Vraag over dekens...LEES FF PLZZ !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:23

Dat kan best, maar wat voorn zomderdeken heb je? (Welk materiaal bedoel ik?)
Want je moet natuurlijk wel een beetje rekening houden met het materiaal van de zomerdeken.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:10

Het zou best gaan, maar ik zou het niet doen. Het geeft echt niet de warmte die je krijgt van bijv een 300 grams staldeken.

Over de maten. Ik heb geen verstand van M of L. Ik weet alleen dat een paard van ong. 1.60 een onderlengte van 175 of 185 cm kan hebben.

De grammen ligt aan wel of niet geschoren, staat je paard binnen of buiten, de tempratuur van buiten, en hoe zit je paard in het wintervel.
Heb je je pony 's nachts op stal, en overdag buiten, en het zou 's nachts een beetje vriezen, kun je een staldeken de hele dag op hebben van 300 gram. Maar dat ligt aan bovenstaande manieren.

Wat ik me afvraag, hoe loopt je pony dan nu rond? Als je nog niet eens wat snapt over maten, grammen enz enz.?? Verward

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:29

ligt eraan is, je pony geschoren?Zo ja dan zou ik toch echt een 300gr deken aanschaffen.
Als je pony niet geschoren is is een zomerdeken ALLEEN al voldoende (ligt er ook nog aan hoe je pony in de vacht zit en hoe je hem in de stal hebt staan)

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:32

Is hij wel of niet geschoren??

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:39

Tigo schreef:
Hij staat op een lekker warme stal,onder een oude (dikke !) winterdeken,maar die wel wat versleten,dus ik zoek een nieuwe...Snappy ? (die oude deken heb ik gekregen van mun vriendin.Marr de boorden zijn beetje kapot en de deken is afgewassen,en wil mijn pony eens verwennen met een nieuwe...



Als je een andere deken koopt moet hij niet veel dunner zijn als die oude!

Maar als ik jou was zou ik even sparen voor een winterdeken!
BIJ DIVOZA HEB JE NU AL EEN DIKKE VOOR 39,95!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:29

Als ik jou zo hoor over een 'dikke' winterdeken die hij nu op heeft zou ik toch voor een winterdeken gaan hoor!
Ze zijn zoals Chantal al zegt van heel goedkoop tot heel duur te krijgen dus keuze zat!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:42

idd ,ik zou m ook niet onder een veel dunnere zetten hoor..Als je er toch eentje gaat kopen dat kan je er beter een dikkere voor kopen..Idd gewoon even rondzoeken en dan vind je vast wel iets..Miss is op marktplaats zoeken voor een goedkope dikke deken??

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:07

als je nu een dikke deken op hebt moet niet dunner gaan!
dan is een zomder en fleece deken samen niet genoeg...

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:14

winterdekens zijn inderdaad erg duur, daarom heeft mijn paard een 350 grams onderdeken met daaroverheen een deken die van de buitenkant van hetzelfde materiaal is als een winterdeken maar zonder vulling. Het voordeel is dat de buitenste deken als hij vies is makkelijk in de was kan zonder dat je deken er minder warm van wordt.(wat wel gebeurd als je een gewone winterdeken wast) Is bij elkaar een stuk voordeliger.