vieze witte benen,wedstrijd,geen water,hoe schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

vieze witte benen,wedstrijd,geen water,hoe schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 13:24

pff was nog een heel gedoe om alles in de titel gepast te krijgen Haha!
maar ik heb dus vanavond wedstrijd, en mn paard heeft achter 2 witte benen en voor 2 witte voetjes, en die zijn vies!!
Maar al het water is afgesloten en met een emmertje water werkt niet, ik krijg dan nooit alle shampoo uit die hoge witte benen, die 2 witte voetjes voor dat lukt nog wel met een warm sopje en dan naspoelen, maar achter krijg ik dat niet voor elkaar, daarbij komt nog eens dat ie bang is van emmers water
En eigenlijk mag ik nu niet met water aan de slag op de wasplaats, dat bevriest dan allemaal meteen

Zn voetjes zijn wel geschoren, dus hij heeft hele korte haartjes, maar heeft er iemand tips hoe ik ze wit krijg?
Ik zat al aan wit krijt te denken of talkpoeder, maar krijt heb ik helaas niet, talkpoeder kan ik zo wel even halen bij het winkeltje hier in 't dorp

in dit topic [VMR] snelreiniger voor staart en manen
las ik over equilux, een snelreiniger voor manen&staart, werkt dat ook op witte voetjes? en krijg ik er een zwarte staart met 1x behandelen ook weer mooi zwart mee ipv wat grauw van al het zand wat er in zit?
als dat werkt, da ga ik nu nog even naar de ruitersportzaak hier 1 dorp verder Haha!

ik heb er zo'n hekel aan om met een ongewassen paard naar wedstrijd te gaan! dus alle tips zijn welkom!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:29

gewoon babypoeder op de benen doen
doe ik bij mijn ene schimmel ook altijd, inpoederen en met een zachte borstel uitwrijven
daarna de hoeven een beetje invetten,die zijn nl anders ook helemaal wit Haha!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:30

Volgens mij heb je ook van die speciale whitener in de ruitersportzaak, speciaal als je de benen niet kunt wassen!
Ik dacht dat het van Carr,Day en Martin was.
Anders moet je even bellen voordat je voor niets gaat!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:33

Tja, niet starten Haha!

Jemig moeilijk, ik heb een schimmel en ook alleen maar koud water tot mijn beschikking (bij de wei).
Was d'r 's winters dan ook niet.

Maar staart en benen en evt. plekjes op de hals(ik heb een zinken emmer en een warmte spiraal) was ik met een emmer warm water met een klein beetje schampoo, dus niet puur met schampoo dan heb je het dus al verdund en blijft er ook niet zo veel sop achter waardoor je zo klaar bent, je hebt de helft aan spoelwater nodig.

Ja en dat glad worden snap ik wel,maar kun je het niet op een stukje doen waar niemand loopt, eventuele plassen weg vegen en zout strooien ?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:36

Ik ga vaak genoeg met vieze benen op wedstrijd. Ze lopen nou eenmaal in de blub. Ik heb er nog nooit commentaar op gehad.

Gewoon gaan, als het goed is begrijpen ze best wel dat klooien met water nu even niet gaat. Volgende keer beter.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:44

droogshampoo, dat spuit je toch gewoon op en kun je uitborstelen? Het bestaat wel. weet alleen niet meer waar je het kon kopen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 13:44

hmm waar ik moet starten staan bijna alle paarden keurig geschoren, op een perfecte stal met warm water, solarium etc

de vorige keer dat ik ik die buurt startte was ik de enige die zn paard niet geschoren had....

En eerlijk gezegd vind ik het voor het totaal plaatje zoveel mooier om met een schoon en goed verzorgd paard op wedstrijd te komen
er lopen daar al echt superknollen rond, die echt extreem goed kunnen bewegen, en dan kom ik er aan met een normaal, ongeschoren paard en dan ook nog eens met hele vieze voeten....

ik ga nu de ruitersportzaak bellen, of ze die whitener hebben, ben bang van niet, is een heel klein zaakje, en anders ga ik er nog maar een keer met het scheerapparaat overheen en dan met warm water zonder shampoo even schrobben, en daarna talkpoeder erover, en dan zijn ze hopelijk wel wit!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:45

je hebt van die droog shampoo? Weet alleen niet of dat ook geschikt is voor paarden benen!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:46

er staan al allemaal dingen waarmee je ze schoon kan MAKEN, maar je moet ze natuurlijk ook schoon HOUDEN .. Haha!
daarvoor kan je ze even bandageren totdat je moet rijden Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 13:57

ik doe altijd na het wassen meteen transportbeschermers om, zn voetjes zijn geschoren en dus na goed afdrogen met een handdoek meteen droog, dan krijgt ie zn transportbeschermers om en ga ik hem poetsen&invlechten, en dan daarna is ie klaar om naar de wedstrijd te gaan(moet om 19.00 weg, dus heb nog wel even) en zijn zn voetjes nog mooi wit!
met het losrijden worden ze wel een beetje vies, beetje zand er op, maargoed, dat geeft niet, tijdens het losrijden stil gaan staan om de bandages eraf te halen vind ik lastig Knipoog

en met die transportbeschermers blijft ook het stukje vlak boven de hoef mooi schoon, met bandages niet

maar de ruitersportzaak heeft die whitener idd niet meer op voorraad, droogshampoo heeft de kruidvat, maar in dit dorpje zit alleen 1 supermarktje, en 2 dorpen verder zit er pas een kruidvat, zoveel moeite ga ik er niet voor doen Tong uitsteken

ik ga zo even baby talkpoeder halen bij die supermarkt en dan ga ik aan de slag met nogmaals scheren en dan met warm water schrobben denk dat t dan ook al een eind schoon is!

iig bedankt voor alle snelle antwoorden!

ik maak wel een voor&na foto, kan je zien of het heeft gewerkt Tong uitsteken

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:27

Droogshampoo is bij de drogist verkrijgbaar.
Anders weten ze het wel in het bejaardentehuis. Die oudjes gebruiken het nl vaak!
Succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 18:28


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:09

Dat heb je goed geregeld !
Ik weet dat ik eigenlijk te laat ben met m'n reactie, maar heb je weleens zo'n poetsblokje geprobeerd ?
Ik gebruik het ook bij m'n schimmeltje, had nooit gedacht dat het zo goed zou werken !