equest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 11:48

gister heb ik jamaica en honey voor het eerst ontwormd met equest. Maar waar ik niet uit kom, wanneer moeten ze nou weer? Bij equest ligt dat toch anders dan bij andere merken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:49

Elke drie maanden. Je hoeft ook niet andere merken tussendoor te geven, omdat er na 6 jaar onderzoek nog steeds geen resistentie aangetoond is.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:57

probeer eens Eraquell van Virbac een super ontwormmiddel en de paarden vinden het nog lekker ook. Ben sinds begin dit jaar daarop overgestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:59

Equest vinden ze toch ook niet vies? Die kleine van mij vreet het zo uit de tube. hoefde ik met Strongid en Furexel niet te proberen, dat was altijd een gevecht. Verward

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:29

Wij geven het 13 weken later weer, dus 1 keer per drie maanden. Vaker is echt niet nodig en het liefst de hele stal met Equest en allemaal dezelfde dag. Dan krijg je ook geen resistentie, wel als de een dit geeft en de ander dat en dan ook nog niet tegelijk.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:09

Sonja, je bent niet de enige met een paard dat het lekker vind Haha!
Nou ja, uit de tube vreten doen ze niet, maar ze staan niet zo verschrikkelijk smerig te kijken, nadat ik de spuit geleegd heb!
Voordeel ook, is dat de gel veranderd in de mond, zodat ze het niet zo makkelijkuit kunnen kwijlen!

Stef, vraag eens aan je DA. Ik heb een ander schema van hem gekregen namelijk. Dat heb je vast al weleens gelezen hier, heb ik al vaker gepost.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:50

equest moetje om de VIER maanden geven andere wormmiddelen drie ,omdat die veel sterker is
Veulens mogen t ook absoluut niet hebben. Ongeveer tot 2 jaar word t afgeraden.
Werkt wel heel goed vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:38

Andere wormmiddelen moet je doorgaans om de zes of acht weken geven; bij mijn weten is Equest de enige die om de DRIE maanden gegeven moet worden. Om de vier maanden (dus 3x per jaar) geeft het onvoldoende dekking!!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:44

ben jij da ?????????
die was net nog hier misschien dat zij ook hierover van mening verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:48

Citaat:
Op 2001-11-07 19:44, schreef ineke:
ben jij da ?????????


Nee ik kan lezen Cool

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 23:06

Nou ineke op de verpakking staat iedere 3 maanden. en onze da zegt dat ook. minder vaak geeft onvoldoende dekking. Hanna de eraquel is hetzelfde spul als de eqvalan en furexel. De equest is stukken beter en dood nog veel meer.(niet dat de andere slecht zijn hoor)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:14

Equest is een goed middel ,maar het schijnt voor het afdoden van de horzellarven (nu dus) dat je beter Eqvalan kunt gebruiken .Stond in een of ander gerenommeerd paardenblad.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:35

Citaat:
Equest is een goed middel ,maar het schijnt voor het afdoden van de horzellarven (nu dus) dat je beter Eqvalan kunt gebruiken .Stond in een of ander gerenommeerd paardenblad.

Zelfs mijn dierenarts raad aan 1 keer per jaar (inderdaad NU) met een ander middel te ontwormen, bv. Furexel of Eqvalan