Hoeveel kost een half-pensionpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel bedragen de maandelijkse kosten voor half-pensionpaard/pony?

<20€ per maand
1 (7%)
20€ per maand
Geen stemmen
30-40€ per maand
Geen stemmen
50€ per maand
1 (7%)
60-70€ per maand
1 (7%)
80-90€per maand
Geen stemmen
100€ per maand
2 (14%)
>100€ per maand (zet er dan aub even bij hoeveel)
9 (64%)

Totaal aantal stemmen: 14


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Hoeveel kost een half-pensionpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 09:39

Hoi, ik vroeg me af hoeveel jullie betalen voor je half-pensionnetje, of weten jullie mss hoeveel het kost op jullie manege?

xxx Haha!

Vermelden jullie aub wel even of het
MET BIJKOMSTIGE KOSTEN IS (veearts, hoefsmid,...) OF NIET?

Alvast bedankt!!! *LOL*

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:40

eerste vraag: Wat is een halfpension paard Verward

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 09:59

irish_lady schreef:
eerste vraag: Wat is een halfpension paard Verward


Een halfpensionpaard is een paard dat op je ergens stalt. Het kan van de manege zijn, of van een particulier.

Als je bv een halfpensionpaard neemt samen met een manege, dan verdeel je het paard eigenlijk, de helft van de week (kan ook meer zijn, hangt van de afspraken af) is het van jou, de dagen dat jij niet komt is het van de manege.

Bij een particulier is het hetzelfde systeem.

Je deelt de kosten van het paard. Meestal doe je: helft van de hoefsmid, en helft van stalgeld. Meestal zijn de veeartskosten volledig voor rekening van de eigenaar. Maar dat hangt natuurlijk van de afspraken af.

Begrijp je het? Verward Hoop dat ik duidelijk was, maar voor mij is het zo vanzelfsprekend Knipoog dus zou het best kunnen dat ik te onduidelijk ben geweest Verward .

Ik heb een halfpensionpaardje, Zenga (meer info zie profiel). Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:00

Maar waarom zou je dat doen? Voor het geld? Ik zou er niet blij mee zijn als mijn zorgvuldig gereden paard de rest van de week door manegekindjes met zweepjes gereden zou worden!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:11

Dus als ik het goed begrijp is een half-pension paard een soort van lease paard, met als verschil dat jij de uiteindelijke eigenaar bent (en je dus een soort van korting krijgt als compensatie voor het gebruik van je paard)?

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:22

Bij de manege hier in Velsen kan je een kwart pension paard nemen en een half pension.
Bij half pension kan je wat vaker in de week rijden.
Het zijn gewoon manege paarden/pony's die je voor een x bedrag een aantal dagen in de week mag rijden.
Je mag dan los rijden of met de lessen mee doen.
Als ze je goed kennen mag je misschien ook een rondje bos maar dat zit er niet standaard bij.
Kosten weet ik niet meer.
Voor mij is het al zo lang geleden dat ik een paard half pension heb genomen.

Hoe dat zit als je een eigen paard half pension neemt dat weet ik niet.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:44

Okay, dan had ik het verkeerd begrepen. Bedankt voor de opheldering! Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:13

Ik heb mijn paard op half pension. Ik heb dus iemand die de helft van de week op hem rijdt. Hij betaalt gewoon de helft van het stalgeld, verdere kosten zijn voor mezelf. in mijn geval is dat dan 280 : 2 = 140 EUR per persoon.
Ik laat overigens mijn dierbare paard niet door manègekindjes berijden, maar door een vaste berijder dus. Bij mij is het eigenlijk gewoon hetzelfde als een bijrijder, zoals ze dat in Nederland gewoonlijk noemen.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 14:57

irish_lady schreef:
Maar waarom zou je dat doen? Voor het geld? Ik zou er niet blij mee zijn als mijn zorgvuldig gereden paard de rest van de week door manegekindjes met zweepjes gereden zou worden!


Maar het kan ook door twee eigenaars zijn hè, hoeft niet per se met de manege te zijn. Zenga is ook van Ines, en ik heb haar op halfpension,...dus twee personen, een paard

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:08

Het verschil tussen halfpension en volpension heeft in Nederland meestal iets met de stalling te maken, niet met hoeveel mensen je een paard deelt. Volpension wordt alles voor je gedaan, voeren, mesten etc., halfpension wordt er vaak wel gevoerd, maar moet je zelf uitmesten, wat dus goedkoper.
Voor het delen van een paard is het in Nederland gebruikelijker om te spreken over dingen als bijrijder zijn, of een bijrijder hebben. Deelpaard, dat soort dingen.

Daar zal de verwarring wel ontstaan zijn... Ik dacht in eerste instantie ook dat je het over stalling had en vond de bedragen al zo laag....

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 17:38

Dat kan ook zijn, dat is ook wel in België soms hoor, en in Nederland zijn er vast ook maneges die half-pensionpaarden nemen,... Maar die zijn er nu eenmaal minder, omdat niet iedereen daartoe bereid is,...

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:52

op de manege waar ik reed betaalde ik zo'n 2 jaar geleden volgens mij 180 euro, nu zal het vast wel weer duurder zijn. je krijgt dan op die pony of dat paard 3 x per week les en je heb dan 2 keer in de week vrijrijden. je hoefde daar niks voor de veearts of hoefsmid te betalen, de pony of het paard bleef gewoon van de manege en er reden ook nog andere mensen op en vaak zelfs nog op de dag dat jij ook rijd.