Oke, ik ook een zadel-vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Oke, ik ook een zadel-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 12:20

Moet nodig een nieuw zadel hebben (wegens het niet passen van mijn huidige zadel op mijn nieuwe paard).
Maar heb (op dit moment) geen geld voor een A-klasse zadel.
Nou vind ik het allerbelangrijkste, dat het zadel goed op mijn paard ligt en ik er lekker in kan zitten (comfortabel en recht).
Nou kwam ik op zadelmarkt deze advertentie tegen:

te koop absolute top kwaliteit dressuurzadels,het zadel is qua model hetzelfde als de Passier Grand Gilbert Extra, en is gemaakt van soepel kwaliteits leer en komt van een bekende fabriek, het zadel heeft een extra diepe zachte zit, dikke wrongen en dikke keilkussens, ook heeft het zadel een teruggesneden kamer en speciale singelstoten waardoor het zadel perfect aansluit bij het paard en daardoor ook op vrijwel elk paard past,Het zadel zit werkelijk fantastisch en vooral mensen met rugklachten zullen bij dit zadel veel baat hebben, het is zeker de moeite waard om te komen kijken, bel gerust voor meer info

Het gaat over een merk Equi en komt uit dezelfde fabriek als de Passier...
Heeft iemand hier ervaring mee??

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 14:11

niemand?

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:14

Ik heb hier geen ervaring mee...

Ik wil je wel de volgende overweging meegeven:
Ik heb net een 'nieuw' zadel gekocht, ik had niet genoeg geld voor een nieuw zadel van een A-merk, dus stond voor de keuze: of een zadel -kopen van een B-merk of een tweedehands zadel van een A-merk. Uiteindelijk heb ik, ook op aanraden van bokkers, een tweedehands A-merk zadel gekocht. Tweedehands A is altijd nog beter dan nieuw B, lijkt de algemene mening te zijn...

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:08

Misschien kan je uitkijken voor een tweedehands? Want je kan beter bijvoorbeeld 250€ uitgeven, aan een goed passend, kwaliteitszadel dat al gebruikt is dan dat je 250€ gaat uitgeven aan een nieuw zadel dat dan vaak van mindere kwaliteit is dan het even duur tweedehandszadel?

het is maar een tip, weet dat dit niet echt je vraag was,...maar mss helpt het?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:13

die "passier" zadels zijn van K uit gelderland he? ik hoorde al een soort zadelmarkt verhalen over haar... maar dat waren hele andere zadels. deze zien er erg god uit. ik zou gewoon gaan kijken als ik jou was.
als het niets is koop je het zadel niet en ga je gewoon op zoek naar iets anders

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 19:16

OP zich hebben jullie gelijk, maar als ik kijk naar de tweede hands zadels, schrik ik enorm van de prijzen.
En dat vind ik dan weer zonde.
vanaf zo'n 700 euro begint het pas, geloof ik.
En dan ben ik nog niet onder in de indruk geweest van zo'n zadel...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:17

Het lijkt me niet dat Passier z'n goede naam verbindt aan rommel. Dus of hier klopt iets niet of het is fatsoenlijk spul.

Ik weet dat CTD het "B-merk" is van Stübben. Zeker niet slecht, maar lang niet zo goed als Stübben zelf. Als dit net zoiets iets, maar dan van Passier kan het best eens ok zijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:20

Ik moet zeggen dat het zadel op de foto bij de advertentie er redelijk goed uitziet, maar je moet zo'n zadel toch in het echt bekijken. Je kunt de kwaliteit niet inschatten vanaf een plaatje. Vraag iig of je garantie krijgt.

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 19:20

Er werd mij verteld, dat 'het' het B merk is van Passier, de echte Passier zadels worden beter afgewerkt (maar dat kost natuurlijk ook weer mee geld)
Ik ga er niet vanuit, dat dit het beste leer zal zijn, en dat dit ook geen zadel is, waar ik 10 jaar mee vooruit kan.
Maar mischien is het wel wat voor 'the time beeing' en kan ik ondertussen sparen voor een nieuw A merk...

De zadels liggen in Amersfoort, dus ik ga waarschijnlijk zowiezo kijken en eventueel passen.

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 19:22

Ik heb trouwens wel net een mooi Kieffer zadel gezien, maar ik had vroeger een Kieffer en daar reed ik me op den duur 'open'.

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 20:46

Ik heb foute informatie gegeven, het was een advertentie op marktplaats en niet van zadelmarkt... sorry

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:00

ik het ook zoets... ik heb een pfiff zadel en dat is het B merk van kieffer. heerlijk zadel, net een kieffer garmisch, maar idd net iets minder mooi afgewerkt. ik heb trouwens geen last van "open"rijden op kieffer. op de oude kieffers wel trouwens

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:51

Je kan ook een JC zadel kopen, dat is volgens mij ook een b-merk. Ik vind het een super zadeltje en ik heb het volgens mij voor 450 euro gekocht. Was qwl wel een spotgoedkoop winkeltje, maar dan kun je hem zeker wel onder de 500 kopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:56

Hoeveel kost zo'n zadel?
Een nieuw zadel wat rond de 250 euro kost kan natuurlijk NOOIT kwaliteit zijn, normaal gesproken ben je aan materiaal al het dubbele kwijt en dan heb ik het nog niet eens over alle uren die er in zitten (En die zijn duur!), distributiekosten, belastingen, marge voor de verkoper blablabla.
Ik zou er nooit aan beginnen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:57

ik heb die "passier" op marktplaats zien staan voor 350 euro

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 10:01

375 euro

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:38

Je kunt natuurlijk altijd gaan kijken, maar ik zou hetzelfde bedrag liever uitgeven aan een tweedehands A-merk zadel.
Op het oog kan zo'n zadel er redelijk uitzien, maar als het na een half jaar compleet versleten is, is het nog een duur zadel geweest...

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:55

Wij hebben twee wintec zadels, zijn nieuw niet zo duur, hebben een verwisselbare voorboom (als je paard verandert, kan dat zo vervangen) vergen weinig onderhoud, ze zijn licht en bevallen prima. Vrienden van ons hebben ze inmiddels ook na de onze te hebben geprobeerd en vrienden daar weer van zijn inmiddels ook overstag en kopen nu ook een wintec. We rijden bijna dagelijks en hebben de zadels nu 5 jaar, echt klasse!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:03

Sjuimpje schreef:
Een nieuw zadel wat rond de 250 euro kost kan natuurlijk NOOIT kwaliteit zijn


Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt natuurlijk geen topkwaliteit verwachten voor 250 euro, maar om nou te zeggen dat het geen kwaliteit is, gaat me wat ver.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:08

ik weet niet wat voor merk je zoekt maar er staat een heel mooi Ainsley zadel op marktplaats voor 500 euro en dit zadel ziet er op de foto nog perfect uit

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:34

er staat er zelfs nu een van Ainsley van 375 en ik moet zeggen deze zadels zitten echt goed! vind ik zelf dan