Happy mouth bit-->heeft ie echt appelsmaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Happy Mouth bit-->echt appelsmaak?

A.nee het is onzin
17 (77%)
B.Ja het is wel zo, maar alleen paarden kunnen het proeven
5 (22%)

Totaal aantal stemmen: 22


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Happy mouth bit-->heeft ie echt appelsmaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 03:20

Ik heb vamiddag een happy mouth bit aangeschaft, een stangetje van rubber met een soort van massief middenstukje.

Heb het alleen voor mijn buitenritten aan geschaft.Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen, en er stond in dat het bit een appelsmaak heeft.Dus ik eraan ruiken:bit heeft geen appelgeur

Ik er aan lebberen Bloos (moest het toch zeker weten en hij kwam net uit de verpakking hoor Tong uitsteken)en het smaakte naar gewoon rubber Verward
Is het dus onzin dat het appelsmaak is?

Maak er maar even een poll van, gaat iets sneller

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:03

Wij hebben deze bitten ook voor de trekpaarden. Ik
weet niet of er echt appelsmaak aan zit, maar ik
vind dat ze er beter op reageren dan de normale
bitten. Maar ik weet niet of dat door appelsmaak komt
of waar door.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:08

volgens mij is het kul. Ik heb er ook eentje liggen. Je moet ze niet opruimen bij teer in de buurt, want die geur trekt in het bit. Ik heb heel wat moeite gedaan om die geur er weer af te krijgen. Ik durfde dat niet met 'sterk' spul te doen, dus gewoon afwasmiddel en een tijdje in een sopje laten liggen.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-01-04 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:10

Misschien als het net van de fabriek afkomt, maar denk dat die smaak er na een tijdje wel af is.

Het zijn wel fijne bitjes.
wel elke dag goed controleren op scherpe haakjes aan het bit, want dat is het nadeel van die bitten, ze gaan snel stuk.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:12

Net zoals runningkawa zegt heb ik ook het idee dat er misschien een smaakje aan zit als het net van de fabriek af komt maar na een tijdje echt niet meer.
Ik heb er ook eentje ben wel heel optimistisch over deze bitjes!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:26

OOK hier een positief geluid over de Happy Mouth bitjes. Veel goede resultaten van gezien, vooral bij paarden die niet graag op een metalen bit liepen.
Misschien dat ze 'vroeguh' sterker roken naar appel, want mij staat zeker wel bij dat ik de hele tijd aan appels dacht bij het opzadelen

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:26

Het zijn op zich prima bitjes, maar die appelsmaak geloof ik niet zo zoals ik ook al zei. Misschien dat het paard het kunstof prettiger vindt in de mond. Het is niet koud met winterweer, het is licht, enz.
En omdat toch veel paarden dit prettige bitjes vinden, dat doet die smaak er toch niet toe?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:28

Wie gaat dr nou aan zon bitje zitten lebberen.. hahahhahahahahhahaha *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:30

Waarom niet, als het toch zuiver is?
Ik ben ook zo'n maf. Bloos!
Ik heb eens aan die bitten met rolletjes geproefd of ze ook echt stroom geven als ze uit 2 metalen bestaan.
En ik kreeg idd onaangename prikkels.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:40

ik heb 1 appelbitje, maar ik heb er een paard mee gereden dat er nogal op knaagde en toen kwamen er inderdaad scherpe stukjes aan. Die heb ik eraf geveild, maar Morrie vindt er niets aan, die kickt op ijzer, als ie maar ijzer in z'n mond heeft (windhaken, ketting, ijzeren balk om hem vast te zetten, alles wat ie kan pakken) is ie gelukkkig, ik hoef er geen RVS bit in te hangen, daar gooit ie zo z'n tong over, als ik met een ijzeren bit aankom, doet ie z'n mond al open, kan er niet snel genoeg in. Hij schuimt zelfs tegenwoordig!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:35

Het lijkt me een heel fijn bit om mee te rijden... maar of het nou echt naar appel smaakt Verward
Misschien wil ik nog wel een keer zo'n bitje gaan kopen om te proberen, maar voorlopig loopt Zilvia nog prima op mijn huidige bitje Haha!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:55

Ik gebruik dit bitje ook en het paard loopt er heel goed op. Maar of het naar appel smaakt weet ik niet, het ruikt er in ieder geval niet naar.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:25

Ik heb er gisteren nog mee in mijn handen gestaan, het zat in plastic verpakt dus kon niet echt geod kijken. IK had mijn twijfels over de dubbel gebroken versie, het leek (nogmaals kon het niet echt vastpakken) alsof er teveel ruimte zat tussen de onderdelen, waar IMO de tong wel eens tussen zou kunnen raken, klopt dat ? heeft iemand daar ervaring mee ? Welke "uitvoering" hebben jullie ? en WAAROM gebruiken jullie dit bit ?

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:08

ik heb er ook nooit appel aan geroken, ik heb tvrouwens nooit geproefd Haha!
wij hebben een enkel gebroken happy mouth bitje. m'n zus wilde vroeger perse zo'n bit voor hem hebben omdat het haar zo lekker voor hem leek.
toen hij dat bit flink verknauwd had, kochten we weer een normaal bit, alleen dat vond m'n pony helemaal niets meer, dus maar weer uit 'ellende' :p een happy mouth bitje gekocht en daar doet ie het weer prima op.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:09

haha ik heb wel ooit een keer geproefd en je proef gewoon niets.
en ze lopen er super op.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:05

Citaat:
Op VMR kun je ook polls aanmaken. Dat kan erg handig zijn als je bijvoorbeeld niet kunt kiezen welk merk voer je je paard gaat geven. Nutteloze polls zijn echter niet toegestaan: polls met maar 1 of 2 antwoordmogelijkheden worden weggehaald


sorry Schijnheilig

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:12

ik heb voor sommige manege ponys van mij ook appelbitjes en het valt me dus wel op dat ze daar lekkerder op lopen dan op een metalen bit.

maar ik zou niet weten als het echt naar appels smaakt, heb het ook nog nooit uitgeprobeerd Haha! Haha!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:53

Zou dit bitje ook werken bij hele sterke paarden?
Ik weet namelijk niet echt meer wat ik met Luna moet beginnen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:00

Marilyn heeft nu der tweede appelbitje. Ik was ook erg benieuwd heb er ook geroken enzo.
Maar volgens mij zit er niks bijzonders aan, het lijkt mij stug dat die der nog na een maand aanzit.

Misschien alleen in het begin.
Wat runningkawa al zei, wel steeds controleren. Op een dag na het rijden had Marilyn er een stukje afgebeten, omdat ze lekker liep te kauwen en te schuimen.
Daarna kan je hem gelijk weg gooien.

Wat alja al zegt, sommige lopen er veel lekkerder op.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:35

Skippy had ook zo'n bit en ik was zeer benieuwd. Ik ben er toen an gaan 'lebberen' en proefde niks. Ook ben ik een beetje wezen knagen en kauwen erop maar proefde niks anders dan rubber. Naar mijn idee dus echt onzin.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:37

alja schreef:
ik heb voor sommige manege ponys van mij ook appelbitjes en het valt me dus wel op dat ze daar lekkerder op lopen dan op een metalen bit.

maar ik zou niet weten als het echt naar appels smaakt, heb het ook nog nooit uitgeprobeerd Haha! Haha!


Kan ook gewoon komen omdat het bit van rubber is, dat is natuurlijk wat vriendelijker dan metaal (als het niet kapot gekauwd is).
Wel beter trouwens dat de manege pony's ook zo'n bit krijgen, lijkt mij wel prettig voor ze!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:50

Ik heb ook nog een tijdje getwijfeld of ik een happy mouth bit zou kopen of een gewone k&k dubbelgebroken aurigan.
Toch maar voor het gewone dubbelgebroken bitje gekozen,maar zoals ik hier de reactie's lees is het toch de moeite waard.