Dilemma -> wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Dilemma -> wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 19:11

Eigenlijk vind ik het maar niks om zoiets op Bokt te zetten, maar ik heb een (luxe)probleem, en ik zou wel wat goede raad kunnen gebruiken.

Enkele weken terug heb ik een via een zoekertje een bijrijdpaard gezocht. (Ff tussendoor: ik was in oktober gestopt met mijn vorig bijrijdpaardje omdat het frustrerend werd dat ik nergens les met hem kon volgen (paard stond bij de eigenaars aan huis) en de eigenaars wilden graag zelf meer met hem gaan doen, dus dat kwam mooi uit, we zijn toen als vrienden uit elkaar gegaan. Maar omdat het terug begon te kriebelen en een eigen paardje momenteel geen optie is (heb mijn oude pony al financieel te onderhouden die bij mijn ouders thuis staat, en zoveel verdien ik nu ook weer niet, bovendien heb ik echt veeeeeel te weinig tijd). Dus op zoek naar een nieuw bijrijdpaard voor 2 à 3 keer per week!)

Al snel reactie… Ik kon op vier plaatsen gaan kijken, twee vielen sowieso af, naar twee paarden ben ik dus wel gaan kijken. En nu moet ik beslissen welk paard ik wil doen. En dat is het probleem, want heel kinderachtig… ik kan niet kiezen

Paard 1 staat op een pensionstal, op een klein half uurtje met de auto van mij thuis. Het is een 10-jarige ruin, een ontzettend lief beest. Ik vind hem eigenlijk wel wat te groot, ik schat dat hij 1m75 is, en voor iemand die pony’s gewend is is dat reusachtig. Maarja, dat zal wel een kwestie van wennen zijn Knipoog Hele sympathieke eigenaresse ook. Ik ben al een paar keer gaan rijden, heb al een uurtje privé-les met hem gevolgd, en tja, er is nog veel werk aan de winkel, maar ik denk dat zowel paard als ikzelf er veel van kunnen opsteken.

Paard 2 staat bij iemand die een privé-stalletje heeft, met 8 paarden die hij voor de hobby heeft, en hij fokt ook. Op ongeveer 10 minuten met de auto. Dit is een 4-jarige ruin, ingereden, al meegeweest op jumping ook, maar nu heeft hij 2 maanden volledig stilgestaan omdat de vorige amazone gestopt is, dus je kan al raden dat het rijden niet van een leien dakje gaat lopen. Maar ik kan dat wel als een hele leuke uitdaging zien Lachen Ik heb hem nog niet gereden omdat er geen binnenbak is en de buitenbak is momenteel een ramp. Ik vind het wel een heel leuk paardje, een schimmeltje van 1m60, en ‘naar ’t schijnt’ is hij heel braaf. Ik zou de enige zijn die dit paard rijdt en dat is wel heel fijn. Maar ga ik daar wel genoeg tijd voor hebben? Ook met dit paardje zou ik privé-les willen volgen, en dat kan ev op een manège een stuk verder.

Dus… wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik heb met de eigenaresse van paard 1 afgesproken dat ik morgen laat weten wat ik doe.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:15

ik zou voor nr 1 gaan

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:17

paard 1 denk ik ook je beschrijving van het paard en aardige eigenaresse... en ook omdat je er al op gereden hebt...
en die andere is nog maar afwachten of er een beetje op te rijden valt

groetjes jenny

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:19

Ik zou, als ik zelf moest kiezen, voor paard 1 gaan. Staat op een pesionstal, dus kun je makkelijk lessen en (neem ik aan) bijna altijd rijden ivm een binnenbak.

De grootte wen je wel aan, en dat het zo goed klikt met de eigenaresse is zeker een groot pluspunt. En wat ook nog erg belangrijk is, is als je even geen tijd hebt het paard toch wel wordt verzorgd door de pensionhouder.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:32

ik zou voor 1 gaan, je vind die vrouw nu al symphatiek dus dat kan alleen maar leuker worden!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 19:34

Tammie schreef:
Ik zou, als ik zelf moest kiezen, voor paard 1 gaan. Staat op een pesionstal, dus kun je makkelijk lessen en (neem ik aan) bijna altijd rijden ivm een binnenbak.


De pensionstal zelf heeft alleen 2 buitenbakken, maar een km verder is er een binnenbak die ik kan huren voor 5 EUR per uur en dan heb ik die voor mij alleen.

Mmmm, jullie zijn duidelijk! Misschien hebben jullie wel gelijk. Maar vind het toch wel ver, een half uur heen en een half uur terug. Maar ach, daarvoor heb ik tenslotte een auto hé Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:37

Tja ik ben ook zeer slecht in kiezen. Maar paard 1 weet je van dat ie ook gereden wordt als jij niet kunt. Stel je voor dat paard twee echt elke dag beweging nodig heeft om een beetje rustig te zijn? Dan red je het niet met 2 keer per week.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:56

heo ik het las, leek het al of je een voorkeur had, namelijk op paard 2. Zet alle voors en tegens bij elkaar op, en overweeg dat met elkaar.

Ik zal voor die schimmie kiezen Haha!

Veel succes!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:04

Ik zou als je afspraken zou kunnen maken met de eigenaar van paard 2 dat hij meer buitenkomt kiezen voor paard 2.
Als je even naar hem toe wil, omdat je weinig tijd hebt en alleen wil longeren, ben je misschien op 1 uur en een kwartier terug. Als je dat bij het eerste paard wil doen, duurt het al wel een stukje langer...

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 20:10

Hey, bedankt allemaal voor jullie reacties. Ipv te wachten tot morgen heb ik de eigenaresse van paard 1 zonet al gemaild dat ze er op kan rekenen dat ik haar paard doe. Jullie hebben me eigenlijk over de streep getrokken. Paard 1 is heel betrouwbaar volgens mij en dat is toch ook belangrijk, als ik dan toch moet verongelukken met een paard dan liefst met een paard dat van mezelf is ipv van iemand anders Knipoog

Kimmy, dat schimmeltje is idd qua uiterlijk meer mijn type, maarja, uiterlijk is niet belangrijk hé Schijnheilig Ik denk dat LuvdaTossa gelijk heeft, 2 keer per week is niet genoeg, en ik zou het dan toch goed willen doen maar geen tijd hebben, dat zou ook niet werken.

Dankjewel voor de reacties! Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 20:13

angelke schreef:
Ik zou als je afspraken zou kunnen maken met de eigenaar van paard 2 dat hij meer buitenkomt kiezen voor paard 2.
Als je even naar hem toe wil, omdat je weinig tijd hebt en alleen wil longeren, ben je misschien op 1 uur en een kwartier terug. Als je dat bij het eerste paard wil doen, duurt het al wel een stukje langer...


Dat is zeker waar! Maar ik heb daarnet beseft dat ik bij paard 1 per keer meer tijd 'kwijt' ben, maar aangezien ik daar niet zo dikwijls naartoe 'moet' omdat er nog iemand anders hem beweging geeft, dus in totaal minder tijd. Niet dat ik er geen tijd wil in steken hoor, maarja, als je fulltime werkt en daarnaast een halftijdse universitaire studie erbij doet, is er helaas niet echt veel tijd meer over...
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 03-01-04 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 20:15

En Angelke, dat er nog iemand anders paard 2 zou rijden of beweging geven zit er niet in, er staan nl nog een aantal paardjes die een bijrijder hard zouden kunnen gebruiken.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:44

Hoi, omdat je zei dat een nog een paard er voor jou niet inzit o.a doordat je tijd tekort komt zou ik kiezen voor nr 1, omdat je bij paard 2 elke dag moet toch??

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:37

Eilandje schreef:
Hey, bedankt allemaal voor jullie reacties. Ipv te wachten tot morgen heb ik de eigenaresse van paard 1 zonet al gemaild dat ze er op kan rekenen dat ik haar paard doe. Jullie hebben me eigenlijk over de streep getrokken. Paard 1 is heel betrouwbaar volgens mij en dat is toch ook belangrijk, als ik dan toch moet verongelukken met een paard dan liefst met een paard dat van mezelf is ipv van iemand anders Knipoog .

Dankjewel voor de reacties! Lachen


Leuk dat je gekozen hebt. En wat je zegt, een betrouwbaar paard is heel wat waard hoor. Succes er mee.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:05

Goede keuze, denk dat je aan dat paard meer hebt dan aan die andere

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 04:12

als ik jou was zou ik voor paard twee kiezen