stijf, hoe te handelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

stijf, hoe te handelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 17:44

Maandag ben ik met Jamaica onderuit gegaan. Dit resulteerde in stijfheid, met name links achter.
Woensdag belde mijn bijrijdster dat ze echt behoorlijk stijf was. Donderdag ben ik niet geweest. Vanmiddag liep ze nog stijf, maar niet zo erg als mijn verzorgster beschreef.
Wat kan ik hier beste mee aan? Ik stap met haar, spuit het af, en heb van een stalgenoot een spiergel wat ik erop smeer.
Dit volhouden? Of misschien juist niet?
NB: Ze is absoluut niet kreupel!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:24

Ik zou niet afspuiten met dit weer, dat lijkt me echt veel te koud op de spieren. Voor de rest zou ik misschien gewoon rustig aan beginnen met rijden, om de boel weer losser te maken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:26

Veel beweging geven is denk ik het beste.

Met name vrije beweging zodat ze zelf kan bepalen wat ze doet.
Stukken stappen zijn ook wel okay.

xSilliex
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:22

Ik zou uitkijken met veel beweging, het kan namelijk heel goed zijn dat haar rug scheef is gegaan . Zeg maar dat er een ruggenwervel is verschoven. Dit gaat namelijk veel sneller dan er gedacht wordt. Ik zou het niet langer dan 2 weken proberen met rustig proberen los te werken en dan naar een deskundige gaan. ps vooral niet geforceerd te werk gaan

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:24

Idd rustig aan doen en veel stappen, zodat ze toch in beweging blijven. Die van mij was een tijd geleden waarschijnlijk hard op zn bek geklapt bij het stunten in de wei, gevolg was dat ie in het begin kreupel liep en daarna erg stijf, na een week of twee veel gestapt te hebben en later rusitg gelongeerd, was het over en hebben we het werk weer rustig opgepakt..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:35

Afspuiten heeft niet zoveel zin als het spierstijfheid is, zelf ga je ook niet onder de koude douche als je spierpijn hebt, eerder onder een warme!
Lekker veel stappen aan 't handje, rustig bewegen helpt het beste. Niet vergeten om terug te zetten in voer als ze niet werkt!
Cole's liniment vind ik zelf fijn spul om te gebruiken bij/ter voorkoming van stijve spieren.
Onder het solarium is ook fijn, maar dat moet je maar net hebben.