Paard bij huis. Wat zijn de voor- en nadelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:45

Ik ben niet anders gewend dan pony's aan huis. Ik wil niet anders meer. Als hij op een pensionstal zal staan zie ik hem maar 1x per dag waarschijnlijk. Iedereen loopt erom heen, thuis kan ik lekker doen wat ik wil. Ik gooi hem buiten als ik wil, ik rijd als ik wil. Altijd alles vrij.
Maar moet wel eerlijk zeggen dat er weleens een moment is dat ik naar iets luxe verlang. Een spuitplaats met warm water, warme stallen, binnenbak.. allemaal dingen die ik best weleens zal willen hebben.
Maar toch wil ik hem thuis houden. Ik heb twee pony's dus ze hebben wel contact.
Ik heb op het moment een schuur met 2 boxen en hooi erin, en mijn spullen. Het is er niet warm maar vooruit. En een ander hokje voor mijn stro opslag. En ik heb een eigen weiland en buitenbak.

Overigens halen wij ook stro en hooi direct van het land, dus die kosten vallen niet zo hoog uit. Als je gaat rekenen is een pony aan huis goedkoper in deze omgeving dan op een stal. Ik weet van een paar stallen hier in de buurt dat je voor een pony al op een 300 euro per maand kan rekenen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:01

Als je stro en hooi van het land koopt dan kost stro hier dacht ik 1 euro per baaltje. En hooi 2 of 3 euro, dat weet ik even niet meer. Zijn gewone kleine baaltjes die je zelf kan tillen.
Aan huis ben ik gewoon veel goedkoper uit als op een pensionstal. Ik heb twee pony's, die krijgen bix, hooi, wortels, appels en staan op stro. Ik ben nog geen 1000 euro in een jaar kwijt. Op een pensionstal ben ik zeker in deze omgeving 6000 euro per jaar kwijt.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, boemel, Camino_S, karinmanon, KikiCelinevs, Mizsz_Kitty, Vanes_6 en 139 bezoekers