leasepaarde/pony's inhet noorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mountry
Berichten: 280
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: FRIESLAND

leasepaarde/pony's inhet noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 11:17

Hallo, Ik wou misschien leasepaarden/ pony's gaan aanbieden voor een bepaald bedrag. In het westen gebeurd dit al heel veel, maar hier in het noorden (voornamelijk Friesland, Drachten - Leeuwarden) is het nog niet zo bekend.
Nu is mijn vraag * Is er hier ook vraag naar?
* Wat mag zo'n all-in paket kosten (stalling, bekappen,
inenten)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:59

Ik weet niet of het in Friesland wel zo'n gat in de markt is. Stalling is daar niet heel duur, op het platteland staan volgens mij genoeg 'verzorgpaarden'... Een paard houden is daar gewoon veel goedkoper dan in Amsterdam oid, dus de drempel om zelf te kopen is lager.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:12

Ik ken een handelsstal/'manege' waar ze hun paarden wel leasen. Kost €200,- per maand. Zit in Haskerhorne maar ik geloof niet dat er ooit iemand is geweest die er wat leasde.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:19

ik denk dat je dan in de grotere p[laatsen moet zijn als leeuwarden, drachten of heerenveen.
in de kleinere plaatsen hebben de paardenliefhebbers zelf land, of ze kunnen het goedkoop huren. Er zijn best veel paarden waar weinig/niks mee gedaan wordt, dus genoeg aanbod idd voor de verzorgmeisjes.
Maar in drachten zou het wel een gat in de markt zijn, de manege daar is namelijk failliet gegaan, sommigen hebben een eigen pony gekregen die in een pension staat, maar daar is denk een een vrij grote markt ervoor....

mountry
Berichten: 280
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: FRIESLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 11:40

Het is ook de bedoeling om het te comdineren met pensionstalling.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:51

het lijkt mij dat er wel behoolrijk vraag naar is... hier in twente ook. als je hier een paard wil leasen kan je dat alleen doen voor 150e per maand, met z'n 2en voor 75 euor per maand per persoon en met z'n 3en voor 50 euro per maand per persoon. je hebt dan een kalender aan de stal hangen waar je op kan schrijven wanneer je wilt rijden enzo. niet echt een ideale situatie

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:20

bij ons op de manege verleasen ze ook de paarden voor € 95 in de maand geloof ik dan mag je 2 uur rijden bijan elke dag behalve op de dagen dater elke dag les is