Wanneer gebruiken jullie schroeven/kalkoenen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 13:26

Vraag ik me ff af aangezien alles nou zo nat is en glibberig. Gebruiken jullie die dingen ook tijdens doordeweekse training als het glad is in de bak en doe je ze ook in de wei onder omdat nat gras nogal glad is???
Mijn paarden hebben wel schroefgaten in de ijzers maar ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:29

als je op concours moet rijden op gladde grasveldjes.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 13:38

Ja, het probleem is dat mijn bak op dit moment nog voor het grootste deel grasveld is. De vorige eigenaars reden eigenlijk alleen maar recreatief in het weekend en dan ook nog in de bossen dus zij gebruikten de bak gewoon als wei.
Hij is al voor een groot deel in een zandbak veranderd maar er staat ook nog genoeg gras dus best wel glad op die plekken. Zal ik ze tijdens het rijden dan maar gewoon onder schroeven??? Verward
In de wei weet ik niet zeker of het verstandig is, enig idee?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:40

zand heeft geen stevig oppervlakte, dus om kalkoenen in de bak op te doen, is misschien wat onnodig. Op gras doe ik het wel altijd.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:12

als je het niet erg vind dat je bak (het gras dus) naar de knoppen gaat dan zou ik ze inschroeven als ik jou was....
het is niet zo veel werk en het kan een goede valpartij voorkomen...

kussies liselot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:13

Citaat:
Op 2001-11-09 12:26, schreef Zwelgje:
en doe je ze ook in de wei onder omdat nat gras nogal glad is???


ik zou ze nooit indraaien om ze er vervolgens mee in de wei te zetten, ivm blessuregevaar. Als hij zichzelf er een keer mee raakt... Sowieso ben ik altijd een beetje voorzichtig met paarden in de wei doen bij glad weer.

Hoe dat met de training in je buitenbak is zou ik even aanvoelen. Als ze echt vreselijk wegglijden kun je het overwegen, maar ideaal is het niet.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:20

Uhm ik gebruik altijd schroeven op buiten wedstrijden die op gras vereden worden. En thuis rijd ik nooit in de wei maar doe je dat wel raad ik je zeker aan schroeven in te doen vooral met die weer is erg glad en je paard heeft zo wat gekregen.
In de bak rijd ik eingelijk nooit met schroeven de bak ik dan wel modderig maar schroeven hebben dan in mijn ogen geen zin omdat je daar geen grip in hebt.
Ik gebruik ze dus alleen op gras.
groetjes jeannette

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 10:30

Aan de beschrijving van de bak te horen, zou het best wel eens een goed idee kunnen zijn om met schroeven te rijden.
Alleen tijdens het rijden, niet terwijl je paardje los in de wei staat; da's niet nodig, en de kans op blessures is erg groot.
Maar tijdens het rijden in het gras / zand kan het absoluut geen kwaad, hoewel je zult merken dat het effect op de zanderige plaatsen kleiner is dan wanneer je in het gras rijdt.
Probeer het eens, dan weet je het !
Succes !

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 10:49

In de bak gebruik ik het nooit maar je moet het wel gebruiken als je in het weiland of oz aan het rijden bent, mijn moeder had een keer geen proppen in gedaan en dat paard is onderuitgegleden en viel duz op mijn moeder haar voet , 2 middenvoetsbeentjes kapot duz doe altijd proppen in als je in het weiland rijd ook al denk je dat het niet glad is!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:30

Ik gebruik alleen proppen op concours.
Met dressuur als het gras aan de natte kant is of als het veld heel modderig is. Met springen doe ik ze altijd in.