Twee paarden in trailer: wat voor auto ervoor zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 19:43

Peter en ik denken er over om een tweepaards trailer te kopen, en dan dat de ene keer mijn vriendin rijdt, de andere keer hij zelf enzo, wanneer het uitkomt.
Dat betekent twéé paarden in een tweepaards-trailer, aardig wat gewicht, en we wilden toch een nieuwe auto kopen...
Wat voor auto (geen busje) kunnen we naar gaan kijken?
Het liefst een auto waar een man van twee meter met behoorlijke buik in kan *LOL* , en niet eentje waarvoor we eerst de lotto moeten winnen, hoewel de portemonnee toch wel leeg zal zijn dan Haha! .
Wie rijdt er met twee paarden, en hoe?
Groetjes, Dorine.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:45

Een fiat panda!

Nee, geintje, das niets...
Een grote auto met een sterke moter, lijkt me. Maar ik heb niet zoveel verstand van auto's. Wij hebben een Chrysler Voyager voor onze 2 paards trailer. Dat gaat prima in ieder geval...

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:49

Natuurlijk een Nissan Patrol.... Kwijl kwijl kwijl echt super auto's zijn dat maar ja ze kosten ook wel wat...maar als je gewoon een beetje sterke grotere auto neemt dan kan het best....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:51

Landrover Kwijl

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:11

he hallo
een daihatsu rocky als het goed is krijg ik die binnenkort en die kan wel een 2 paards trailer trekken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:15

Een Kia Sportage. Die zijn nog een beetje betaalbaar:

KIA Sportage is het 4 x 4 model van KIA.
De fourwheeldrive kan met één handbeweging worden ingeschakeld door extra grip op natte of gladde wegen.
De Sportage heeft een 2.0 liter 16 kleppen benzinemotor (128PK/94kW) en is standaard voorzien van een lange rij extra's (elektrische raambediening, centrale portiervergrendeling, 2 airbags enz.)
De Sportage kan een aanhanger trekken tot 1.800 kilo (geremd).

http://www.kia.nl

Afbeelding

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-08 19:26 ]</font>

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:17

Ja landrover gaat echt perfect !!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:47

Hoi Dorine,
Er zijn redelijk wat grotere auto's die wel een trailer met 2 paarden kunnen trekken.
Maar het probleem is:
Meestal MOGEN ze de trailer met 2 paarden niet trekken !
Op het kentekenbewijs van de auto vindt je altijd de informatie over hoeveel een auto mag trekken.
't Lijkt misschien een beetje kinderachtig, maar ik zou er toch goed op letten voordat je een andere auto aanschaft, want als je politie-controle krijgt (of een aanrijding, waarbij de verzekering moeilijk gaat doen) dan gaat het flink in de papieren lopen !
Succes met je zoektocht !

Tamar
Berichten: 89
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:55

Hoi,
Wij hebben zelf een chevrolet van. Dat is een amerikaanse auto (bus). Super sterk en kan zonder problemen trekken. Ze zijn in aanschaf ook betaalbaar (2ehands).

Succes,
Joh@nneke

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:05

Citaat:
Op 2001-11-08 20:55, schreef Tamar:

Wij hebben zelf een chevrolet van. Dat is een amerikaanse auto (bus).


Zuipen die niet enorm veel benzine? Amerikanen staan er niet om bekend dat ze zuinig zijn! (benzine kost daar ook geen rochel)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:23

Idd Dorine, de auto moet iig zwaarder zijn dan dan het te trekken gewicht en dan moet de auto het nog mogen trekken ook volgens de papier. Het is nog niet zo makkelijk om een goede auto te vinden die de trailer mag trekken. Mijn ouders hebben een Mazda MPV met een 2.5 liter T-Diesel. Tja, dat wil wel!! Vroooooooeeeeemmmmmmmm!!! *LOL*

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:58

Met E rijbewijs hoeft de auto niet zwaarder te zijn dan de trailer. Zie ook mijn andere topic hierover.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 01:22

Ik rij een Jeep Cherokee 2.6 diesel. Tweedehands gekocht met grijs kenteken (geen achterbank erin) dus je rijdt voor een relatief kleine prijs. Geen scheurijzer, wel een echt werkpaard. Houd er rekening mee dat terrein auto's duurder zijn in de verzekering en dat Polis Direct en dat soort stuntende verzekeraars niet aan 4x4's doen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 07:39

Ik denk dat je toch in de catergory LandRover (Defender)/Nissan Patrol gaat vallen. Die auto's mogen tot 3500 kg trekken.

Wij hebben vaak 2 IJsco's achter de auto hangen en dan zitten we net onder de 1500 kg. De meeste normale grotere auto;s trekken tot 1500 kg. We hebben wel af en toe een jeepje voor de trailer staan. Rijdt toch prettiger.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:38

voor een 2-paards trailer moet je op zoek naar een auto die in elk geval 2000 kilo mag trekken. Je kan even hier kijken: http://autotelegraaf.nl/Gloednieuw/Automodellen/Zoeken/

In de onderste dropbox kan je het trekgewicht ingeven. Als je verder niks selecteert krijg je een overzicht van alle auto's die in aanmerking komen.

Wij hebben zelf net een andere auto gekocht voor het trekken van onze 2 paarden. We hebben ook voor auto's gekeken die 2000 kilo mogen trekken (Landrover Freelander). Maar uiteindelijk hebben we toch voor een zwaardere gekozen (Landrover Discovery). Deze mag 3500 kilo trekken, meer dan je nodig hebt maar dat geeft wel een heel veilig gevoel. Wij zijn er erg tevreden over, maar het is duur rijden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:39

Nissan Patrol 2.8GR !!! Super auto en mag 3500 kg trekken en 600 kg laden (als je een Longbody hebt in ieder geval). Ik weet niet of je een grijs kenteken mag voeren,dus of je een eigen bedrijf hebt, want anders betaal je je helemaal blauw aan de wegenbelasting. Hij loopt trouwens ongeveer 1 op 7 en dan diesel.
kwijl, kwijl..... Heerlijke auto om paardjes mee te rijden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:24

de auto hoeft idd niet zwaarder te zijn als de trailer maar de trailer mag nooit zwaarder zijn dan de auto.
Ook moet je kijken naar het maximale gewicht van de trailer wat hij mag laden en of dat minder/ evenveel is als het maxgewicht wat de auto mag trekken.
Al zet je een kartonnendoos in je 2 paards trailer en je gaat op weg met je mini die op dat moment zwaarder is dan je trailer wordt je zo van de weg gehaald.
Een vriendin van mij overkomen BMW-2 paardtrailer auto zwaarder dan de trailer en 1 paard erin. mooi wel dat ze mocht overladen naar een pilitietrailer en iemand moest bellen met een goede auto om de lege 2 paards thuis te krijgen.

Ik heb 2 keer afgereden voor mijn E en heb beide keren die vraag gehad.
wat is het max laadvermogen van de aanhanger.. wat mag de auto max trekken.. mag je met deze combinatie op pad..

Wij hebben een

Afbeelding

je hebt ze in verschillende uitvoeringen en dus ook in zwaarte sommige mogen wel een 2 paards trekken anderen niet. je hebt ze met 4Xwd en 2Xwd

super wagen imo sjiek zit erg ruim en rijd heel fijn. beetje kruising tereinwagen/ stationwagen.
Wel is hij erg breed. De auto is breeder dan mijn 1.5 paards trailer en even breed als onze 2 paardstrailer.
wat ik weer een voordeel vind als de auto erdoor past past de trailer ook Lachen

de laadruimte van de wagen is ook erg ruim kan makkelijk 2 zadels kwijt.
groetjes
Kim

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:25

ik ga ook voor de kia sportage. Heel jammer; ik kon twee jaar geleden zo'n auto kopen voor 17000 gulden. Echt heel mooi met bullbar en bij de zijkant ook zo'n chrome balk.......
als iets mooi en leuk is dat is het die sportage wel. tweede hands, als je ze kan vinden, ook heel intressant.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:27

Een wat Nimber? ik volg dit met veel interesse aangezien we een auto moeten gaan zoeken voor April die straks een 2-paardstrailer moet kunnen trekken, soms met 1 paard en soms met 2 paarden erin...

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:42

Nissan Terrano 2.7 TDI 3 drs mag 2800 kg geremd trekken. Wij hebben 'm op grijs kenteken. Moet wel zeggen dat de zitruimte voor iemand van 2m wellicht wat krap is op geel kenteken. Dan kun je wellicht beter een 5drs nemen.

Verder kan een Nissan single/king/double cab pickup 4x4 ook, die mag volgens mij 2500 kg geremd trekken.

Het nadeel van de pickup vind ik dat het een lange auto is en met parkeren het wat moeilijker is dan de korte terrano.

Beide auto's voldoen prima als normale auto.
Verder heb je voldoende ruimte voor zadel enz..
Wegenbelasting van beide auto's 45,-- per maand.
Het zijn beide diesel auto's met een tank van 120,-- rijden je ca. 600 km dan afwisselend zonder en met trailer.

De aanschaf van de pickup is wel wat goedkoper dan de terrano. Omdat ze op grijs kenteken zijn hoef je geen bpm te betalen scheelt ook weer een berg. Nadeel is wel dat je er niet met z'n 4en in kunt of je moet de doublecab pickup nemen dan kan het wel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:02

sorry orri das een hyundai santa fe..
kom je naar de lunteren meeting morgen? ik neem 'm mee en renate haar 2 paards gaat erachter.
(die van ons zit geen hoog schot in en omdat er 1 hensgt mee gaat)

http://www.hyundai.nl kun je info over aanvragen. Wij hebben 'm btw ook in deze kleur.. ben helemaal zilvergek Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:18

Je moet een auto hebben die op papier minimaal 200 kg meer kan trekken dan het werkelijke gewicht dat je gaat trekken (dat is een ingebouwde veiligheidmarge die ik heb gesteld). Dus bij twee paarden plus trailer zit je gauw op minimaal 1800 kg en moet je een auto kopen die dit minimaal mag trekken. Een personenauto kan, maar dan wel de zwaardere Mercedes, Audi of BMW, maar dat gaat aardig in de centen oplopen. Of kijken naar grijs kenteken, toch een busje!. Goed vragen naar wat hij MAG en kan trekken, let wel op de meeste autoverkopers weten zelf niet goed hoe ze dat moeten berekenen, dus vraag om de papieren van de auto. Daar staat het op!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:34

Tja, je moet nu toch echt kijken naar een four wheel drive hoor. En dan moet de auto die trailer met maximaal laadvermogen kunnen trekken. Ga dus eerst maar eens na hoeveel gewicht dat zal zijn. Mijn anderhalf paardstrailer weeg iets van 700kg, een 2 paards dan iets van 1000 kg? Wat zal een maximaal laadvermogen zijn.... je moet op het uiterste toch wel kunnen rekenen, een 800 kg per paard, dat is ruim genomen, maar zo doen ze dat nu eenmaal, dus 1600 kg + 1000 is 2600 kg moet hij kunnen trekken. Dus moet je een auto kopen die toch altijd minimaal dat gewicht heeft, denk ik. + e rijbewijs. Omdat de combinatie boven de 3500 zal komen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:58

How about ... Volvo Country v70 ????
We moeten namelijk op zoek naar een 4x4 of zwaardere personenwagen aangezien het een auto van de zaak betreft die er wel 'personen'wagen uit moet blijven zien...dus Spacewagons mag ook maar geen terreinwagens of pick-ups of busjes...

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:19

Dat wordt een Terreinauto Dorine. En veel keuze heb je niet. Land Rover, alle modellen, en altijd permanent 4x4 aandrijving. Nissan Patrol, maar die heeft geen tussendifferentieel, dat kan nog wel eens problemen veroorzaken. De Terrano weet ik even niet wat die mag trekken. En dan de grote amerikanen: Jeep Cherokee e.d.
Neem ze op grijs kenteken, dat kan altijd, daar heb je geen bedrijf voor nodig, en het is veel goedkoper.
Nog iets, als je voor Land Rover gaat, neem een V8i, dat RIJDT, echt veel fijner dan een diesel. Gas erin en gaan. Ik rijdt er al twee jaar met een, die gaat er dus niet uit voor een diesel.