Iemand die Witney terug wil brengen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 14:59

Ik weet niet of dit het goede forum is, maar is er iemand die, uiteraard tegen betaling, Witney (Haflinger) van Alphen a/d Rijn naar Gendt (tussen Nijmegen en Arnhem) kan brengen dit weekend? Sonja wil het wel doen, maar die zit te wachten op een onderdeel, voor de rest is iedereen die ik ken al het hele weekend volgepland. Ja, ik kan een trailer en auto lenen, maar daar heb ik niets aan zonder E-rijbewijs.

Ik hoor het wel, anders regelt de oude eigenaar maar iets.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:03

en je hebt zelf het B rijbewijs? Dan kan je het altijd nog wagen hoor, zeker als de auto de trailer met goed fatsoen mag trekken. Kijk een panda met een tweepaardstrailer, die wordt aangehouden.
Maar een zware auto met een eenpaardstrailer, daar kraati geen haan naar...tenzij jij er dus echt uitziet als een jong meiske...
In dat geval kan je ook nog altijd iemand vragen die weliswaar geen E-bewijs heeft, maar wel het B...en die er dus wat ouder uitziet.
Je wordt niet zomaar aangehouden hoor!
Oja, niet zelf gaan rijden als je twijfelt of je wel met een aanhangwagen kan rijden hoor, dat is vragen om moeilijkheden. maar als je het wel eens eerder hebt gedaan, kan je het erop wagen....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:06

Niet rijden zonder geldig rijbewijs, je bent namelijk niet verzekerd en je wil niet opdraaien voor alle kosten van een ongeluk!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 15:07

Die trailer die ik kan lenen is volgens mij twee paards, daar ga ik het niet op wagen dus. Mijn vader heeft zijn E wel, maar nog nooit met een paard gereden. Misschien moet ik het hem toch maar vragen...

Of weet iemand een goede paardentaxi?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:19

Joh, vraag je vader...dat scheelt een boel geld en die beste man zal heus wel met een pony rond kunnen rijden hoor. GEwoon rustig aan rijden, gebeurt heus niet zomaar wat. Het is ook maar voor een keertje, de pony is niet meteen getraumatiseerd van een keertje wat te hard remmen.
Niet moeilijk over doen, pa achter het stuur en gaan met die banaan. Scheelt een hoop gedoe. Is het ver? Kies de makkkelijkst te rijden route, met zoveel mogelijk rechte wegen....Komt wel goed....niet alles moet je volgens het boekje willen doen, en over de snelweg rijden met een pony achterin, daar is geen kunst aan. Het moeilijkste is het bochtenwerk, welnu, daar gewoon rustig aan doen. Met 20 kph kom je ook wel aan....Succes!

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:33

Hai Miran,

Mocht je nog niemand gevonden hebben, laat maar ff horen.

Groetjes Ton

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 21:47

Hoi Ton

De eigenaar van mijn verzorgpaard brengt haar volgende week terug. Helaas nog niet dit weekend dus, maar dan kan ik nog wel lekker een weekje genieten.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:19

Okeeeeeeee
probleem opgelost dus

groetjes Ton