wat doen jullie met de mest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 11:00

wat doen jullie met de mest?
tot nu toe kunnen wij het [gratis] in een soort park kwijt, maar dat betekend dat we het op een hoop gooien, daarna op een kar scheppen [moeten we lenen] en weer van de kar afscheppen.
heb je het dus drie keer in je handen...
hier in de buurt is iemand die containers verkoopt [€250.-] waar ongeveer vijf kuub in past, en dan komt hij hem voor €100.- leeghalen.
ik schat dat hij in twee maanden vol is, we zijn met zijn vieren, dus dat kost ons buiten die bak ongeveer een geeltje eurie per persoon per twee maanden.
hoe doen jullie het, en wat kost het je?
dit lijkt mij erg duur.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:05

wij leggen de mest gewoon op de mest hoop en van die boeren die halen het er dan af (we staan op zo'n weiland met van die boerentuintjes erbij zegmaar)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:13

Ik woon op een boerderij, dus de paardenmest gaat allemaal de mesvalt in, en mijn vader haalt hem 1 keer in de zoveel tijd leeg!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:16

wij doen het op een hoop en een keer per jaar komt er dan een m,achine en die maalt alles onder elkaar dus de mest en compost onder en vruchtbare grond boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:41

Gewoon op de mesthoop en iedereen die wat wil hebben voor z'n tuin haalt er vanaf. Eens in de zoveel tijd komt iemand uit de buurt alles halen voor z'n tuin.
In de andere twee weien mag ik het gewoon laten liggen, want daar staan regelmatig koeien in en die eten het "strontgras" wel op.