Wie rijdt er bij manege Waarland in Noord-Holland??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 00:23

Mijn vriendin die geen internet heeft die rijd op dit moment bij manege Valkenbos in Heerhugowaard. Ze heeft het daar niet echt naar haar zin. Qua gezelligheid zit het daar wel goed, maar qua paarden staat er niet veel bijzonders. Er lopen paarden bij die al tegen de 20 jaar aanzitten. In totaal lopen er trouwens maar een stuk of 5 paarden, de rest is pony. Er worden ook geen nieuwe paarden gekocht terwijl er toch veel mensen zijn die paardrijden. Maar nu wil ze misschien bij manege Waarland gaan rijden. Maar zijn er hier misschien mensen die daar rijden en wat vinden jullie van de manege, de lessen, de mensen en de gezelligheid?? Verward

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 01:31

Ik weet niet veel van het Waarland af, wel dat de paarden in boxen staan en de manegepony's in stands. Hoeveel paarden ze voor de lessen hebben weet ik dus ook niet, maar ze hebben inderdaad wel behoorlijk wat pony's. Ik kom er af en toe met wedstrijden en zie dan die pony's dus in stands staan. Ze kunnen wel liggen enzo, het zal niet slecht zijn daar. Wat ik wel weet is dat het Waarland een behoorlijke kliek is en het is volgens mij als oudere niet zo makkelijk om daar tussen te komen. Als kind ligt dat denk ik anders, dan let je daar niet zo op. Van het niveau van de lessen kan ik weinig zeggen, wel was het zo toen ik vorig jaar informeerde, dat ze zeiden dat bijna iedereen met een eigen paard privéles had en niet in de manegelessen mee reed. Dat zegt volgens mij wel iets over de manegelessen. Nou ja, ze moet er maar eens gaan kijken, misschien is ze er wel helemaal weg van. Van Valkenbos hoor je trouwens wel meer minder goede verhalen. Waar woont ze eigenlijk, misschien zijn er nog andere mogelijkheden in de buurt?

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 09:30

In één woord: slecht! De lessen vind ik echt niet goed. En dan heb ik het niet alleen over de manegelessen. Ik heb een ook paar privé-lessen meegemaakt, maar dat vind ik echt behoorlijk triest.
En dan de manier waarop sommige mensen daar hun privé-paarden rijden. Ik weet het, daar heb je op zich niets over te zeggen, maar ik vond het gewoon triest voor de paarden/pony's. Dat tekent toch wel het niveau van de lessen daar.
Ook vind ik de boxen waarin de paarden staan erg klein en het licht in de stallen laat ook te wensen over.
En wat Jet zegt over de sfeer is ook wel waar, beetje het gevoel van een kliek daar.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:21

Waarom gaat ze niet eens aan de over kant kijken bij Molendijk.
Ik ben er al jaren niet meer geweest dus ik zou niet weten hoe het daar aan toe gaat maar voorheen hadden ze altijd heel veel paarden.
Zelf ben ik begonnen bij valkenbos.
Als die ponies van toen er nog staan zijn ze wel bejaard nu Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:46

Ik heb daar vorig jaar kur op muziek gereden, de accomodatie is wel goed. Maar hoe de lessen zijn weet ik niet.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:37

Piet Mul is al een jaar of 2 gestopt met manege lessen. Zijn zoon geeft zo nu en dan wel springles, ik denk op handelspaarden.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 19:59

Ja Mark Mul geeft nu les op Molendijk, ben daar nog wezen kijken voor een paard. Zijn over het algemeen allemaal handelspaarden. Ik ben dus niet kapot van die manege. Vond de lessen vroeger ook niet veel bijzonders. Ik heb zelf ook bij Valkenbos gereden maar ben daar een half jaar geleden gestopt. Was wel gezellig daar maar die manegepaarden zijn niks, ze zijn inderdaad al bejaard en er komt niks nieuws bij. Ik had het geluk dat ik op een eigen paard reed dus dat was nog wel leuk.
Mijn vriendin woont in Heerhugowaard, volgens mij zijn er niet veel andere uitvalshoeken meer dan alleen Waarland als je in Heerhugowaard al uitgekeken bent!! Ik weet het niet hoor, als er iemand iets weet dan hoor ik het graag!! *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:32

Ik rij niet bij manege waarland maar ik kom er wel regelmatig. De acomodatie is mooi en volgens mij staan de ponies nu ook in boxen, ze waren toch vrij werd er gezegd Haha!
de lessen zijn niet echt bijzonder, maar vergeleken met andere maneges die ik ken ook niet onder het gemiddelde. De paarden kunnen allemaal wel aardig lopen, of ze op leeftijd zijn durf ik niet te zeggen.
Wat de meeste hier zeggen over die kliek is wel waar, het is echt een vaste groep die daar al jaren komt. Ik kom daar alleen met iemand samen(op wedstrijden) die er ook al jaren komt dus ik heb er weinig last van. Als je helemaal vreemd bent is het misschien wel vervelend, dat weet ik niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gomir op 2001-11-07 19:33 ]</font>

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:48

ik heb leren rijden bij waarland en heel wat jaren met eigen paard gestaan en ook een paard gehuurd en later gekocht.
er zijn een heel aantal paarden en pony's die er over het algemeen goed verzorgd uitzien,boxen zijn ook niet slecht,dikke laag stro wel sommige wat weinig licht.
er zijn veel verschillende paarden voor de echte beginner maar ook zeker voor de ruite die voor meer voor de uitdaging gaat,er zijn een aantal verschillende mensen die daar lesgeven van verschillende niveau's en ik vond het daar echt gezellie,tuurlijk heb het ze voor en nadelen maar das over al zo.
als je daar van je eigen instructeur les mag krijgen stond ik er denk ik nog wel,maar ja zo zijn de regels,ik vond het wel jammer dat ze wat weinig land in verhouding hadden dus ze konden wel een uurtje of 3 naar buiten maar niet de hele dag.

ik vind het zelf echt geen slechte manege en ze hebben 2 mooie binnenbakken en een buitenbak en leuke kantine.

veel succes verder.