Vraagje over paspoort en entingsboekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Waar laat je registreren dat je paar geënt is?

Paspoort
19 (76%)
Entingsboekje KNMvD
6 (24%)
Anders, namelijk....
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 25


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Vraagje over paspoort en entingsboekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 13:41

Waar kan je het beste je entingen in op laten nemen? In je paspoort of in het losse entingsboekje van de KNMvD dat veel paarden hebben? Omdat een paspoort verplicht is geworden en op wedstrijden ook gevraagd wordt leek het me wel handig om daar ook Baduh's entingen in op te laten nemen. Hoe doen jullie dat? En zijn er regels voor?

En vul even in de poll in waar jullie het in laten zetten als je paard geënt is.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:48

Die van Dennis staan in z'n paspoort. Hij heeft wel een inentings boekje maar die is niet meer up to date. Mijn VA vond het onzin om het in beide te noteren, in het paspoort vond hij beter. Ik had net z'n paspoort binnen toen ik hem gekocht had en heeft toen meteen z'n basis entingen gehad. Hij was al eerder geent maar zijn vorige eigenaar was het vergeten. Dus van af zijn nieuwe basisentingen staat het in z'n paspoort.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:49

Entingsboekje. Ik heb het paspoort daar eigenlijk nog nooit voor gebruikt. Cool Voor Foxy geld hetzelfde, maar die heeft pas sinds kort een paspoort.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:26

Wanneer ik het goed heb begrepen, moet nu alles geregistreerd worden in het paspoort ipv entingsboekje. Hoor wel wanneer ik het fout heb.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:31

Ik had ook begrepen dat het per 01-01-2004 verplicht in het paspoort moet worden geregistreerd.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:50

Tegenwoordig moet alles in het paspoort geregistreerd worden, dus ook de entingen.
Als de eerdere entingen van het paard ergens anders staan vermeld, moet je DA even in het paspoort vermelden dat de eerdere entingen oke zijn.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:57

Je bent al enige tijd verplicht alle entingen in je paardenpaspoort te vermelden. Dit heeft niets met wedstrijdsport te maken, maar een EU regelgeving. Als het goed is, moet je dierenarts dit al zeker twee jaar hebben gedaan!

Wettelijk moeten ALLE paardachtigen een paardenpaspoort hebben waarin de entingen moeten worden opgenomen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:06

Dan was mijn DA er zeker niet van op de hoogte .

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:18

niet alleen de inentingen maar alle medicatie moet per 1-1-04 in je paspoort als je paard voor menselijke consumptie is bestemd plus chip.alleen als je paard niet voor menselijke consumptie is hoef je alleen de inentingen te doen.je moet dus in je paspoort vermelden of je paard voor menselijke consumptie is of niet.dit is verplicht!!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 19:50

Hmmm, mijn arts was daar ook niet van op de hoogte. En die heeft nog wel een boek geschreven. Knipoog Voortaan krijgt ie mijn paspoort, wel zo handig.