veulen opleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

veulen opleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:29

Bij ons op de wei staat er een veulen van 2 jaar.
Nu zou ik eens willen weten van welke leeftijd je een veulen mag opleren en hoe je een veulen begint op te voeden?



carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:46

En hoeveel keer per week ben je met hem bezig?

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:59

Wel, het veulen is niet van mij. Ik verzorg haar in de week, maar ik heb de indruk dat het beestje zich verveelt, zij vraagt enorm veel aandacht, dikwijls op een negatieve manier zoals bijten op alles, knopen uit afspanning halen, zelfs zonder aanleiding kappen naar mijn man en zijn baasje,....
Ik ben zelf nog heel veel met mijn paard bezig en ik kan met het veulen echt niet bezig zijn buiten hem wat vertroetelen en eten geven en zo, maar echt dingen leren niet. Een oudere merrie ontfermt zich wel over haar, maar langzaamaan domineert ze haar ook. Enkel mijn ruin is haar de baas.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 18:30

Maar ja, als het je eigen paardje niet is en je hebt er geen tijd voor... De eigenaresse moet dat toch ook opvallen? Het is toch haar verantwoordelijkheid. Ze moet zich alleen wel bedenken, dat hoe later je ermee begint, hoe moeilijker het wordt![/quote]
Heel juist, Spooky, maar daar kan ik me moeilijk mee bemoeien, de eigenaar is er maar 1 of 2 keer in de week.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, lovelance, Taartje en 31 bezoekers