Ook last van schuurplekken door dikke shabrakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Ook last van schuurplekken door dikke shabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:25

Sinds een tijdje (3, 4 maanden) ligt er altijd een dikke shabrak van BR onder mijn zadel. Nu gaat het me steeds meer opvallen dat mijn paardje schuurplekken krijgt op de plek waar het zadel op de rug ligt...Shabrakken zijn altijd goed schoon, dus daar ligt het niet aan. Hebben hier meer mensen (eigenlijk paarden Knipoog ) last van en eventueel ook bij andere shabrakken??? En wat doen jullie er tegen?


Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:27

Cowgirl schreef:
Schuurplekken kunnen ook komen door zadels die niet passen.
Een stalgenoot van me had dat ook, ze ging niet meer rijden en heeft een ander zadel gekocht en nu is het probleem opgelost.


Het zadel kan het niet zijn, het ligt er al 4 jaar op en de schuurplekken zijn ontstaan vanaf het gebruiken van die shabrakken.
Maar heeft iemand ook ervaring met die iets dunnere shabrakken, met koord *LOL*

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:51

samantha23 schreef:
Misschien een bont onderlegger tussen het dekje en de rug?


Volgens mij maakt dit niet veel uit, omdat het het dekje zelf is wat schuurt, het dek is in principe dik genoeg, dus daar zou het niet aan moeten liggen.. Maar ik hoorde dat lately er ook last van heeft, die rijd ook met z'on dik br dek..

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 22:07

Ja ik las verkeerd, dacht tussen het zadel en het dekje Verward
maar met die dunne van mij heb ik er nooit last van gehad, maar die zijn niet zo mooi
Het is toch gek want de rode en de blauwe zijn toch hetzelfde??

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 22:10

opala schreef:
Heb het vermoeden dat het komt door de stugge rand van het dekje wat ik er nu op heb.

Ja dat idee heb ik ook, die van mij heeft midden op zn rug een grijs plekje en er zit daar idd ook een extra stukje stof dat best hard voelt...
Toch jammer, het zijn van die leuke dekjes Verdrietig

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:14

esther82 schreef:
Typisch zeg. Mijn paard heeft hier ook last van, maar alleen 's winters. Als hij in zijn wintervacht zit komen er twe schuurplekken op de plaats van de zadelkussens te zitten. gedacht...
Ik ben blij dat ik weet dat hij er geen last van heeft, maar het blijft een naar gezicht: twee van die kale plekken 's winters.


Ja precies, mijn paard heeft ook twee van die plekken en nog eentje op zn aalstreep, precies in het midden aan het eind van het dekje, het ziet er best wel lelijk uit, maar hij heeft er idd ook geen last van Lachen

Maar conclusie, die schuurplekken onstaan alleen bij paarden met een behoorlijk wintervacht...?

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 20:48

Nimmedor schreef:
want ik ken paarden die echt een supergevoelige huid hebben:
-die kun je nie met sporen rijden
-moet speciale dekjes hebben(exuitex, of hoe schrijf je dat Tong uitsteken hebben die onder)
-en van het tuig krijgen ze ook schuurplekjes, maar nu heb ik het over de extreem gevoelige paarden


Nee hij heeft geen extreem gevoelige huid en ja weet wel bijna zeker dat het van die dekjes komt, hij heeft namelijk ook een schuurplek op een plek waar het zadel helemaal niet op de rug ligt..

En Stalleke misschien domme vraag maar een gelpad doe je toch gewoon tussen zadel en shabrak, doe je dit ook en dat helpt dus...??

Gelukkig dat het van de zomer wel weer allemaal goed gaat, want vind ze wel super mooi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 75 bezoekers