Mijn Haflinger slaat steeds op hol!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:16

Gefeliciteerd, u heeft een echte Haflinger aangeschaft! Knipoog

Tja, dit zijn echte haflingerstreken. Om te beginnen zou ik dressuurlessen gaan nemen, zodat je hem op dat gebied goed voor elkaar hebt. Hij moet jou als leider gaan zien, probeer hem consequent aan te pakken.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:28

O sorry, dat had ik even begrepen.
Tja.. ik heb jaren een haflinger gereden. In het begin poeslief, maar daarna kwamen de streken. Vooral bij vreemden reageerde ze altijd heel bijzonder. In galop er vandoor gaan, richting het hek rennen en dan vol op de rem gaan staan, expres op je teen gaan staan, als ze je niet mocht, enz.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:52

Quellian"]
[quote="Barb schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat hij op dinsdag nog poeslief is en geen vlieg kwaad doet en op woensdag er in volle galop vandoor gaat. Of ben ik nu heel naief, dat zou natuurlijk ook kunnen Haha!


Ja, je bent vreselijk naïef... Haha!
[/quote]

Eindelijk iemand die het met me eens is! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:16

Cassidy schreef:
Aan het werk zetten tot hij geen pap meer kan zeggen. Zul jij zien hoe snel dat over is.


Mijn ervaring met haflingers is, dat ze er nog liever dood bij neer vallen, dan dat ze op zullen geven. Dit is zowel hun beste als hun slechtste eigenschap.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:43

Barb schreef:
Nou dan mag je met Wjukkel wel 5 uur aan de slag gaan want die loopt normaal gesproken dik 2,5 uur op een dag. En waarom kijkt hij dan zo angstig als er al iemand naast hem staat om de voet in de beugel te steken???

Ik herinner me net dat hij ongeveer 2 weken geleden zijn hoofd ongelovelijk hard heeft gestoten op het punt net achter zijn oren, misschien heeft dat er wel mee te maken.


Tja... je kan het natuurlijk altijd even na laten kijken als je twijfelt. Het is ook een beetje jammer als het achteraf gezien toch iets lichamelijks blijkt te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elitedeux, IASCrawler en 103 bezoekers