat je een leuk diertje voor haar kan vinden en dat ze een kans krijgt om zich te bewijzen!



Hier in Den Haag is mijn ervaring dat mensen alleen een bijrijdster zoeken om de kosten te drukken. Niet om hun paard/ pony door een ander uit te laten brengen. (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..)
Maar een paard houden in het Westen is zo'n kostbare hobby dat je deze er nooit uit krijgt door hem uit te laten brengen. Moet gewoonweg echt liefhebberij zijn... of wellicht boven de Z uitgebracht worden vanwege hoge verkoopwaarde.

Al een aantal PB-tjes ontvangen van mensen verder uit het land. Hier staan een aantal aantrekkelijke aanbiedingen in. Hartelijk dank en via de PB- houd ik kontakt!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:56

Wat goed dat je je over haar ontfermd!!!