Poepen in de waterbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Poepen in de waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:12

Bij mij in de stal, staat helemaal rechts in de hoek de waterbak. Het is gewoon een speciekuip helemaal gevuld met water. Nu poept Novalee, al zo'n beetje 2 weken in de waterbak, het is een hele klus, want elke dag moet het water er weer uit, en en er weer in. Aangezien ik het water van binnen moet halen, duurt dat wel even.

Een verhoging is geen idee, want dat is sowiezo niet mogelijk. Ten eerste weet ik niet waarop ik die waterbak moet zetten, en ten tweede houd dat gewoon niet. Dat is volgens mij een beetje aan de zware kant Haha!
Wie o wie heeft er een oplossing voor mij?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:13

daar is laatst nog een topic over geweest. via de zoekmachine kun je er een aantal vinden.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:15

Ik zou het niet weten.. echt niet
Misschien proberen een oud topic op te speuren ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:21

De zoekmachine laat me in de steek, ' Er zijn geen resultaten die voldoen aan je zoekopdracht'.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:31

Waterbak op andere plaats zetten. Soms helpt het een paar dagen Pling .

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:37

Ik weet niet of het voor elk paard geldt, maar mijn paard heeft bepaalde mestplaatsen, plaatsen waar ze zeg maar het meeste poept. Ik had mijn drinkbak (speciekuip) eerst ook op zo'n plaats staan, dus kon idd elke dag lekker schrobben... Nu heb ik de kuip onder haar voerbak gezet en dat gaat perfect! Dus misschien kun jij ook zo'n hoekje in de stal vinden waar je paard niet poept!?!

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:45

Hallo

Waterbakken zet je nooit op de mestplaatsen neer. Misschien eens proberen de kuip onder de voerbak zetten. Hoofd stooten doen ze maar 1x.

Verder drinken paarden maar enkele malen per dag een grote hoeveelheid water. Ik weet niet of je het paard aan huis hebt staan. Want dan kun je het paard 's ochtends en 's avonds een emmer water geven. 20 liter is meer dan voldoende. En in de zomer een emmer extra.

Succes.

XXX Michelle

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:46

Ik weet het niet, maar misschien gewoon even op een andere plaats zetten en kijken of het aanhoud
raar dat je niets kan vinden verder op bokt

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:37

Vroeger deed mijn pony het ook, heel vreemd, elke keer als ik een dag niet was geweest lag er een hele berg bla in/op zijn drinkbak. Heb er nooit een oplossing voor gevonden (en mijn moeder maar scheppen met bekertjes Misselijk )

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 08:34


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:37

Bedankt allemaal, ik zal ook nog even kijken in het topic van Fitzroy. Ik kom wel aan een oplossing, ik zal wel even laten weten of Novalee het dan nog steeds doet. Wel raar, dat ik met de zoekmachine helemaal niks vind...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:00

Mijne had het gisteren ook gedaan, maar dat doet hij normaal nooit dus het was gelukkig gewoon een mikfoutje Haha!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:13

Miko schreef:
Ik weet niet of het voor elk paard geldt, maar mijn paard heeft bepaalde mestplaatsen, plaatsen waar ze zeg maar het meeste poept. Ik had mijn drinkbak (speciekuip) eerst ook op zo'n plaats staan, dus kon idd elke dag lekker schrobben... Nu heb ik de kuip onder haar voerbak gezet en dat gaat perfect! Dus misschien kun jij ook zo'n hoekje in de stal vinden waar je paard niet poept!?!



*LOL* mijne gooide het eerst door zn hele stal heen.. maar het gaat steds beter..

En die water bak uhhm de pony die naast mij staat had daar ook af en toe last van .. maar nu doet hij het niet mer.. uit zich zelf geloof ik Schijnheilig

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:38

herkenbaar! zou het eerst op een andere plek proberen en anders evt. naast haar voerbak nog een voerbak ophangen en daar het water in doen. Die gewone die je in de trailer hangt zeg maar, met 2 van die ijzertjes. Bij de doe het zelfzaak kan je 2 dingetjes halen waar de ijzertjes door passen en dit op de muur bevestigen. Als je haar dan iedere keer met voeren water geeft gaat dat prima. Suc6