Wie draaft er ook zo door met zijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Wie draaft er ook zo door met zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 08:47

Ik draaf zo door met de verzorging van mijn paard.

Heb voor mn 18e 2 paarden ieder maar 1 a 1.5 jaar gehad en beide op jonge leeftijd moeten laten inslapen. 1 door een ongeluk door toedoen van anderen (denk ik niet echt opzet) terwijl ik toekeek, en de ander altijd maar kreupel al een week na de keuring.

Na 3 jaar toch maar weer aan t paard dit maal een paardje van 27 van de slager gered onder het mom van dan heeft ie nog een leuk jaartje.
Maar iedere keer zeg ik weer dit is zn laatste winter terwijl ik hem nu al 4 en half jaar heb ondertussen!!

Ik ben veel te voorzichtig met hem echt n zeikerd. Kom iedere avond hem zelf voeren terwijl de rest van de stal dit gewoon aan de boer overlaat. Dit omdat de boer enkele keren vergeten was hem te geven. dan ga ik meteen over de rooie.

Bij het mesten moet ieder stootje goed liggen en alleen het beste van het beste voer is goed voor hem en heb dan nog steeds geen goed dieet voor hem kunnen samenstellen. heb gister gelukkig hulp gehad van mijn da hierbij.

Ik durf geen verzorger erbij te nemen om zelf wat rust te nemen (heb pheiffer gehad en ben beetje depri) want denk dat alleen ik goed voor hem kan zorgen. Durf en wil zelfs niet eens meer op vakantie. Vorig jaar winter ben ik een week op vakantie geweest heeft mn vader hem gedaan. ik een hele brief uitgetypt van zo lang lopen en zoveel voer geven en klaarzetten. kwam ik de laatste dag zelf even buurten had ie noggeeneens de helft van zijn normale voer gekregen. Echt de hoeveelheid die je aan een konijn geeft. nu heb ik van de zomer een vakantie aangeboden gekregen (met vriend en schoonfam) wil ik geeneens want maak me nu al druk!

Ook als ik hier op bokt wat lees bij medisch denk ik vaak meteen dat hij het ook heeft. Terwijl ik eigenlijk zo iets moet hebben van ouderdom komt met gebreken hij is al ruim 31 jaar. Hij heeft nog lol in zijn leven. Ik hang vaak weer met de da aan de lijn. ik ben gewoon te onzeker met alles.

Soms denk ik wel eens of het wel goed voor mij is op een paard te hebben of er ooit nog aan te beginnen. Maak me veel te druk overhem, niets is meer onbezorgt net als vroeger.maar denk niet dat ik zonder ze kan. Heb zelfs een tijdje terug overwogen om hem naar een rusthuis te doen maar kon het niet over mn hard verkrijgen.

Zijn er nog meer bokkers die zover doordraven?


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:08

oscar: dank je voor je reactie weet ik dat ik niet de enige ben. zal proberen mijn gedachten te veranderen zodat ik ook wat 'makkelijker'kan worden en wat meer plezier kan hebben met mn paardje.

sonja: ik zet mijn voer in porties klaar in tonnetjes voor zijn stal met avond en ochtend er op. Zo ben ik er ook achter gekomen dat hij meerdere malen niet gehad heeft.
ook voerde de boer hem stiekum kuil tot voor kort. dit terwijl er een reuzebrief op zn stal hing met geen kuil erop en terwijl hij erbijstond toen de da nog een keer extra benadrukte geen kuil voeren. toen zei hij ik geef hem af en toe een pluk vind ie lekker.in het verleden kreeg hij er diarree van dit had de da aangtoond na vele dure onderzoeken en getob. In oktober stond hij met spierbevangenheid op stal. toen ben ik in de pauzes van mijn werk bij mn paard gaan kijken omdat ik mij zorgen maakte. toen zag ik tot 3 x toe restjes kuil in zn stal liggen. ik 3 x naar die boer toe van dat moet u niet doen want bla bla bla op n nette manier. de laatste x zij hij zelf maar hooi moet ik teveel voor neertellen in de winter dan komt het niet van mijn land. en van die opmerkingen van jullie weten het allemaal beter en jullie moeten maar meer op julie paarden rijden. terwijl ik niet eens meer op mn 31 jarige rijd!!toen bood ik aan 10.00 meer te betalen per maand en nu is alles ok. maar toch vertrouw ik hem niet meer ondanks dat ik vanaf oktober geen kuil meer gezien heb in zn stal. er zijn meerdere paarden op stal die geen kuil mogen en extra betalen maar af en toe zie ik dan toch sávonds weer plukken kuil in die stallen belanden. bemoei mij er dan maar niet mee want ben bang om te stoken tussen hem en de eigenaren van de paarden. maar denk dan meteen achterdochtig als ik met vakantie ben of ik kom een x niet 's-avonds zelf voeren doet ie dat dan ook niet met mijn paard? boeren kunnen zo eigenwijs zijn (maar ik ook, hi hi).

Ik heb zelfs overwogen op mn paard te verhuizen omdat ik het daar niet vertrouwde. maar ja niets zal wel goed genoeg zijn voor mijn paard. op deze stal gaan ze bijna iedere dag 'swinters in de paddock en zomers iedere dag weidegang en dat voor 113.50. Hier in de omgeving is dat verder niet te vinden. dus heb ik mij daar maar bij neergelegd.

moet zeker wat losser gaan worden want heb er geen lol meer in op deze manier


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 11:32

jeetje dus ik ben echt niet de enige. vond dat ik soms wel erg ver ga in dingen dacht zelfs dat ik misschien wel niet goed bij mn hoofd was.

oscar: idd verhuizen was misschien een beter plan geweest maar zit nog met teveel dingen die ik nog moet regelen. mn baan ben ik binnenkort (feb) kwijt en weet nog niet waar ik ga werken en was eigenlijk van plan een huisje te gaan kopen dit jaar met mn vriend. dit zal sowieso niet in gouda zijn dus wacht ik maar met eventueel verhuizen tot dat duidelijker is. verder is het ook moeiliijk want ik sta er met hetzelfde clubje meiden waar ik al 4 en half jaar mee sta en sommige al veel langer ken. ik heb er ook nooit ruzie ofzo. dat maakt de beslissing ook moeilijker. ook mn paard staat met een groep oude merries op t land van die meiden het is echt zijn harem die hij ook echt verdedigt met zijn leven. als er dan een andere ruin bijgezet word dan kun je dit ook bij na letterlijk nemen

ik ben een tijdje terug ook op de stal van gracia wezen kijken en wou daar eigelijk wel graag gaan staan. het zag er ook heel leuk uit en niet al te grootschalig. maar op dat moment kon ik de knoop niet doorhakken en t lag ook een beetje erg uit de richting vanuit mn werk en vriend enzo. maar ja wie weet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 11:36

samm vind ik ook niet echt raar klinken. ik heb ook al jaren hamsters en heb 2 konijnen die moeten ook echt iedere dag van mij los lopen. en ook het beste voer. toen mijn vorige hamsters ingeslapen moesten worden (ene gezwel andere longontsteking) heb ik heel hard gejankd. ben al 25 maar ben een echt dierenvriend. een jaar geleden een keer verpletterde muizenbaby's moeten euthaniseren dacht dat ik zelf erin bleef zo erg vond ik het. toen liet ik het mijn vriend maar doen die bleef zowat een uur buiten en kwam met waterige ogen terug.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Faitherr, girlyggirl, Jel_R07 en 16 bezoekers