foetus hangt uit vagina; miskraam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

foetus hangt uit vagina; miskraam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:21

Dit topic heeft een beetje een vreemde naam, dat weet ik, maar ik probeer het wel even duidelijker uit te leggen:
We hebben Jasmijn een klein jaartje geleden laten dekken, maar ze bleek na afloop niet drachtig te zijn. Dit jaar hebben we het niet geprobeert omdat ik er niet zo veel zin in had, en graag wou doorrijden ect. Maar vandaag was ik haar vagina en anus met lauw water aan het schoonmaken/afspoelen, zie ik daar iets 'vreemds' uit haar vagina hangen. Ik dacht dat het een vuiltje was of iets dergelijks, en probeer het weg te halen. Maar het zat vast met een donkerkleurig draadje die terug in haar vagina liep en wat er vervolgens niet uit ging. Ik bekeek het goed en ik meende echt dat ik een klein, verschrompel foetusje zag, wat vast zat aan de navelstreng. Ik heb nu geen idee of dit het is, en als het er morgen nog zit haal ik er iemand bij.
Maar heeft iemand van jullie enig idee wat dit is? En of dit nog de 'restjes' kunnen zijn van een foetus, waarvan wij niet wisten dat hij/zij er zat? En kan dit nog wel na zo'n lange tijd?
Ik ben er erg van geschrokken, en hoop eigenlijk ook dat jullie me kunnen helpen Verward

Alle helpende reacties zijn welkom!!


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:25

Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Maar vandaag was het pas de eerste dag dat ik het zag Verward

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:32

Bedankt, ik heb direct even gebeld. En het konden ook nog 'hechtingen' zijn van het veulen daarvoor. Ze is daarna nog gehecht omdat ze was uitgescheurd.

Ook had ze afgelopen dinsdag avond lichte koliek dachten we, dus er is al 2 uur dinsdag avond met haar gelopen.

Ik haal er nu dus ook direct iemand bij!!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:33

fsoudan"]
[quote="Sjuimpje schreef:
:?

Als ik zoiets zou aantreffen zou ik ONMIDDELIJK de da bellen en hem binnen een uur bij mij op het erf willen hebben.
Voor jet het weet loopt je dier een infectie op en dan kan het zo gebeurt zijn, daar kan je niet vroeg genoeg bij zijn.

Ik vind dit behoorlijk nalatig!



Mijn idee.... bel nooit zo snel de DA maar met dit soort dingen dus wel *LOL*
Ben benieuwd wat het is.....
[/quote]

Ja, ik ook. En als ik het weet vertel ik het ook wel even Lachen
Hoop echt dat het niets ernstigs is.. Scheve mond


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:35

bedankt Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:56

Clitia schreef:
Nalatig is overdreven, denk ik, maar de dierenarts zeker niet overbodig.

Maar als het de foetus van vorig jaar is, zou het allang op een natuurlijke manier zijn afgebroken, en weer opgenomen in het lichaam van de merrie. Kan het zijn dat je merrie dit jaar per ongeluk is gedekt?


Ja, dat nalatige is misschien overdreven (of niet natuurlijk) maar ik ben niet zo'n type die snel de DA belt, meestal is het zo weer over namelijk!!

En over dat dekken: Nee, dat is onmogelijk bij ons Verward En heb echt geen idee wat is, ik dacht gewoon direct aan een foetus, omdat het die vorm helemaal heeft en alles, maar bij nader inzien moet hij idd allang zijn afgebroken. Maar we wachten af..
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 08-01-04 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:56

Renske20 schreef:
succes, laat je nog even weten wat de DA er van zei?


Ja, doe ik OK dan!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 134 bezoekers